10 749 läst ·
472 svar
11k läst
472 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 154 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 154 inlägg
Sossarnas lögner? Jag har svarat på frågan om jag är sosse eller om jag gillar dem flera gånger, men jag kan svara igen. NEJ!I IS49 skrev:
Sossarna hade givetvis makten när de regerade, liksom Tidö-gruppen har nu. Du verkar inte förstå skillnaden mellan en borgerlig riksdag och en S-ledd regering.I IS49 skrev:
Det kan finnas en majoritet av borgerliga partier i riksdagen, men ändå bli en S regering, om de borgerliga inte kan enas och bilda regering.
Du har upprepat detta flera gånger, men inte visat någon gång vad du menar. Sa man det en gång under en debatt, framförde man det många gånger, vad exakt var det som framfördes etc?I IS49 skrev:
Om jag säger "Kristersson har ljugit", är du okunnig då om du inte vet vad jag syftar på, eller är det jag som inte är tydlig?
Exakt var har jag gjort det? Det måste du väl ändå kunna visa?I IS49 skrev:
Jag har försökt diskutera sakfrågor med dig, men du svarar ju inte med annat än att jag är okunnig.I IS49 skrev:
Själv föredrar en diskussion framför en debatt, men ok då. Ska vi diskutera (eller debattera) ditt påstående om att vänstern har monopol på media?
Nu var det inte något jag påstått heller, jag påpekade bara skillnaden mellan riksdagens sammansättning och regeringsmakten.I IS49 skrev:
2006 hade de borgerliga partierna 178 mandat, medan vänstersidan hade 171 mandat
2010 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 193 mandat, medan vänstersidan hade 156 mandat
2014 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 190 mandat, medan vänstersidan hade 159 mandat
2018 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 205 mandat, medan vänstersidan hade 144 mandat
2022 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 200 mandat, medan vänstersidan hade 149 mandat
Allt det där kan du verifiera själv så kan du sen visa var lögnerna finns.
Vilka ohederliga metoder syftar du på?I IS49 skrev:
Kan du vara lite mer konkret?
Vilket fusk är det du syftar på, konkret?I IS49 skrev:
Ok, det är din rätt att tycka så. Förmodligen för att jag avslöjar att du saknar kunskap och bara härmar vad du hört, men inte verifierat eller förstått.I IS49 skrev:
Vilka frågar är det du har ställt som jag inte besvarat? Jag försöker svara, men det är möjligt att jag missat någon, så ställ den igen så ska du få svar.I IS49 skrev:
Kan man förvänta sig att du också besvarar någon fråga då?
Du kanske man börja med att besvara frågan om du visste om symbiosen mellan LO och S när du blev medlem i vilket förbund det nu var?
En fråga är inte ett påstående, men du fick en chans att korrigera om jag missförstått något, men det var tydligen för svårt?I IS49 skrev:
Jag tycker du debatterar som en okunnig person vilket förklarar varför du inte kan utveckla eller förtydliga något.I IS49 skrev:
Att jag ställer frågor för att få tydlighet klassar du som att man debatterar som ett troll, jaha.
Jaha, men det var väl ändå du som började prata om facket?I IS49 skrev:
Du påstod bland annat att medlemmarna var okunniga om var pengarna gick, men var det inte i själva verket så att det var du som var okunnig och så tror du att alla andra var lika okunniga?
Återigen jag försöker, men ska vi diskutera sakfrågor så förutsätter det också att du svarar, annars blir det inte mycket till diskussion.I IS49 skrev:
Jag har försökt diskutera sakfrågan om monopol i media, men du verkar inte nappa på det, kanske för att du börjar inse att ditt påstående om att vänstern hade monopol var fel, vad vet jag. Men välj gärna en sakfråga du vill tala om så får vi se om mina kunskaper är begränsade eller inte.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 433 inlägg
Så himla spännande att dina "svar" saknar allting som ett svar brukar innehålla. Bra jobbat 👍I IS49 skrev:Här kommer svaren
1. Din första fråga var ett påstående som är flaktigt och dessutom saknar betydelse i sakfrågan. Hur kan du ställa sådana frågor?
2. Idiotisk fråga som bygger på fråga 1
3 Ytterligare en idiotisk fråga som är fel och dessutom inte har med en vettig diskussion att göra.
4. . De frågan är lika idiotisk som de tre första. Du borde förstå det.
5. Vänstern dominerar i media. Om du missat det är du förmodligen indoktrinerad.
6. Om du inte vet vilka partier som är vänster borde du kanske lägga ner.
Du kom med sex frågor som inte tillförde debatten något.
Skall du nu fortsätta tramsa på samma sätt?
Dina svar är både förvirrande och de innehåller fantasier om vad jag tycker. Ditt sätt att debatera är typiskt för troll som vill förstöra debatten.Fairlane skrev:
Sossarnas lögner? Jag har svarat på frågan om jag är sosse eller om jag gillar dem flera gånger, men jag kan svara igen. NEJ!
