Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Som husägare med kommunalt vatten är det alltid bra att känna till och läsa kommunens ABVA.
Även m det inte är kommunen som är huvudman kring VA i Lund så är jag rätt säker på att när de stänger en ventil i backen så har de koll på vilka som är påkopplade på vattenledningen. I vanliga fall (inte alla) har ju varje fastighet en ventil för avstängning av vatten. Kan ju va så att kommunen stängde en större ventil på ledningen men det låter för otroligt.

Vill även tilllägga att jag åt popcorn när jag hittade denna tråden. Passade perfekt.

G Gunnar Modin skrev:
Sida 16... Surkorv
Tack för ditt bidrag, du hjälpte inte någon
Jag blir också osäker på varför man inte ska läsa det inledande inlägget om det finns 16 sidor och på hur dina bidrag varit mer matnyttiga. Går det att utveckla?

P phaidon skrev:
De börjar bli rätt sega nu. Sjuk tråd. En svagbegåvad man med uppenbar mental ohälsa lyckas få hundratals forumdeltagare att först försöka hjälpa för att sedan bli allt mer uppgivna. Admin borde spärrat honom och stängt tråden för länge sedan.
Det är valfritt att följa tråden Einstein.

P
P pmd skrev:
Tråden handlar om skadestånd och inte straff.
problemet är detsamma

Ingen straffas speciellt ofta så länge man inte varit väldigt klumpig och osmart

Var och varannan rörmockare har grejer till att stänga inkommande vatten i gatan och använder det rätt ofta men straff för att ha pillat på vattenverkets kranar är väldigt väldigt ovanliga..

Enda gången man ringer och ber vattenverket att stänga av är när man själv redan märkt att kranen inte fungerar som den ska och man därmed avbryter , så länge kranen funkar så stänger man av gör jobbet och öppnar igen..

Att ts ville ha skadestånd för att denne själv hoppas på pengar är rätt långt ifrån verkligheten och kommer med rätt stor säkerhet aldrig att hända i detta fall...

Ts oförmåga att anmäla felet skyndsamt och vara utan vatten i 3 veckor eller vad det blev och sen tro att man ska få skadestånd för den tiden... ja köp en lott eller börja panta burkar det går fortare att få ihop pengarna den vägen än att tro att det kommer nåt skadestånd vis dessa premisser..

Rent teoretiskt finns kanske ett fel i att han fick vattnet avstängt av misstag men hans eget fel att misslyckas med att anmäla detta till vattenverket gör ju att det skiter sig iaf..

• Gilla
Risarvaren
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
Jag blir också osäker på varför man inte ska läsa det inledande inlägget om det finns 16 sidor och på hur dina bidrag varit mer matnyttiga. Går det att utveckla?
Absolut kan jag det. Läs det inledande inlägget igen, det framgår inte om ts bor i huset permanent. Jag har inte bidragit med nåt utöver min uppriktiga fråga som bemöttes på underbegåvat och aggressivt sätt. Lite som ditt inlägg inser jag. Sov gott.

G Gunnar Modin skrev:
Absolut kan jag det. Läs det inledande inlägget igen, det framgår inte om ts bor i huset permanent. Jag har inte bidragit med nåt utöver min uppriktiga fråga som bemöttes på underbegåvat och aggressivt sätt. Lite som ditt inlägg inser jag. Sov gott.
Jo, jag frågade alltså om det gick att utveckla varför man inte skulle läsa det inledande inlägget om det fanns 16 sidor samt hur dina bidrag var mer matnyttiga. Gick detta att utveckla?

Vilken rundgång. 😮 Det här är den tjatigaste tråd jag någonsin sett här. I mina ögon beter sig ts som en sann rättshaverist. Och är dessutom otrevlig mot alla som svarar.

• Gilla
Risarvaren och 1 till
  • Laddar…
M MaxBackstrom skrev:
Vilken rundgång. 😮 Det här är den tjatigaste tråd jag någonsin sett här. I mina ögon beter sig ts som en sann rättshaverist. Och är dessutom otrevlig mot alla som svarar.
I så fall är spegelskåpshöjdstråden ett tips för att uppnå ännu ett rekord ikväll.

• Gilla
orutti och 4 till
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
Jo, jag frågade alltså om det gick att utveckla varför man inte skulle läsa det inledande inlägget om det fanns 16 sidor samt hur dina bidrag var mer matnyttiga. Gick detta att utveckla?
Jag blir nyfiken. Vem skäller du på egentligen? Kan du förklara utan att kopiera ditt eget inlägg? För övrigt har du inte svarat på om det handlar om ett permanentboende eller inte.

P
P polaris78 skrev:
problemet är detsamma
Njae, inte riktigt. Straff utdöms av en domstol i ett brottmål, medan skadestånd visserligen kan utdömas i ett brottmål, men kan även utdömas i ett civilmål.

G Gunnar Modin skrev:
Jag blir nyfiken. Vem skäller du på egentligen? Kan du förklara utan att kopiera ditt eget inlägg? För övrigt har du inte svarat på om det handlar om ett permanentboende eller inte.
Jag skäller inte på någon alls.
Jag försöker förstå din förträfflighet samt vad jag har gjort för fel som läst tråden innan jag skriver i den. Du menar att du gjorde rätt som skrev något rövfiskat eftersom det var på sidan 16 och att den som påtalar detta är den som inte bidrar.

Kan du, eller kan du inte utveckla varför man inte ska läsa en tråd som är 16 sidor lång och hur dina inlägg bidrar mer?
Det handlar om "ja" eller "nej", alltså? Är du kapabel att leverera ett av dessa ganska enkla ord?

H HJ-C skrev:
Jag skäller inte på någon alls.
Jag försöker förstå din förträfflighet samt vad jag har gjort för fel som läst tråden innan jag skriver i den. Du menar att du gjorde rätt som skrev något rövfiskat eftersom det var på sidan 16 och att den som påtalar detta är den som inte bidrar.

Kan du, eller kan du inte utveckla varför man inte ska läsa en tråd som är 16 sidor lång och hur dina inlägg bidrar mer?
Det handlar om "ja" eller "nej", alltså? Är du kapabel att leverera ett av dessa ganska enkla ord?
Misstänker att du är ts eller full. Det var roligt att skriva till dig, men nu säger jag farväl. Lev gott!

G Gunnar Modin skrev:
Misstänker att du är ts eller full. Det var roligt att skriva till dig, men nu säger jag farväl. Lev gott!
Du har rätt och jag är inte ts. Dito!

• Gilla
Gunnar Modin
  • Laddar…
P
Jag undrar om Gunnar Modin och HJ-C äntligen lyckades hitta ett ledigt hotellrum?
😎

• Haha
Gunnar Modin och 6 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag undrar om Gunnar Modin och HJ-C äntligen lyckades hitta ett ledigt hotellrum?
😎
Det gjorde vi för längesedan!
Hade vi kunnat sitta ner under våra korkerkar utan svår smärta så hade vi varit sååååå lyckliga.

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.