84 375 läst ·
349 svar
84k läst
349 svar
Grannen stänger mitt vatten i TRE veckor
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Berör detta ett fritidshus?lunnabo skrev:
Misstag sker.
Oaktsamt misstag eller vårdslöst misstag.
Min avtalspartner VA-Syd var aldrig inblandade i vare sig avstängning eller när vattenledningen öppnades igen.
Min fråga i tråden är vilket belopp som kan krävas av grannen i skadestånd/ersättning för att varit utan vatten i tre veckor pga att grannen pluggade vattenanslutning till mig.
Ja tack, via domstol då förstås eftersom kommunen var vållande och hade fel.lunnabo skrev:
Men visst tänker man gärna att kommunen borde kunna agera sakligt och opartiskt och inte slösa allmänna pengar på att processa och därtill behöva betala arvoden/premie till sitt försäkringsbolag p.g.a. sin egen inkompetens. Eller som någon poängterade kanske kommuner är bakbundna och - faktiskt inte får - trycka på utbetalningsknappar vid enskilda anspråk utan "extern granskning", läs: domstol. Vilket, med beaktande av nämnda allmänna inkompetens och risk för dumhetskorrumption, totalt sett är positivt.
Även om TS verkar vara en rätt oödmjuk och kanske sakna självinsikt så tyckte jag det var lite kul att han tyckte att all uppmärksamhet var bra - trots all dålig feedback han fick.
Förmodligen njöt han av att hålla igång tråden genom att kategoriskt och utstuderat svara på de flesta frågor, förutom frågan när han felanmälde att han saknade vatten.
Men jag känner mig som en dålig människa då jag njuter en smula att han inte kan kommentera i sin egen tråd just nu.
Min gissning är att han fick sitt vatten tillbaka inom ett dygn efter han felanmälde. Men han kan ju inte skriva att kommunen var snabba att rätta till avstängningen då de fick in felanmälan.
Sen är jag nyfiken hur TS och de 5 gästerna klarade sig utan vatten i 3 veckor.
Förmodligen njöt han av att hålla igång tråden genom att kategoriskt och utstuderat svara på de flesta frågor, förutom frågan när han felanmälde att han saknade vatten.
Men jag känner mig som en dålig människa då jag njuter en smula att han inte kan kommentera i sin egen tråd just nu.
Min gissning är att han fick sitt vatten tillbaka inom ett dygn efter han felanmälde. Men han kan ju inte skriva att kommunen var snabba att rätta till avstängningen då de fick in felanmälan.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 094 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 094 inlägg
Jag tycker det är bra att du står upp för någon du tycker blivit attackerad. Det är snällt av dig.K Kalbygge skrev:
Jag håller dock inte med om det. Jag tycker mest att TS själv varit väldigt otrevlig och vägrat svara på frågor från de som försökt hjälpa honom. Men allt är inte svart eller vitt, finns gråskala. Så jag är ok med att vi tycker lite olika.
Så du tror inte att han rätt omgående visste att grannen (kommunen) vridit av hans vatten och att han helt enkelt gick ut och vred på det igen? Efter tre veckor, som den fulländade rättshaverist han är, gick han ut och vred av igen och felanmälde för att försöka scamma till sig lite skadestånd i en uppgörelse med kommunen?sysmali skrev:
Även om TS verkar vara en rätt oödmjuk och kanske sakna självinsikt så tyckte jag det var lite kul att han tyckte att all uppmärksamhet var bra - trots all dålig feedback han fick.
Här läser visst ingen vad du skriver av svaren att döma. Det är ju grannen som proppat din ledn.så du får stämma honom. Det kan bli dyrt vatten för dig och han får ju inte göra arbeten på kommunens vattennät så han kan bli ansatt från flera håll. Vatten-Syd varken stängde eller proppade vad jag förstår.lunnabo skrev:
En annan variant kan ju vara att du läser att det är kommunen som stängde av eftersom de är grannen?göran claesson skrev:
Här läser visst ingen vad du skriver av svaren att döma. Det är ju grannen som proppat din ledn.så du får stämma honom. Det kan bli dyrt vatten för dig och han får ju inte göra arbeten på kommunens vattennät så han kan bli ansatt från flera håll. Vatten-Syd varken stängde eller proppade vad jag förstår.