Sossarna hade givetvis makten när de regerade, liksom Tidö-gruppen har nu. Du verkar inte förstå skillnaden mellan en borgerlig riksdag och en S-ledd regering.
Det kan finnas en majoritet av borgerliga partier i riksdagen, men ändå bli en S regering, om de borgerliga inte kan enas och bilda regering.
Du har upprepat detta flera gånger, men inte visat någon gång vad du menar. Sa man det en gång under en debatt, framförde man det många gånger, vad exakt var det som framfördes etc?
Om jag säger "Kristersson har ljugit", är du okunnig då om du inte vet vad jag syftar på, eller är det jag som inte är tydlig?
Exakt var har jag gjort det? Det måste du väl ändå kunna visa?
Jag har försökt diskutera sakfrågor med dig, men du svarar ju inte med annat än att jag är okunnig.
Själv föredrar en diskussion framför en debatt, men ok då. Ska vi diskutera (eller debattera) ditt påstående om att vänstern har monopol på media?
Nu var det inte något jag påstått heller, jag påpekade bara skillnaden mellan riksdagens sammansättning och regeringsmakten.
2006 hade de borgerliga partierna 178 mandat, medan vänstersidan hade 171 mandat
2010 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 193 mandat, medan vänstersidan hade 156 mandat
2014 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 190 mandat, medan vänstersidan hade 159 mandat
2018 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 205 mandat, medan vänstersidan hade 144 mandat
2022 hade de borgerliga partierna (inklusive SD) 200 mandat, medan vänstersidan hade 149 mandat
Vilka ohederliga metoder syftar du på?
Vilket fusk är det du syftar på, konkret?
Ok, det är din rätt att tycka så. Förmodligen för att jag avslöjar att du saknar kunskap och bara härmar vad du hört, men inte verifierat eller förstått.
Vilka frågar är det du har ställt som jag inte besvarat? Jag försöker svara, men det är möjligt att jag missat någon, så ställ den igen så ska du få svar.
Du kanske man börja med att besvara frågan om du visste om symbiosen mellan LO och S när du blev medlem i vilket förbund det nu var?
En fråga är inte ett påstående, men du fick en chans att korrigera om jag missförstått något, men det var tydligen för svårt?
Jag tycker du debatterar som en okunnig person vilket förklarar varför du inte kan utveckla eller förtydliga något.
Att jag ställer frågor för att få tydlighet klassar du som att man debatterar som ett troll, jaha.
Jaha, men det var väl ändå du som började prata om facket?
Du påstod bland annat att medlemmarna var okunniga om var pengarna gick, men var det inte i själva verket så att det var du som var okunnig och så tror du att alla andra var lika okunniga?
Återigen jag försöker, men ska vi diskutera sakfrågor så förutsätter det också att du svarar, annars blir det inte mycket till diskussion.
Jag har försökt diskutera sakfrågan om monopol i media, men du verkar inte nappa på det, kanske för att du börjar inse att ditt påstående om att vänstern hade monopol var fel, vad vet jag. Men välj gärna en sakfråga du vill tala om så får vi se om mina kunskaper är begränsade eller inte.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 433 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 154 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 154 inlägg
Tack för svaren, även om några av svaren inte besvarad frågan som ställdes.I IS49 skrev:
Mitt påstående var alltså "Du är eller har varit med i en fackförening". Du skriver att påståendet är felaktigt samtidigt som du säger att du gått ur facket.I IS49 skrev:
Om du har gått ur facket så är mitt påstående inte alls felaktigt, du har varit medlem.
Hur kan jag ställa sådana frågor? Ja, jag försöker bena ut vad du försöker säga och då frågar jag.
Det var inte mycket till svar, men eftersom du påstår att fråga ett var ett felaktigt påstående samtidigt som du bevisar att det är korrekt så är det väl rätt tydligt vem det är som saknar koll?I IS49 skrev:
Det var en fråga som hängde ihop med det du skrev om att medlemmarna inte visste att "Facket" stödde obskyra vänsterorganisationerI IS49 skrev:
Dvs det du kallar ett svar är alltså inte ett svar.I IS49 skrev:
Nu var ju påståendet från din sida att de har monopol, inte att de dominerar.I IS49 skrev:
Du kommer med ett påstående, inser sen att du hade helt fel så du vrider det till något annat och går på personangrepp (som vanligt)
Jag vet vilka jag anser vara det, jag vet inte vilka du anser vara det. Jag anser inte att Moderaterna är vänster och eftersom det finns media som är Moderat så motbevisar det ditt påstående om att vänstern har monopol på media. Om du däremot anser att M är vänster så duger såklart inte motbeviset.I IS49 skrev:
Det tillförde att vi fått svart på vitt att du inte håller dig till sanningen.I IS49 skrev:
Ska du bara skriva något konkret eller fortsätta tramsa om att andra är indoktrinerade och sossar och att sossarna fuskar etc (utan att beskriva hur)?I IS49 skrev:
Ditt trams får debatten att urarta. Jag kan inte besvara alla dina stolligheter. Då skulle forumet svämma över.Fairlane skrev:
Sossarnas lögner? Jag har svarat på frågan om jag är sosse eller om jag gillar dem flera gånger, men jag kan svara igen. NEJ!
