20 131 läst ·
102 svar
20k läst
102 svar
Hantverkare fast på film - kissade i vasken
Lycka till med att klara dig undan med den tolkningen i rätten. Det är OK att använda kamera om den du fotograferar/filmar har möjlighet att se dig när du gör det, eller om det är uppenbart att du kan bli fotograferad/filmad (allmän plats med folk). Kattkamera passar inte in där...
Fast nu är det ju privat bostad om jag uppfattade det rätt ?pacman42 skrev:
Du har således ingen anledning alls att ens informera att du filmar enl denna länken https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/kamerabevakningslagen/#informera
För privat mark där allmänheten inte har tillträde behöver du inte informera.
Jag skulle tyda det som att jag kan sätta upp gömda kameror över hela min tomt.
Tror nog snuskpellen kommer få svårt att komma undan sin knepiga tömning.
Jag är 185 och skulle i alla fall stå på tårna för att kunna kissa någorlunda bra i köksvasken. Men inte ens det ser jag dom göra.-RB- skrev:
Vad jag ser kan lika bra vara en hantverkare som drar upp gylfen, har en flaska i handen som han tömmer eller fyller i vasken.
Ja, kattkameror är ju rimligen bara tillåtna på innekatter, precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Ditt inlägg antydde att du var ute efter att få ha katt kameran även utomhus. Därav mitt klargörande.Rkarlsson skrev:Fast nu är det ju privat bostad om jag uppfattade det rätt ?
Du har således ingen anledning alls att ens informera att du filmar enl denna länken [länk]
För privat mark där allmänheten inte har tillträde behöver du inte informera.
Jag skulle tyda det som att jag kan sätta upp gömda kameror över hela min tomt.
Tror nog snuskpellen kommer få svårt att komma undan sin knepiga tömning.
pacman42 skrev:
Men du hade ju fel angående skyltning då du inte behöver skylta på din privata tomt om det är tydligt att det är privat.pacman42 skrev:
Nu filmade ju katten inomhus så det är inget olagligt.
Men finns det lagstöd på att en katt inte får filma i det offentliga rummet?
Då jämför jag fortfarande det med att du sätter på en gopro och går på stan och filmar vilket inte är olagligt.
Ni får såklart diskutera vidare vad en katt får filma och inte, men om ni tittar på filmen det handlar om så ser ni att det inte är någon katt inblandad alls.Rkarlsson skrev:Men du hade ju fel angående skyltning då du inte behöver skylta på din privata tomt om det är tydligt att det är privat.
Nu filmade ju katten inomhus så det är inget olagligt.
Men finns det lagstöd på att en katt inte får filma i det offentliga rummet?
Då jämför jag fortfarande det med att du sätter på en gopro och går på stan och filmar vilket inte är olagligt.
Sant sant. Jag erkänner att jag inte tittade på den filmen =)Hep skrev:
Men det framgick att de inhyrda skulle haft hotell mittemot ? Då är det bara en riktigt korkad gris till "materialleverantör"
Det där lät först oerhört smärtsamt, men dammsugaren var förstås avstängd, eller...nino skrev:
Haha jag jobbade med en golvläggare, vi gjorde mycket jobb i sportstugor på fjället.
Frågade om toa och han tittade på mig som om jag inte var klok och sa bara: ta dammsugarröret
Va?
Ta dammsugarröret
Vad ska jag med det till?
Pissa i
Han tog alltså röret, halade in den enögde och siktade med röret ner i toaavloppet.
Visserligen smart men inte så fräscht kanske![]()
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Bygga åt idioter... ja jävlar. Snarare Bygga med idioter i detta fallet. Kanske en bok TS skulle skriva?
Eller katten är inblandad i den meningen att kameran finns med syfte att "övervaka" katten. Den är dock "fast" monterade och ingen "kattkamera" i den mening att den "sitter på" katten utan en högst normal "övervakningskamera".Hep skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart det är vidrigt o äckligt! Vem vet vilka bakterier som följer med hans piss, kanske har han nån fin könssjukdom som han skvätter runt på disktrasan... stor risk för smittspridning.S Stefan1972 skrev:Bara otur att det fastnar på film antar jag och anledningen kan man ju sia om men företeelsen är knappast ovanlig. Finns ju många tillfällen där toalett och annat är bortplockad och det inte finns andra möjligheter än just diskbänk eller nåt. De flesta normala sköljer nog och "sanerar" men många tycker såklart att det är vidrigt äckligt för det........
Blä.
undrar förresten hur bra badrummets tätskikt blev efter kakelbytet i duschen