Fairlane Fairlane skrev:
Svenska Dagbladet - Moderat
Dagens Nyheter - Liberal
Expressen Liberal
Sydsvenskan - Liberal
Nya Wermlands-Tidningen - Konservativ
Barometern - Konservativ
Du verkar inte förstå hur svensk press fungerar och där har vi helt olika åsikter. Tyvärr har journalisterna för stor makt på våra tidninger och däärför blir din tabell missvisande.

Svenska Dagblatert kallar sig ""obunden moderat". men det kan man ta som ett skämt.

Peter Wolodarski är också ett skämt.​

Det är bra om du håller dig till en sakfråga i taget istället för att blurra till det.
.

D Dilato skrev:
Stampen Media
Alingsås Tidning,
Bohusläningen,
Göteborgs-Posten,
Hallands Nyheter,
Hallandsposten,
Härryda-Posten,
Kungsbacka-Posten,
Kungälvs-Posten,
Lerums Tidning,
Mark-Posten,
Mölndals-Posten,
Partille Tidning,
Strömstads Tidning,
ST-tidningen, TTELA
Melleruds Nyheter.

Liberal ledarskap: På tidningarnas ledar- och opinionssidor verkar Stampen Media för marknadsekonomi, fri konkurrens och borgerlig/reformvänlig samhällsutveckling.
Läser du tidningarna eller går du bara på ägardata.

Jag hittar inget parti för mig. Jag vill bekämpa åldringarnas makt. Ändra rösträttsåldern till 18 - 80 år. 80+ ska inte ha något att säga till om på samhällsnivå.

Förbjud personer över 80 att äga hus. Tvångsförsäljning och vräkning om de inte flyttar frivilligt.

Vilket parti ska jag rösta på?

• Haha
  • Gilla
ReMaxBerea och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det var inte särskilt konkret. S-regeringen fick regera på en borgerlig budget under en period och det kan jag tycka är rimligt att de inte helt kan ta ansvar för, även om jag föredrar en borgerlig budget.

Fint,
Då ställer jag frågan igen: Vilken sakfråga vill du diskutera? (eller är det trams också)
Där fick jvi en sakfråga till. Sossarna skyller alla sina misslyckanden på att de inte fick igenom budgeten. Gick du på den lögnen?

Fairlane
I IS49 skrev:
Där fick jvi en sakfråga till. Sossarna skyller alla sina misslyckanden på att de inte fick igenom budgeten. Gick du på den lögnen?
Vilken lögn?
Är det en lögn att man regerade på en borgerlig budget?

• Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vänstern håller inte med dig 😆
[länk]
Jag kommer ihåg bråket mella KFML(r) och KFML(s)

Fairlane Fairlane skrev:
Vilken lögn?
Är det en lögn att man regerade på en borgerlig budget?
Nej! Men sossarna skyller sina mislyckanden på att de inte fick igenom sin budget. Det är en lögn.

Dessutom var budgeten en kompromiss.

Fairlane
I IS49 skrev:
Du verkar inte förstå hur svensk press fungerar och där har vi helt olika åsikter. Tyvärr har journalisterna för stor makt på våra tidninger och däärför blir din tabell missvisande.

Svenska Dagblatert kallar sig ""obunden moderat". men det kan man ta som ett skämt.

Peter Wolodarski är också ett skämt.​

Det är bra om du håller dig till en sakfråga i taget istället för att blurra till det.
.
Vad sägs om att vi enas om att allt du inte gillar eller tycker är Sosse.
Frågan är då om det finns något som inte är Sosse eftersom SD och Moderaterna också var dåliga...

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
I IS49 skrev:
Problemet med dig är att du drar enormt många slutsatser från det jag skrivit.

Det skulle bli enormt mycket lättare om du bemötte alla mina påståenden istället för att tramsa med dina fantasier.

Du får debatten att spåra ur. Du ställer frågor som är irrelevanta och dessutom korkade.

Bemöt mig för det jag skrivit istället. Jag står för varje ord.
Gu vad du svamlar o jag är normalt begåvad men fattar inget av röran du skriver!

• Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
I IS49 skrev:
Nej! Men sossarna skyller sina mislyckanden på att de inte fick igenom sin budget. Det är en lögn.
Klart att man inte kan genomföra sin politik om man inte får igenom sin budget.
Det fattar nästan vem som helst. Det fattar man utan att för den skull vara sosse eller tycka att sossarna budget var bra eller bättre.
Det finns ingen lögn i det hela.
I IS49 skrev:
Dessutom var budgeten en kompromiss.
Det är budgeten alltid om inte något parti har ensam majoritet...

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vad sägs om att vi enas om att allt du inte gillar eller tycker är Sosse.
Frågan är då om det finns något som inte är Sosse eftersom SD och Moderaterna också var dåliga...
Va ger du dig? Har du hittat någon som är dig lika😉

I IS49 skrev:
Läser du tidningarna eller går du bara på ägardata.
Ja jag läser tidningarna, men mest Göteborgsposten och the new york times.

IMG_20260809_150119.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har också Bonnier plus allt

IMG_20260809_150437.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så det finns inte mycket jag inte kan läsa.

Fairlane Fairlane skrev:
Klart att man inte kan genomföra sin politik om man inte får igenom sin budget.
Det fattar nästan vem som helst. Det fattar man utan att för den skull vara sosse eller tycka att sossarna budget var bra eller bättre.
Det finns ingen lögn i det hela.

Det är budgeten alltid om inte något parti har ensam majoritet...
Sossarna skyller alla sina misslyckanden på att de inte fick igenom sin budget. Det är faktiskt en stor lögn även om du inte förstår det.

En sakfråga i taget funkar bättre . Då syns det klart vad vi har olika åsikter om.

Bra om du fortsätter på det sättet.

I Incinerator skrev:
jag har mailat en del av de kommunala och regionala partierna med lite frågor och endast ett parti har än så länge svarat så om jag inte får svar från andra partier så ska de få min röst även om jag egentligen inte sympatiserar med dem och dera åsikter.
Åh jösses..
Aspirerar du också på ett omyndigförklarande..? OBS retorisk fråga.

Tror det är bäst för alla om du röstar blankt om du prompt måste rösta.

• Haha
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ja jag läser tidningarna, men mest Göteborgsposten och the new york times.

[bild]

Jag har också Bonnier plus allt

[bild]

Så det finns inte mycket jag inte kan läsa.
Läsa är en sak och förstå en annan. Göteborgs Posten är en lokaltidning men även på den tidningen har vänster makt.

Det blev enorma protester mot Alice Teodorescu Måwe och där kom det fram att många journalister på GP är vänster.

Dessutom är GP:s chefredaktör lite tetig. Man vet aldrig var man har honom

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.