Fairlane
I IS49 skrev:
Nu fortsätter du ditt svamel i repliker till andra .
Svammel?? Vet du ens vad det rörde sig om?
Maria blev sur för att jag påpekade att hon missuppfattat vad en skribent skrivit i en annan tråd.
I IS49 skrev:
Du har inte förstått något av det jag skrivit. Det är pinsamt! Du agerar som ett troll. Det du skriver om mig stämmer inte. Kanske du inte läser eller tänker efter.
Det är inte lätt att förstå vad du skriver, eftersom du inte klarar av att precisera något, men du får gärna korrigera. Skriv då hur det egentligen ligger inte istället för bara "du fattar noll"

1. Du är eller har varit med i en fackförening, korrekt?
  2. Du vet vilket fackförbund, men vill inte uppge det, korrekt?
  3. Du tror inte medlemmarna är medvetna om att LO och S är nära vänner, vad får dig att tro det?
  4. Du visste att LO och S samarbetade, och du valde ändå att bli medlem och blev sen sur, korrekt?
  5. Du påstår att vänstern har monopol på media, korrekt?
  6. Du kan eller vill inte uppge vilka partier du anser är vänster (som därmed har monopol på media)?
Kan du svara på dessa frågor så kanske vi kan få en diskussion (eller debatt om du så önskar) om sakfrågorna, men det är väldigt svårt när du bara slänger ur dig saker utan hänvisning till något.

• Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Borgerlig riksdag skrev han, inte regering.

Vem är det som har noll koll?
Du kör sossarnas lögner. Är du sosse? Spelar du bara borgare. Försök ta reda på fakta istället för att ljuga.

Om sossarna inte hade makten när de regerade så har borgarna inte makten nu. Vem har då makten? Sossarna skyller alltid ifrån sig. Det är en av sossarnas lögner som du verkar tror på.

De påstod att KD hade makten över vården när de regerade. Du viste inte ens om det. Du är okunnig.

Du påstår att jag skrivit sådant som jag aldrig skrivit och det är ohederligt.

Det vore bättre om du höll dig till sakfrågorna. Dina fantasier förstör debatten.

• Wow
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Varför är du så arg @IS49 ? Det är bara ett val, inte hela världen.

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jo det gjorde jag. Hela meningen var "Det har ju varit borglig riksdag sedan 2006"
Det har INTE varit varit borglig riksdag sedan 2006. Det är en av vänsterns lögner. Tror su på dessa lögner? Är du smygsosse?

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Varför är du så arg @IS49 ? Det är bara ett val, inte hela världen.
Jag vill inte att sossarna skall få vinna med sina ohederliga metoder. Det vore ett nederlag för demokratin.

Får vi andra börja fuska också om de vinner?

I
P Pligg85 skrev:
Står och målar just nu på en komplementsbyggnad som inte var möjlig för 30 år sedan.
Du måste ha en fantastisk simultankapacitet som lyckas med detta, att måla och surfa på ett forum samtidigt, inte en chans att jag skulle lösa båda dessa samtidigt......

Claes Sörmland
I IS49 skrev:
Jag vill inte att sossarna skall få vinna med sina ohederliga metoder. Det vore ett nederlag för demokratin.

Får vi andra börja fuska också om de vinner?
De lär inte vinna men de förblir troligen Sveriges största parti och får flytta in i regeringen. Vi får se efter valdagen när den sannolika cirkusen börjar för att få ihop en minoritetsregering.

Fairlane Fairlane skrev:
Maria blev sur för att jag påpekade att hon missuppfattat vad en skribent skrivit i en annan tråd.

Det är inte lätt att förstå vad du skriver, eftersom du inte klarar av att precisera något, men du får gärna korrigera. Skriv då hur det egentligen ligger inte istället för bara "du fattar noll"

3. Du tror inte medlemmarna är medvetna om att LO och S är nära vänner, vad får dig att tro det?
  4. Du visste att LO och S samarbetade, och du valde ändå att bli medlem och blev sen sur, korrekt?
  6. Du kan eller vill inte uppge vilka partier du anser är vänster (som därmed har monopol på media)?
Kan du svara på dessa frågor så kanske vi kan få en diskussion (eller debatt om du så önskar) om sakfrågorna, men det är väldigt svårt när du bara slänger ur dig saker utan hänvisning till något.
Du är en hopplös person.

Du svarar inte på mina frågor och samtidigt kräver du att jag skall svara på dina korkade frågot. Dina korkade frågor bevisar bara att du är okunnig och har svårt att förstå.

