Status
Inte öppen för fler kommentarer.
De kommer avskriva den i brist på bevisning att det skett upsåtligen

Alfredo Alfredo skrev:
Och vilken skada medför det? Skada då värderad i kronor.
Det är just den frågan som är anledningen till att jag skapat tråden.
Hur många kronor ska jag begära?

• Haha
  • Wow
Namnethär och 5 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Inte haft någon tillgång till vatten i huset under tre veckor.
Föreslår att du räknar ut hur mycket pengar du spart på förbrukningen och ger grannen hälften.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
anders.Nordsvahn och 60 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
De kommer avskriva den i brist på bevisning att det skett upsåtligen
Du tänker nog på oaktsamhet.

Edit: En tingsrätt skriver normalt inte av ett civilt mål på grund av brist på bevisning. I stället avgör domstolen målet och den part som inte kan bevisa sina påståenden förlorar.

• Gilla
Jenpet och 5 till
  • Laddar…
Nej

lunnabo lunnabo skrev:
Du kan begära så många kronor extra avbrottet kostat dig.

Du verkar tro att det funkar som i USA där man kan stämma någon på miljonbelopp för att man halkat på ett bananskal.

• Gilla
  • Haha
Ruffeboy och 11 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Misstag sker.
Oaktsamt misstag eller vårdslöst misstag.
Min avtalspartner VA-Syd var aldrig inblandade i vare sig avstängning eller när vattenledningen öppnades igen.

Min fråga i tråden är vilket belopp som kan krävas av grannen i skadestånd/ersättning för att varit utan vatten i tre veckor pga att grannen pluggade vattenanslutning till mig.
Vi förstår din fråga, men du måste också förstå de som vill svara.
Mitt svar är "Det beror på", det beror på vilken skada du lidit av denna vattenavstängning.
Du får helt enkelt spalta upp vilken skada du lidit av detta, förstår du?
Jag ska försöka hjälpa dig så du får den hjälp du söker.
1. Du har inte lidit någon skada=0 i ersättning.
2. Du fick hämta dunkar med vatten hos grannen/svärmor etc för en viss kostnad som du kan yrka ersättning för, kanske 100 sek i bensinpengar.
3. Du har 5 barn hemma och ingen bil så du fick buda vatten med Taxi för att kunna sköta dig och dina barns behov, större problem och fler inblandade att du nu kan yrka pengar för Taxiresor och vattendunk osv.
Hoppas att du förstår att ovanstående endast är exempel och inte är en passning till dina problem.
Så...... beskriv vilken skada du lidit så kan vi svara på vad dina eventuella besvär kan vara värda.
/Workingclasshero

• Gilla
Eldräven och 22 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Lika många kronor som de extrakostnader du drabbats av. Det är vad skadestånd innebär. Ersättning för att kompensera den skada du lidit. Hur mycket pengar har detta kostat dig? Där har du svaret. Bara du kan veta.

• Gilla
Tranarö och 15 till
  • Laddar…
Här handlar de inte om att TS lidit skada, han vill bara klämma grannen på pengar

• Gilla
Tranarö och 21 till
  • Laddar…
Minst 100 000 i veckan och du borde genast hitta den dyraste advokat du kan hitta och sätta dem i arbete i ärendet. Kräv ersättning för advokaten också. Lägg till det bestående psykiska men som tydligt har uppstått med några hundra papp till.

Eller så ju an du ju börja svara på frågor om vad du gjort du är att reda upp misstaget och få igång vattnet igen.

• Gilla
  • Haha
anders.Nordsvahn och 29 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Jag var i kontakt med VA-Syd som är min vattenleverantör.
Hur många dagar efter att du varit kontakt med din vattenleverantör var du utan vatten?

• Gilla
sommarlängtan och 3 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
O kr av din vattenleverantör och symboliska 1000 kr av den som av misstag råkat stänga av ditt vatten

• Gilla
Flintylaren och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
O kr av din vattenleverantör och symboliska 1000 kr av den som av misstag råkat stänga av ditt vatten
Om tusen kronor är symboliskt för dig så kan väl du ge mig det som en symbolisk gåva?

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
ebonita och 4 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Här handlar de inte om att TS lidit skada, han vill bara klämma grannen på pengar
Du har nästan rätt.
Frågan är inte alls vilken skada som jag har lidit utan hur mycket pengar som jag kan kräva av min granne.
Anser att det framgår i min trådstart där jag ju ställer frågan om pengarna.

• Haha
  • Arg
  • Älska
Håkan V och 10 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Om tusen kronor är symboliskt för dig så kan väl du ge mig det som en symbolisk gåva?
Är du på det humöret är det ju bättre att du inte begär nått eller kanske en krona , du har ju rimligtvis inte lidit någon skada eftersom du underlät att felanmäla intre veckor och om du gapar efter för mycket mister du nog hela stycket..

• Gilla
flexcom och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.