12 412 läst ·
58 svar
12k läst
58 svar
Har bostadsförvaltningen gjort en fuling?
Det tycks uppstå en del konstiga frågor/antaganden i tråden.
Redan i inlägg #1 beskriver TS
Fråga till @Disneygrisen: Kom fakturan från HSB eller någon elfirma?
Disneygrisen skrev:
Grizzlybjörnen123 skrev:
Hempulare som jobbar åt HSB och fakturerar?U Uffe A skrev:
Redan i inlägg #1 beskriver TS
Har begreppet hempulare ändrats till att innefatta även de som skickar fakturor?Disneygrisen skrev:
Detta är alltså ett uttag som ett större bostadsförvaltningsföretag i Stockholm har satt dit under väggskåpen i köket.
Tidigare jordade uttaget var trasigt (satt löst) så jag köpte ett nytt uttag och tänkte byta det själv, men upptäckte att kablarna var stela och jobbiga så jag vågade inte bråka med dem och felanmälde därför till de som förvaltar bostäderna i min bostadsrättsförening. De dök upp någon dag senare och satte dit uttaget.
Jag kollade aldrig vad de gjorde, men när de var klara så satt uttaget där, det fungerade och såg okej ut.
Det här var två år sedan och jag minns inte riktigt hur det såg ut men jag är bergsäker på att jordkablarna INTE var avklippta för det hade jag garanterat reagerat på och velat åtgärda och nu misstänker jag helt enkelt att de har klippt av jordkablarna för att få dit uttaget, för det jag minns är att kablarna var extremt stela och jobbiga att vika in under kåpan och nästan inte fick plats.
Fråga till @Disneygrisen: Kom fakturan från HSB eller någon elfirma?
Vill du visa mig var i mitt inlägg jag skrivit något om hempulare?blackarrow skrev:
Om du hittar det så får väl jag pudla för det var inte min avsikt
Min avsikt var att belysa varför det finns ett behov av ett regelverk
Om jag trampat på en öm tå, då ber jag om ursäkt
Från HSB. Bifogar en bild från ärendet som finns på ’Mina sidor’, vilket var deras underlag på fakturan. Har maskat namnet på utföraren (som visade sig vara en sommarvikarie medan ordinarie var på semester). Avslöjar samtidigt mitt eget namn, men det får gå. Har ändå skrivit om detta öppet på facebook.blackarrow skrev:
Jaja, ingen tvekan om vilket märke du ska ha på centralen.Disneygrisen skrev:
Från HSB. Bifogar en bild från ärendet som finns på ’Mina sidor’, vilket var deras underlag på fakturan. Har maskat namnet på utföraren (som visade sig vara en sommarvikarie medan ordinarie var på semester). Avslöjar samtidigt mitt eget namn, men det får gå. Har ändå skrivit om detta öppet på facebook.
Trist att allt ska dröja så i stora föreningar, men den lilla människan ges bara minuter eller timmar för att reda ut betydligt krångligare saker.
Disneygrisen skrev:
Hager såklart. Bästa!E El-Löken66 skrev:
Blir fortfarande inte klok på hur personen som skulle byta detta har gått tillväga. Personen måste haft noll el-kunskap. Jag hoppas att det gamla uttaget var borttaget när hen skulle koppla in det nya, annars var hen blind också.
Haha, ja, jag borde utbildat mig till elektriker och startat firmaX xxx.maws skrev:
Nej då, du bara kommenterade ett inlägg där hempul nämndes och eftersom jag tyckte tråden verkade seriös och inte handlade om hempul så (över)reagerade jag.U Uffe A skrev:
Visst behövs det regler och rutiner.
Vad man ska göra åt okunskap och mänsklig dumhet vet jag inte, men nån ”haveriutredning” i fallet hade varit intressant. Hur f-n tänkte personen som klippte skyddsjordstrådarna?
Kanske någon praktikant eller henpulare.blackarrow skrev:
Nej då, du bara kommenterade ett inlägg där hempul nämndes och eftersom jag tyckte tråden verkade seriös och inte handlade om hempul så (över)reagerade jag.
Visst behövs det regler och rutiner.
Vad man ska göra åt okunskap och mänsklig dumhet vet jag inte, men nån ”haveriutredning” i fallet hade varit intressant. Hur f-n tänkte personen som klippte skyddsjordstrådarna?
Tror inte utredningen gett något resultat, förhoppningsvis är den personen bortfiltrerad vid det här laget.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden