Byggahus.se

Hantverkare fast på film - kissade i vasken

1. P
    Medlem Nivå 8
    Hade det isåfall blivit ett rabalder om det och skapats en tråd?

• Svara
  2. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Självklart inte, för då är det ju upp till ägarna att lösa problemet eftersom de är ansvariga för sin egen katt. Men hantverkaren är en vuxen människa, kollektivavtal eller ej, och därmed ansvarig för sina egna handlingar. Varför gör du dig dum?

• Svara
  3. P
    Medlem Nivå 8
    Tycker bara att det är lite löjligt att göra en höna av en fjäder. Han pissa i slasken, skulle jag med gjort om det hade krisat. Han kanske inte vågade gå till grannen och fråga.

• Svara
  4. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Okej, men det har ju verkligen ingenting med kattens toalettvanor att göra, så varför tramsa? Du kanske märker att det är ganska många som inte tycker detta är ett okej beteende, då är ju frågan om det verkligen är acceptabelt att ta sig sådana friheter i någon annans hem. Jag tycker inte det är orimligt att förvänta sig att man respekterar andra människors hem och ägodelar, och har inte arbetsgivaren ordnat några alternativ för toalett eller tillräckligt med pauser för att hinna med att besöka en allmän sådan så ska väl inte det gå ut över kunden?

• Laddar…
    • Svara
  5. P
    Medlem Nivå 8
    Självklart inte, men då menar du att det är bättre att kissa i byxan då?

Vederbörande kanske led av någon sjukdom så han plötsligt blev akut kissnödig.

Lite idiotiskt att anklaga någon när man inte har alla fakta på bordet. Borde man inte sökt upp vederbörande och rett ut saker och ting först innan man anklagar någon?

Dessutom är det olagligt att kissa i en buske utomhus, men det kanske hade varit bättre att han ställt sig i en sandlåda utomhus och gjort som katter gör

• Svara
  6. B
    Medlem · Nivå 20
    Då finns det ju inkontinensskydd och blöjor, eller så ser vederbörande till att ha med sig ett lämpligt antal flaskor för i så fall lär det ju gå att planera för det.

• Svara
  7. P
    Medlem Nivå 8
    Har du försökt få ner en banan i en PET flaska?

• Svara
  8. P
    Medlem Nivå 8
    Kroppslängden har väll ingen betydelse om man har korta ben....:rofl:

• Svara
  9. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Nej, men det borde inte vara så svårt att lirka in något sytrådsliknande. ;) Om nu inte bristen på längd ställer till det... :thinking:

• Svara
  10. P
    Medlem Nivå 8
    Daggmask vet jag inte om en vuxen hantverkare har

• Svara
  11. B
    Medlem · Nivå 20
    Finns väl flaskor som är vidare, eller så stora konservburkar om nu hantverkaren skulle vara väldigt välutrustad.

• Svara
  12. Bluenose
    Husägare Nivå 5

Otur? Helt sjukt vidrigt gjort. Man är inte normal om man gör sådär. Har man en liten gnutta förnuft förstår man att det är fel.

• Laddar…
    • Svara
  13. P
    Medlem Nivå 8
    Visst kan man ha en ölburk med sig men risken är att man råkar välta den så det blir Kiss på golvet istället

• Svara
  14. P
    Medlem Nivå 8
    Ibland har nöden ingen lag men däremot kan man ifrågasätta varför de har en kamera som rullar. De kanske vill övervaka hantverkaren eftersom han inte var svensk och skyllde sedan på katten.

Vem är egentligen så korkade att man filmar en katt?

• Svara
  15. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Men det är ju därför jag säger att arbetsgivaren ska se till att sådana här saker går att lösa! Om man har en sjukdom som gör att man har problem med kisseriet så ska man ju självklart få hjälp att anpassa arbetsplatsen enligt ens handikapp. Vad hade hänt om det var IBS han led av, skulle man bara rycka på axlarna åt att han satte sig och sket i vasken också?
    De som bor i lägenheten var inte ens de som beställt jobbet så vitt jag förstår, så varför är det de som ska få ta konsekvenserna av att arbetsgivaren inte sköter sitt arbetsmiljöansvar i sådana fall?
    Nej, man får inte hela storyn här, men diskussionen i denna tråd har inte handlat så mycket om det enskilda fallet, utan snarare om företeelsen i sig, och den tycker jag det finns alla möjligheter att undvika om man bara kan planera lite. Jag vänder mig absolut inte emot att man ska få lov att göra sina behov under arbetstid, men jag tycker att det från många mäns håll låter som att det bara är av ren och skär lättja som man väljer att urinera lite här och var istället för att uppsöka en toalett så som vi kvinnor inte alls verkar ha sådana enorma problem att lyckas med.

• Laddar…
    • Svara