Flera av dina frågor innehåller felaktiga påståenden men du förstår väl inte det.

Du debaterar som ett troll.

BTW! Jag gick ur facket efter en diskussion med en vidrig fackpamp men det är ju helt oväsentligt här. Trots det tjatar du om det.

Dina kunskaper om politik verkar väldigt begränsade. Du bör hålla dig till sakfrågorna och sluta blanda in dina egna fantasier

De lär inte vinna men de förblir troligen Sveriges största parti och får flytta in i regeringen. Vi får se efter valdagen när den sannolika cirkusen börjar för att få ihop en minoritetsregering.
Vilka är det som röstar på sossarna? Arbetarna har slutat.

I
Fairlane Fairlane skrev:
Ingen förnekar väl att det finns problem, men jag tror det överdrivs i många fall och faktum är väl ändå att det normalt är bättre att få hjälp av 2 personer, även om en pratar lite sämre svenska, än av en person? Det är ju inte riktigt så att det står tionde generationens svenskar i kö för jobben.
Visst är det bättre att få hjälp av två personer samtidigt men någon ska ta räkningen för detta.

Svenskar flyr i princip vården, jag var ledig en del från jobbet förra året och utbildade mej till bussförare för att framtidssäkra mej och jag blev förvånad av hur många från vården som sadlade om till buss och lastbilsförare, både undersköterskor och sjuksköterskor och detta pga urusla arbetsförhållande inom vården.

Och för att nå det heligaste av allt för Socialdemokraterna nämligen makten kommer de vara beroende av Miljöpartiet som kommer sälja sig så dyrt som möjligt. MP verkar ha vind i seglen och ligger flera procentenheter högre än vid valet 2022. Daniel Hellden har talat om sina visioner med ökad invandring och utfasning av fossila bränslen genom kraftigt höjda priser. Vidare kan vi glömma allt vad kärnkraft heter och se fram mot ytterligare sol och vind med höga priser och risk för elbrist.
Några nya vattenkraftverk ska vi inte hoppas på då MP istället vill riva många befintliga så vattnet får forsa fritt som på medeltiden.

I IS49 skrev:
Vilka är det som röstar på sossarna? Arbetarna har slutat.
När arbetarna fick det bättre gick de höger ut men det löste partiet genom import av "valboskap" som skulle rösta rätt och rött för att säkra partiets makt i framtiden.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
I IS49 skrev:
Du har skygglapparna på. märker jag. Varför fanns det så många nazister på de humanistiska fakulteten på våra universitet. Det verkar vara typiskt utbildade humanister och akademiker.
Eftersom du väl knappast var vuxen på 30-talet är ju frågan hur du vet att det fanns många nazister på humanistiska fakulteter på 30-talet. Är du säker på att den som sagt det till dig inte har skojat med dig?
Vad har du för källa till det alltså.

Det var inte de tyska universitetens humanister som röstade fram Hitler utan arbetare.
I IS49 skrev:
Du kör sossarna lögner om brotsligheten och hur kan du göra det när du läst så länge?
Det är inte lögn att jag har läst om utländska inbrottsligor i minst 10 år. Det är verkligheten.
Det är däremot en lögn när du påstår att jag inte har gjort det.

Jag var vuxen på 80-talet. Jag har egna minnen av det som hände då. Jag behöver inte förlita mig på opålitliga källor.
Var du vuxen på 80-talet?
Om inte, så vet du ju inte själv vad som hände då. Du bara hoppas att någon har sagt sanningen till dig, men kan aldrig vara säker på det.

• Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
M maria01 skrev:
fanns ju mängder av Finländare i hemtjänsten på den tiden så att säga att det inte fans invandrare i hemtjänsten stämmer inte
Jag har inte heller påstått att det inte fanns några invandrare i hemtjänsten.

Fairlane Fairlane skrev:

Här kommer svaren

1. Din första fråga var ett påstående som är flaktigt och dessutom saknar betydelse i sakfrågan. Hur kan du ställa sådana frågor?

2. Idiotisk fråga som bygger på fråga 1

3 Ytterligare en idiotisk fråga som är fel och dessutom inte har med en vettig diskussion att göra.

4. . De frågan är lika idiotisk som de tre första. Du borde förstå det.

5. Vänstern dominerar i media. Om du missat det är du förmodligen indoktrinerad.

6. Om du inte vet vilka partier som är vänster borde du kanske lägga ner.

Du kom med sex frågor som inte tillförde debatten något.

Skall du nu fortsätta tramsa på samma sätt?

• Arg
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.