Status
Inte öppen för fler kommentarer.
lunnabo lunnabo skrev:
Min fråga är;
Hur mycket pengar kan/ska jag kräva?
Tror inte det går att få mycket mer än att du slipper betala nästkommande faktura eller nåt sånt. Jag tror inte du kommer att få det heller eftersom det inte var VA-Syd som stängde av vattnet.

S Stuff skrev:
👍
Dessutom väldigt tveksamt om det verkligen förelåg någon betydande olägenhet.
Hade det varit en betydande olägenhet så hade gemene man börjat jaga kommunen/VA- bolaget senast på dag 3 och om ingenting då händer så hade man gått till lokalpressen på dag 5. Svårt att tro att det var en betydande olägenhet om man suttit lugnt i båten i 3 veckor
Det är långtifrån säkert att gemene man drabbades. Troligen berördes väl bara TS och den fastighet som skulle rivas.

F FGLIN skrev:
Det är långtifrån säkert att gemene man drabbades. Troligen berördes väl bara TS och den fastighet som skulle rivas.
Det var inte så jag menade. Menade att om det handlat om någon helt annan än TS så hade denne troligtvis inte suttit på händerna och lidit i tystnad i 3 veckor

lunnabo lunnabo skrev:
Gästerna var överraskande tåliga.
Ja tre veckor utan att kunna borsta tänderna, tvätta sig och gå på toaletten måste man tusan beskriva som tåliga 👊💪👊👊💪💪

lunnabo lunnabo skrev:
Carsten Sjölin.
Att läsa innantill är något som du måste träna på.
Om Carsten Sjölin läser mina tre första ord i denna tråd "Kommunen köpte grannhuset".

Dina ord är däremot svammel.
"Grannen stänger mitt vatten i tre veckor..." är rubriken på ditt knasiga inlägg.... Löjliga figurer tillhör du...

Redigerat:
lunnabo lunnabo skrev:
Om Du bemödigat Dig om att läsa innantill på postade inlägg hade Du sett att flera olika förslag på specifika summor har angetts.

Istället väljer Du att skriva Fake News.
Jo mem ”ingen” har ju gett ett seriöst förslag utan alla tycker ju att du trollar. Och läser en tråd som börjat bli parodisk och nästan underhållande. Du krigar så in i helsike mot alla som inte håller med dig. Dvs ca 98%.

Att du inte ens på mitt inlägg svarar på när du hörde av dig till Va-syd tyder ju ännu mer på det.

Och nu i något inlägg på slutet kom helt plötsligt 5 gäster med i bilden också.

• Gilla
Risarvaren
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
På vilken processrättslig grund skulle tingsrätten avskriva ett sådant mål?
Att jag söker skadestånd av grannen som stängde av mitt vatten i tre veckor.
Du har hu fått samma svar om och om igen. Eftersom du anser att ALLA svar är fel då de missgynnar din uppfattning så får du väl dra det som ett skadeståndsanspråk via rättssystemet?
Enkelt!

Jag anade direkt när jag såg trådstarten att detta kunde bli en kul popcorntråd. Som kommentar nr 1 och första svar på frågan om lämpligt skadestånd la jag in svaret "En miljon" och öppnade första påsen. Dessvärre blev mitt svar raderat av mod, men det har ju rullat på bra ändå. Nu är mina popcorn slut. Tråden kan stängas.

• Haha
  • Gilla
lunnabo och 5 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Det var inte så jag menade. Menade att om det handlat om någon helt annan än TS så hade denne troligtvis inte suttit på händerna och lidit i tystnad i 3 veckor
Nej, han satt och sket i vasken och kissade ner det under tiden han väntade på våren....😁😁😁😁

P
P polaris78 skrev:
Även om kranarna är vattenverkets och det heter att ingen ska pilla med dessa så är det ju i praktiken så att i princip ingen straffas för att ha pillat med dessa kranar.. det är mer man bör låta bli dom men finns det ens nåt fall där man någonsin straffat nån för nåt liknande fall.. tror inte det..
Tråden handlar om skadestånd och inte straff.

P
M munge skrev:
Nu är mina popcorn slut. Tråden kan stängas.
Jag har popcorn kvar.

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
P pebe292 skrev:
Du kanske skulle försöka orka läsa några poster innan du frågar...
Sida 16... Surkorv
Tack för ditt bidrag, du hjälpte inte någon

P pmd skrev:
Jag har popcorn kvar.
De börjar bli rätt sega nu. Sjuk tråd. En svagbegåvad man med uppenbar mental ohälsa lyckas få hundratals forumdeltagare att först försöka hjälpa för att sedan bli allt mer uppgivna. Admin borde spärrat honom och stängt tråden för länge sedan.

• Gilla
  • Wow
LazarQueen och 3 till
  • Laddar…
P phaidon skrev:
De börjar bli rätt sega nu. Sjuk tråd. En svagbegåvad man med uppenbar mental ohälsa lyckas få hundratals forumdeltagare att först försöka hjälpa för att sedan bli allt mer uppgivna. Admin borde spärrat honom och stängt tråden för länge sedan.
Vi kanske kan ta det lite lugnt med personangreppen, då TS inte är här längre. Ja, han kan vara spydig ibland och det blev väl lite för mycket i det här ämnet.

Nu är det två aktiva trådar sedan han lämnade som handlar om stenläggning, där han hade kunnat hjälpa till. Kanske med lite onödigt hårda ord, men han hade förmodligen hjälpt till. Även bångstyriga människor kan vara bra att ha ibland.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
P
P phaidon skrev:
Diskussionen har fortsatt trots att TS har blivit avstängd. Ett och annat kanske har först fram som andra kan ha nytta av.
Du behöver inte känna dig tvungen att läsa tråden om du finner att den inte tilltalar din smak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.