83 988 läst ·
349 svar
84k läst
349 svar
Grannen stänger mitt vatten i TRE veckor
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Vi förstår din fråga, men du måste också förstå de som vill svara.lunnabo skrev:
Misstag sker.
Oaktsamt misstag eller vårdslöst misstag.
Min avtalspartner VA-Syd var aldrig inblandade i vare sig avstängning eller när vattenledningen öppnades igen.
Min fråga i tråden är vilket belopp som kan krävas av grannen i skadestånd/ersättning för att varit utan vatten i tre veckor pga att grannen pluggade vattenanslutning till mig.
Mitt svar är "Det beror på", det beror på vilken skada du lidit av denna vattenavstängning.
Du får helt enkelt spalta upp vilken skada du lidit av detta, förstår du?
Jag ska försöka hjälpa dig så du får den hjälp du söker.
1. Du har inte lidit någon skada=0 i ersättning.
2. Du fick hämta dunkar med vatten hos grannen/svärmor etc för en viss kostnad som du kan yrka ersättning för, kanske 100 sek i bensinpengar.
3. Du har 5 barn hemma och ingen bil så du fick buda vatten med Taxi för att kunna sköta dig och dina barns behov, större problem och fler inblandade att du nu kan yrka pengar för Taxiresor och vattendunk osv.
Hoppas att du förstår att ovanstående endast är exempel och inte är en passning till dina problem.
Så...... beskriv vilken skada du lidit så kan vi svara på vad dina eventuella besvär kan vara värda.
/Workingclasshero
Minst 100 000 i veckan och du borde genast hitta den dyraste advokat du kan hitta och sätta dem i arbete i ärendet. Kräv ersättning för advokaten också. Lägg till det bestående psykiska men som tydligt har uppstått med några hundra papp till.
Eller så ju an du ju börja svara på frågor om vad du gjort du är att reda upp misstaget och få igång vattnet igen.
Eller så ju an du ju börja svara på frågor om vad du gjort du är att reda upp misstaget och få igång vattnet igen.
Du har nästan rätt.R Rolle85 skrev:
Frågan är inte alls vilken skada som jag har lidit utan hur mycket pengar som jag kan kräva av min granne.
Anser att det framgår i min trådstart där jag ju ställer frågan om pengarna.
Är du på det humöret är det ju bättre att du inte begär nått eller kanske en krona , du har ju rimligtvis inte lidit någon skada eftersom du underlät att felanmäla intre veckor och om du gapar efter för mycket mister du nog hela stycket..lunnabo skrev: