K Kadabra skrev:
Kanske hans inkomstkälla?
Ligger uppe här nu som länkar.

• Gilla
David Korman
  • Laddar…
Farstatjej90
Tack. Ge mig lite tid så ska jag läsa delar av det och sen utan relevant kunskap komma med tvärsäkra påståenden.

• Haha
  • Gilla
samovar och 18 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Tack. Ge mig lite tid så ska jag läsa delar av det och sen utan relevant kunskap komma med tvärsäkra påståenden.
Uppskattar svaren jag får här av alla!

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Nu har jag läst hela tråden. Jag tror mig förstå vad som hänt.
  • Schaktning vid en plint har gjort att det uppstått en rasrisk.
  • Detta har inte besiktningsprotokollet tagit upp.
C chali405 skrev:
Och några punkter från besiktningsprotokollet.
Att reklamera besiktningen innebär väl i praktiken att få tillbaka hela eller del av kostnaden för besiktningen. Det är alltså endast är en (eller ett par?) av (gissningsvis, min gissning) 100punkter som skall reklameras.
C chali405 skrev:
Är det ens värt att försöka reklamera denna besiktning?
  • Jag ser ingen som helst ekonomi i att lägga tid på det.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag heller inte att det är värt besväret att försöka få ersättning av någon. Jag gissar att kostnaden för att åtgärda helt enkelt är för låg. Betong är billigt.

Jag skulle rekommendera att släppa detta helt och istället fokusera på att åtgärda de fel som finns.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
I konflikter som den här finns det egentligen bara en säker vinnare, och det är juristerna. Om beloppet som stämningen avser hamnar under ett halv PBB kan jag tycka att det är värt att försöka (förenklat tvistemål), men i det här fallet, med kostnader på 40 kkr redan, då kommer rättegångskostnaderna sannolikt med bred marginal att överstiga de faktiska kostnaderna för att åtgärda problemet.

Då ska man vara väldigt säker på att vinna. Jag tror inte att du är där tyvärr.

• Gilla
Stenly
  • Laddar…
BirgitS
O O skrev:
Att reklamera besiktningen innebär väl i praktiken att få tillbaka hela eller del av kostnaden för besiktningen. Det är alltså endast är en (eller ett par?) av (gissningsvis, min gissning) 100punkter som skall reklameras.
Nej, det är en ansvarsförsäkring som brukar vara ungefär som ett skadestånd för de kostnader som TS har fått pga. missen i protokollet. Se inlägg #53.

globaljuggler globaljuggler skrev:
I konflikter som den här finns det egentligen bara en säker vinnare, och det är juristerna. Om beloppet som stämningen avser hamnar under ett halv PBB kan jag tycka att det är värt att försöka (förenklat tvistemål), men i det här fallet, med kostnader på 40 kkr redan, då kommer rättegångskostnaderna sannolikt med bred marginal att överstiga de faktiska kostnaderna för att åtgärda problemet.

Då ska man vara väldigt säker på att vinna. Jag tror inte att du är där tyvärr.
Jag har ju en del bevis på att han agerat vårdslöst så varför skulle jag inte ha möjlighet att vinna, detta med "hägnade plint" är bara en av fem st punkter han skitit it..

C chali405 skrev:
Jag har ju en del bevis på att han agerat vårdslöst så varför skulle jag inte ha möjlighet att vinna, detta med "hägnade plint" är bara en av fem st punkter han skitit it..
By all means, sätt igång. Vi som är här ger försöka ge mer eller mindre goda råd. Det är du som får bestämma hur du vill gå vidare och i vilken utsträckning som du vill ta hänsyn till vad vi skriver.

Du får dock gärna återkomma med rapport om hur det har gått. Lycka till!

• Gilla
  • Älska
Stenly och 2 till
  • Laddar…
By all means, sätt igång. Vi som är här ger försöka ge mer eller mindre goda råd. Det är du som får bestämma hur du vill gå vidare och i vilken utsträckning som du vill ta hänsyn till vad vi skriver.

Du får dock gärna återkomma med rapport om hur det har gått. Lycka till!
Det uppskattar jag! Jag börjar med ARN.

• Gilla
globaljuggler
  • Laddar…
C chali405 skrev:
Det uppskattar jag! Jag börjar med ARN.
Kom ihåg att om du väljer att gå den rättsliga vägen har du alltid möjligheten att stämma på ett belopp under ett halvt PBB, och därigenom väsentligt minska risken för att du kommer att behöva betala höga rättegångskostnader.

• Gilla
Kardan79 och 3 till
  • Laddar…
Kom ihåg att om du väljer att gå den rättsliga vägen har du alltid möjligheten att stämma på ett belopp under ett halvt PBB, och därigenom väsentligt minska risken för att du kommer att behöva betala höga rättegångskostnader.
Tack för alla svar, uppskattar det verkligen!

• Gilla
oddan
  • Laddar…
Düsseldorff
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kan inte du utge dig för att vara jurist, få TS att skicka allt till dig och sen kan du ladda upp det här då?
Va?

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är en ansvarsförsäkring som brukar vara ungefär som ett skadestånd för de kostnader som TS har fått pga. missen i protokollet. Se inlägg #53.
Ännu värre alltså. För missen har ännu inte gett TS några kostnader.
Text om besiktningsmannens skadeståndsansvar och begränsningar vid vårdslös besiktning, med fokus på fastighetsvärde och ersättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och att lite betong skulle kosta över 0.5 pbb eller alls påverka fastighetsvärdet låter orimligt.

• Gilla
rotbackarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.