Byggahus.se

Hantverkare fast på film - kissade i vasken

1. P
    Medlem Nivå 8
    Killar har blöja till tvåårsåldern och tjejer livet ut:rofl:

• Svara
  2. P
    Medlem Nivå 8
    Förstår inte problemet med att pissa i slasken om ingen toa finns. Är det bättre att ställa sig på en stol, öppna fönstret och hala ut brandslangen där och hoppas att det brinner under fönstret?

Nöden har ingen lag.

• Svara
  3. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Det kan väl ändå inte vara de enda två alternativen att antingen pissa i vasken eller genom fönstret... De flesta killar har ju också fötter.

• Laddar…
    • Svara
  4. D
    Besserwisser · Nivå 20
    Lagar du mat i vasken?

• Svara
  5. P
    Medlem Nivå 8
    Varför springa ut och leta på en buske när man kan pissa i avloppet?
    Dessutom om det är mitt i stan kanske man får springa en halv dag innan man hittar en lämplig buske, vad ska man då skriva på fakturan till kunden?

• Svara
  6. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Du ser ju här varför man inte ska göra det; kunden tycker det är äckligt och obehagligt. Och i stan brukar det finnas offentliga toaletter av olika slag, är det så illa att man skulle behöva springa efter toalett en halv dag så bör det ju vara ordnat ett alternativ, typ bajamaja, för du sätter dig väl inte i köket om du behöver göra "nummer två" också?
    Vore intressant att höra från en hantverkare av det kvinnliga könet hur de löser detta, har mycket svårt att tro att de hoppar upp och sätter sig i köksvasken men jag kan ha fel förstås.

• Laddar…
    • Svara
  7. P
    Medlem Nivå 8
    Inte konstigt då att flest hantverkare är killar när de lätt kan hala fram bananen när det krisar och pissa i slasken hos kunden som saknar toalett.

En tjej skulle inte klara den bedriften eftersom att de inte får rum i slasken.

• Laddar…
    • Svara
  8. P
    Medlem Nivå 8
    En kvinnlig hantverkare ringer säkert på hos grannen eller gör i blöjan

• Svara
  9. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Och det kan inte manliga göra för att...? Jag vet inte varför du är fixerad på blöjor, men den fetishen väljer jag att inte blanda mig i.

Ni som är hantverkare, ordnas aldrig alternativ när toaletterna tas ur bruk under byggtiden? Jag är i planeringen för renovering av mitt enda badrum nästa år, och har redan räknat med att hyra bajamaja under tiden, trodde det var normalt? Känns liksom som ett arbetsmiljöproblem om man inte har något annat val än vasken...

• Svara
  10. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Avfallshantering? Deponi? Kreativiteten brukar vara stor när det är faktureringsdags,,,

• Svara
  11. P
    Medlem Nivå 8
    Lite överdrivet om att hantverkare kissar i slasken.

För det första var det en utländsk hantverkare som kissade i slasken på filmen då ett utländskt företag anlitats av PEAB för att utföra fel som uppkommit i besiktningen. Dessutom hade inte företaget kollektivavtal och då kanske inte möjlighet att kissa i blomkrukan som jag gjort.

Men om nu katten kissat i slasken, hade det varit ok?

• Svara
  12. MultiMan
    Medlem · Nivå 9
    Jag töar väldigt ofta frysta varor i vasken. Har ofta saker jag ska vispa nere i vasken så att man minskar stänket. Som blott två exempel, så ja. Bärförpackningar har ofta inget annat skydd än papperskartongen.

• Laddar…
    • Svara
  13. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Likställer du hantverkare med djur?

• Svara
  14. P
    Medlem Nivå 8
    Nej, men ganska intressant att höra om det skulle vara lika äckligt om en katt hade kissat i slasken istället för en utländsk gästarbetare utan kollektivavtal?

• Laddar…
    • Svara
  15. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Självklart hade det varit lika äckligt, förstår inte vart du vill komma med det?

• Svara