Fairlane
I IS49 skrev:
Du verkar faktiskt faktaresisent själv, Är du sosse?. Det är min motpart som håller "monologer" om siana fantsier om vad jag tycker.

Det verkar som om du inteens ansträngt tig att läsa hela diskussionen.
Så fort någon inte håller med dig eller förstår dig så kommer "är du sosse?"

Du ser inget märkligt i det?

• Gilla
ptlf och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ledsen, men svaret var tyvärr obefintligt. Försök ännu en gång, utan floskler.
Jag ser att du bara kommer med personangerpp. Inga sakliga argument och du motiverar inte dina påståenden. Dina komentarer blir tomma floskler.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Så fort någon inte håller med dig eller förstår dig så kommer "är du sosse?"

Du ser inget märkligt i det?
Jag ser faktiskt något märkligt i ditt sätt att argumentera. Du är inte seriös. Kanske bara okunnig men det är svårt att veta.

Varför kallar du du dig själv för "någon" Det är inte seriöst. Du bara tramsar.

Vilket hönshus!

Det bissara är ju att det är just såhär diskutionen går till även i riksdagen. Man diskuterar så in i helvete vad den andre sagt och inte sagt så man inte får tid över att diskutera det som faktiskt är sakligt.

• Gilla
ReMaxBerea och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vilket hönshus!

Det bissara är ju att det är just såhär diskutionen går till även i riksdagen. Man diskuterar så in i helvete vad den andre sagt och inte sagt så man inte får tid över att diskutera det som faktiskt är sakligt.
Jag kanske skulle sluta mata trollen. Tyvärr vill man bemöta alla felaktiga anklagelser men då startar det hela. De svarar på samma sätt igen.

• Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
För att de har varit den organisation/rörelse som de facto har format det mesta av svensk politik och samhälle i typ 100 år? Att de via utnämningsmakten, lojala anhängare i staten/kommunerna/media och ett nätverk av inte längre så folkligt förankrade "folkrörelser" fortfarande har enormt mycket makt. Och de är ett pragmatiskt maktparti där toppen kan diktera inriktningen på ett effektivt sätt. Och att det inte finns någon organisation eller nätverk som kan matcha dem i Sverige.

Jag tror vi får vara fixerade vid Sveriges största parti ännu i många år. Och snart innehar de regeringsmakten igen. (Om detta inte är första valet när hela opinionsundersökningsindustrins metoder helt har havererat. Det kan vara så, försök få unga, män och invandrare att svara på en opinionsundersökning i dessa tider. Svårt.)
Ja jo jag håller ju med om att det är rimligt att vara lite fixerad vid det historiskt dominerande partiet och nu också största.

Men det känns som att mycket av kritiken mot socialdemokratin är att borgerligheten mer eller mindre rivit upp det mer socialdemokratiska systemet och pushat skattefinansierad korpativism etc.

Fokuset på S hade varit mer relevant valen 2006 och 2010. Nu lever vi arvet från Alliansen.

En borgerlig riksdag gör att en socialdemokratisk regering inte kan driva annat än borgerlig politik. Det är inte mer komplext än så.

"Tvärideologiskt" har ju C, V och Mp lite gemensamt i typ miljöpolitik och vissa kulturfrågor. Och C kan inte bestämma sig om de ska vara ett landsbygds-parti eller ej och är inom ekonomisk politik en motpol till S och V.
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nja, det politiskt korrekta utgöra alltjämt av vad som är gångbart i Stockholms elitkretsar. Och SD är inget annat än obildade bonnatölpar där. Att de sen har politisk makt genom sin stora folkliga förankring (röster i val) och därmed driver Stockholmseliten framför sig med sina högafflar är en annan sak. Och det irriterande faktum att de över tid fick empiriskt rätt att hög invandring inte bara leder till samhällsförbättringar utan även kommer med substantiella nackdelar.
Jag tycker att det är ganska tydligt att borgerligheten på riksnivå vänt kappan efter vinden i och med nyliberalismens ideologiska kollaps. I kommunerna verkar man inte särskilt imponerade dock.

Lite olika olustiga auktoritära föreställningar och 'internethysteri' är ju normaliserat i mycket högre mån än tidigare. Någon slags absurd och plötsligt NIMBYism mot hyresrätter tex får fotfäste och blir någon slags tribalismfråga. Rättssäkerheten urholkas och angrips. Mer statlig makt.

Har en känsla av att du är frihetlig av dig. Skiftningen är ju supermegakass oavsett om man är höger eller vänster tänker jag...

M
A atomlab skrev:
Vilket hönshus!

Och med dom kloka orden skulle det vara läge att stänga tråden innan den fullständigt spårar ur😉

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Fairlane
I IS49 skrev:
Jag ser faktiskt något märkligt i ditt sätt att argumentera. Du är inte seriös. Kanske bara okunnig men det är svårt att veta.
Själv tror jag du inte bara är okunnig, utan även lite korkad.
I IS49 skrev:
Varför kallar du du dig själv för "någon" Det är inte seriöst. Du bara tramsar.
Du, det är betydligt fler än mig du ställt frågan till. Så fort någon undrar något eller inte förstår så kommer "är du sosse?"

• Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du, det är betydligt fler än mig du ställt frågan till. Så fort någon undrar något eller inte förstår så kommer "är du sosse?"
Det finns många sossar som gillar dina korkade komentarer. Vad bör du dra för slutsats från det?

Fairlane Fairlane skrev:
Själv tror jag du inte bara är okunnig, utan även lite korkad.
Det stora problemet med dig är inte din okunnighet. Det stora problemet är att du får debatten att spårar ur med dina fantasier och om vad jag skrivit.

Vi kan inte hålla på att diskutera allt trems som du skriver.

Fairlane
I IS49 skrev:
Det stora problemet med dig är inte din okunnighet. Det stora problemet är att du får debatten att spårar ur med dina fantasier och om vad jag skrivit.
Har du skrivit följande eller är det mina fantasier?
"Det vore bättre om vänstern inte hade monopol på media och att vi slapp propaganda lögnerna."
Om du är osäker kan du leta rätt på inlägg #193
I IS49 skrev:
Vi kan inte hålla på att diskutera allt trems som du skriver.
Jag har flera gånger föreslagit att vi ska diskutera sakfrågor och föreslagit ämne och även bett dig att välja ämne.
Då kommer vi tillbaka till "Du fattar inte" "Du är okunnig" "Är du Sosse?"

Jag tror ärligt talat inte du vill diskutera sakfrågor för du känner att du skulle bli överkörd.

• Gilla
ptlf och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du kan inte besvara en enda. Skulle du klarat av att svara på frågorna så skulle jag inte behövt ställa samma fråga flera gånger.
Du kan inte ens svara på vilka frågor du ställt som jag inte besvarat

Vi kan ha olika åsikter, det är inte samma sak som att de är konstiga.
Personangrepp ägnar du dig åt i vara och varannat inlägg "Är du sosse?" "Du är indoktrinerad" "Du är okunnig" etc

Inte direkt nej, det är redovisning av fakta.

Nu blandar du in nya saker igen, i detta fall block. Centern är ett borgerligt parti, det kan man lätt verifiera genom att titta på exempelvis då förslag som de lägger inom arbetsmarknasområdet, finansområdet etc. Sen är det ett parti som ogillar SD (som man kanske mer kan diskutera om det är ett borgerligt parti eller inte) och väljer därför att inte stötta en regering med SD. Det gör inte partiet till ett vänsterparti.

Du verkar tro på alla möjliga lögner. Du verkar inte tänka själv utan upprepar bara propaganda du har hört.
Är det en sosselögn att C är ett borgerligt parti?

Propagandabluffen? Du verkar ha gått på någon propaganda som säger att C inte är ett borgerligt parti...
Svara gärna på frågan hur kan centerpartiet ingå i en borglig majoritet när de ingår i sosse blocket.

Varför accepterar sossana makten när de påstår att de inte har makten.

Fairlane Fairlane skrev:
Har du skrivit följande eller är det mina fantasier?
"Det vore bättre om vänstern inte hade monopol på media och att vi slapp propaganda lögnerna."
Om du är osäker kan du leta rätt på inlägg #193

Jag har flera gånger föreslagit att vi ska diskutera sakfrågor och föreslagit ämne och även bett dig att välja ämne.
Då kommer vi tillbaka till "Du fattar inte" "Du är okunnig" "Är du Sosse?"

Jag tror ärligt talat inte du vill diskutera sakfrågor för du känner att du skulle bli överkörd.
Problemet med dig är att du drar enormt många slutsatser från det jag skrivit.

Det skulle bli enormt mycket lättare om du bemötte alla mina påståenden istället för att tramsa med dina fantasier.

Du får debatten att spåra ur. Du ställer frågor som är irrelevanta och dessutom korkade.

Bemöt mig för det jag skrivit istället. Jag står för varje ord.

BirgitS
I IS49 skrev:
Problemet med dig är att du drar enormt många slutsatser från det jag skrivit.
Det håller jag inte med om. T.ex. Fairlane drar oftast inga slutsatser alls utifrån vad du skriver, utan ställer frågor därför att dina inlägg är obegripliga.
I IS49 skrev:
Det skulle bli enormt mycket lättare om du bemötte alla mina påståenden istället för att tramsa med dina fantasier.
Nu gjorde jag det. Blir det enormt mycket lättare för dig nu?

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
I IS49 skrev:
Svara gärna på frågan hur kan centerpartiet ingå i en borglig majoritet när de ingår i sosse blocket.
Det är mycket grundläggande politisk kunskap att veta vilken sorts ekonomisk politik som olika partier står för och röstar för.

Under årtionden har centerpartiet i huvudsak röstat med moderaterna i ekonomiska frågor. De har också ingått i regeringar med moderaterna. De får därför anses vara ett i grunden borgerligt parti.

Att de efter valet inte vill ingå i en regering ihop med SD ändrar inte vad som har hänt under årtionden.

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.