Sossarna hade givetvis makten när de regerade, liksom Tidö-gruppen har nu. Du verkar inte förstå skillnaden mellan en borgerlig riksdag och en S-ledd regering.
Du har upprepat detta flera gånger, men inte visat någon gång vad du menar. Sa man det en gång under en debatt, framförde man det många gånger, vad exakt var det som framfördes etc?
Exakt var har jag gjort det? Det måste du väl ändå kunna visa?
Jag har försökt diskutera sakfrågor med dig, men du svarar ju inte med annat än att jag är okunnig.
Nu var det inte något jag påstått heller, jag påpekade bara skillnaden mellan riksdagens sammansättning och regeringsmakten.
Vilka ohederliga metoder syftar du på?
Vilket fusk är det du syftar på, konkret?
Ok, det är din rätt att tycka så. Förmodligen för att jag avslöjar att du saknar kunskap och bara härmar vad du hört, men inte verifierat eller förstått.
Vilka frågar är det du har ställt som jag inte besvarat? Jag försöker svara, men det är möjligt att jag missat någon, så ställ den igen så ska du få svar.
En fråga är inte ett påstående, men du fick en chans att korrigera om jag missförstått något, men det var tydligen för svårt?
Jag tycker du debatterar som en okunnig person vilket förklarar varför du inte kan utveckla eller förtydliga något.
Jaha, men det var väl ändå du som började prata om facket?
Återigen jag försöker, men ska vi diskutera sakfrågor så förutsätter det också att du svarar, annars blir det inte mycket till diskussion.
Du bör dock slutam med alla dina personangrepp som bygger på dina konstiga åsikter.
Ditt sätt att tolka mandatfördelningen i Sverikes riksdag bevisar att du är okunnig.
Centerpartiet har gått över till sosseblocket och kan därför inte räknas in i borgarnas block.
Du verkar tro på sossarnas lögner.
Vi hade faktiskt INTE borglig majoritet när sossarna regerade men du gick på den propagandabluffen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 433 inlägg
I IS49 skrev:Ditt trams får debatten att urarta. Jag kan inte besvara alla dina stolligheter. Då skulle forumet svämma över.
Du bör dock slutam med alla dina personangrepp som bygger på dina konstiga åsikter.
Ditt sätt att tolka mandatfördelningen i Sverikes riksdag bevisar att du är okunnig.
Centerpartiet har gått över till sosseblocket och kan därför inte räknas in i borgarnas block.
Vi hade faktiskt INTE borglig majoritet när sossarna regerade men du gick på den propagandabluffen.
Denna komentar är typiskt för ditt ohederliga sätt att debattera.Fairlane skrev:
Du vet ju inte ens om vilka föreningar som facket stödjer och då borde du inte ens ta upp detta.
Tyvär vet inte alla medlemmar i facket vart deras pengar går.
Det är bar ett bavis på att du har noll koll.
Tack för alla dina monologer och försök till dialoger. Det här är en fantastisk källa att ösa ur då jag ska undervisa i faktaressistans och vad det betyder och är. Tack ska du ha😏I IS49 skrev:Ditt trams får debatten att urarta. Jag kan inte besvara alla dina stolligheter. Då skulle forumet svämma över.
Du verkar faktiskt faktaresisent själv, Är du sosse?. Det är min motpart som håller "monologer" om siana fantsier om vad jag tycker.M Mrs November skrev:
Det verkar som om du inteens ansträngt tig att läsa hela diskussionen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 154 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 154 inlägg
Du kan inte besvara en enda. Skulle du klarat av att svara på frågorna så skulle jag inte behövt ställa samma fråga flera gånger.I IS49 skrev:
Du kan inte ens svara på vilka frågor du ställt som jag inte besvarat
Vi kan ha olika åsikter, det är inte samma sak som att de är konstiga.I IS49 skrev:
Personangrepp ägnar du dig åt i vara och varannat inlägg "Är du sosse?" "Du är indoktrinerad" "Du är okunnig" etc
Inte direkt nej, det är redovisning av fakta.I IS49 skrev:
Nu blandar du in nya saker igen, i detta fall block. Centern är ett borgerligt parti, det kan man lätt verifiera genom att titta på exempelvis då förslag som de lägger inom arbetsmarknasområdet, finansområdet etc. Sen är det ett parti som ogillar SD (som man kanske mer kan diskutera om det är ett borgerligt parti eller inte) och väljer därför att inte stötta en regering med SD. Det gör inte partiet till ett vänsterparti.I IS49 skrev:
Du verkar tro på alla möjliga lögner. Du verkar inte tänka själv utan upprepar bara propaganda du har hört.I IS49 skrev:
Är det en sosselögn att C är ett borgerligt parti?
Propagandabluffen? Du verkar ha gått på någon propaganda som säger att C inte är ett borgerligt parti...I IS49 skrev: