84 254 läst ·
349 svar
84k läst
349 svar
Grannen stänger mitt vatten i TRE veckor
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är långtifrån säkert att gemene man drabbades. Troligen berördes väl bara TS och den fastighet som skulle rivas.S Stuff skrev:👍
Dessutom väldigt tveksamt om det verkligen förelåg någon betydande olägenhet.
Hade det varit en betydande olägenhet så hade gemene man börjat jaga kommunen/VA- bolaget senast på dag 3 och om ingenting då händer så hade man gått till lokalpressen på dag 5. Svårt att tro att det var en betydande olägenhet om man suttit lugnt i båten i 3 veckor
"Grannen stänger mitt vatten i tre veckor..." är rubriken på ditt knasiga inlägg.... Löjliga figurer tillhör du...lunnabo skrev:
Redigerat:
Jo mem ”ingen” har ju gett ett seriöst förslag utan alla tycker ju att du trollar. Och läser en tråd som börjat bli parodisk och nästan underhållande. Du krigar så in i helsike mot alla som inte håller med dig. Dvs ca 98%.lunnabo skrev:
Att du inte ens på mitt inlägg svarar på när du hörde av dig till Va-syd tyder ju ännu mer på det.
Och nu i något inlägg på slutet kom helt plötsligt 5 gäster med i bilden också.
Du har hu fått samma svar om och om igen. Eftersom du anser att ALLA svar är fel då de missgynnar din uppfattning så får du väl dra det som ett skadeståndsanspråk via rättssystemet?lunnabo skrev:
Enkelt!
Jag anade direkt när jag såg trådstarten att detta kunde bli en kul popcorntråd. Som kommentar nr 1 och första svar på frågan om lämpligt skadestånd la jag in svaret "En miljon" och öppnade första påsen. Dessvärre blev mitt svar raderat av mod, men det har ju rullat på bra ändå. Nu är mina popcorn slut. Tråden kan stängas.
Tråden handlar om skadestånd och inte straff.P polaris78 skrev:Även om kranarna är vattenverkets och det heter att ingen ska pilla med dessa så är det ju i praktiken så att i princip ingen straffas för att ha pillat med dessa kranar.. det är mer man bör låta bli dom men finns det ens nåt fall där man någonsin straffat nån för nåt liknande fall.. tror inte det..
Vi kanske kan ta det lite lugnt med personangreppen, då TS inte är här längre. Ja, han kan vara spydig ibland och det blev väl lite för mycket i det här ämnet.P phaidon skrev:
Nu är det två aktiva trådar sedan han lämnade som handlar om stenläggning, där han hade kunnat hjälpa till. Kanske med lite onödigt hårda ord, men han hade förmodligen hjälpt till. Även bångstyriga människor kan vara bra att ha ibland.
Diskussionen har fortsatt trots att TS har blivit avstängd. Ett och annat kanske har först fram som andra kan ha nytta av.P phaidon skrev:
Du behöver inte känna dig tvungen att läsa tråden om du finner att den inte tilltalar din smak.