Status
Inte öppen för fler kommentarer.
lunnabo lunnabo skrev:
Misstag sker.
Oaktsamt misstag eller vårdslöst misstag.
Min avtalspartner VA-Syd var aldrig inblandade i vare sig avstängning eller när vattenledningen öppnades igen.

Min fråga i tråden är vilket belopp som kan krävas av grannen i skadestånd/ersättning för att varit utan vatten i tre veckor pga att grannen pluggade vattenanslutning till mig.
Berör detta ett fritidshus?

lunnabo lunnabo skrev:
Insiktsfullt!

Hoppas du i slutändan blev tillräckligt kompenserad för din skada.
Ja tack, via domstol då förstås eftersom kommunen var vållande och hade fel.

Men visst tänker man gärna att kommunen borde kunna agera sakligt och opartiskt och inte slösa allmänna pengar på att processa och därtill behöva betala arvoden/premie till sitt försäkringsbolag p.g.a. sin egen inkompetens. Eller som någon poängterade kanske kommuner är bakbundna och - faktiskt inte får - trycka på utbetalningsknappar vid enskilda anspråk utan "extern granskning", läs: domstol. Vilket, med beaktande av nämnda allmänna inkompetens och risk för dumhetskorrumption, totalt sett är positivt.

G Gunnar Modin skrev:
Berör detta ett fritidshus?
Du kanske skulle försöka orka läsa några poster innan du frågar...

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
F
t_ehrngren t_ehrngren skrev:
Jaha, då är tydligen TS bannad.
Kan nån stänga detta spektakel nu?
Nej… igen. Vem anmälde (grattis) och vad har han gjort denna gång?

• Gilla
Anotaren och 1 till
  • Laddar…
F
D DanielSt81 skrev:
Vad har jag missat? Är TS avstängd från forumet?
Han har en rätt välutvecklad talang som gör att han blir avstängd rätt ofta.

• Haha
  • Gilla
Håkan V och 6 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej… igen. Vem anmälde (grattis) och vad har han gjort denna gång?
ingen aning, jag scrollade tillbaka till hans senaste inlägg #213 och såg att han är bannad.

lunnabo lunnabo skrev:
Jag har god förmåga att få både dem och andra att ödsla sin tid vilket kostar dem pengar.
Ja, det tror jag ingen i tråden betvivlar.

• Haha
klaskarlsson
  • Laddar…
sysmali
Även om TS verkar vara en rätt oödmjuk och kanske sakna självinsikt så tyckte jag det var lite kul att han tyckte att all uppmärksamhet var bra - trots all dålig feedback han fick.

Förmodligen njöt han av att hålla igång tråden genom att kategoriskt och utstuderat svara på de flesta frågor, förutom frågan när han felanmälde att han saknade vatten.

Men jag känner mig som en dålig människa då jag njuter en smula att han inte kan kommentera i sin egen tråd just nu.

Min gissning är att han fick sitt vatten tillbaka inom ett dygn efter han felanmälde. Men han kan ju inte skriva att kommunen var snabba att rätta till avstängningen då de fick in felanmälan.

Sen är jag nyfiken hur TS och de 5 gästerna klarade sig utan vatten i 3 veckor.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Karrock
sysmali sysmali skrev:
Men jag känner mig som en dålig människa då jag njuter en smula att han inte kan kommentera i sin egen tråd just nu.

.
Han kommer tillbaka om ett tag, och gör likadant i en annan tråd.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
De "enkla motfrågorna" han fått är flertalet väldigt kränkande.
Jag har en enkel fråga:
Varför MÅSTE vissa vara så himla kränkande mot andra?
Är kränkandet målet eller är målet att hjälpa?

Alla dessa troll som gör allt i sin makt för att kränka måste skaffa sig ett liv!
Jag tycker det är bra att du står upp för någon du tycker blivit attackerad. Det är snällt av dig.

Jag håller dock inte med om det. Jag tycker mest att TS själv varit väldigt otrevlig och vägrat svara på frågor från de som försökt hjälpa honom. Men allt är inte svart eller vitt, finns gråskala. Så jag är ok med att vi tycker lite olika.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B BerlinCalling skrev:
OT: Finns det inga moderatorer? Denna tråd borde ha låsts och kastats för 145 inlägg sedan.
Det känns som TS är en riktig rättshaverist som aldrig ger sig. Släpp honom, han får själv svara hur långt snöret är.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
F
sysmali sysmali skrev:
Även om TS verkar vara en rätt oödmjuk och kanske sakna självinsikt så tyckte jag det var lite kul att han tyckte att all uppmärksamhet var bra - trots all dålig feedback han fick.

Förmodligen njöt han av att hålla igång tråden genom att kategoriskt och utstuderat svara på de flesta frågor, förutom frågan när han felanmälde att han saknade vatten.

Min gissning är att han fick sitt vatten tillbaka inom ett dygn efter han felanmälde. Men han kan ju inte skriva att kommunen var snabba att rätta till avstängningen då de fick in felanmälan.

Sen är jag nyfiken hur TS och de 5 gästerna klarade sig utan vatten i 3 veckor.
Så du tror inte att han rätt omgående visste att grannen (kommunen) vridit av hans vatten och att han helt enkelt gick ut och vred på det igen? Efter tre veckor, som den fulländade rättshaverist han är, gick han ut och vred av igen och felanmälde för att försöka scamma till sig lite skadestånd i en uppgörelse med kommunen?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
En (kanske) orelaterad fråga: Hur högt hänger din badrumsspegel?
Attans, du hann före mig på bollen om spegelskåpet. Finns stora liknelser med den tråden, en TS som får medhåll från endast ett fåtal och viktig information lämnas inte ut. "När anmäldes felet till ledningägaren?"

lunnabo lunnabo skrev:
Grannen som pluggade vattenanslutning till mig

Har ni någon form av Rättskällor på vad ni påstår?
Eller är det enbart egna tankar och Killgissningar?
Här läser visst ingen vad du skriver av svaren att döma. Det är ju grannen som proppat din ledn.så du får stämma honom. Det kan bli dyrt vatten för dig och han får ju inte göra arbeten på kommunens vattennät så han kan bli ansatt från flera håll. Vatten-Syd varken stängde eller proppade vad jag förstår.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
göran claesson göran claesson skrev:
Här läser visst ingen vad du skriver av svaren att döma. Det är ju grannen som proppat din ledn.så du får stämma honom. Det kan bli dyrt vatten för dig och han får ju inte göra arbeten på kommunens vattennät så han kan bli ansatt från flera håll. Vatten-Syd varken stängde eller proppade vad jag förstår.
En annan variant kan ju vara att du läser att det är kommunen som stängde av eftersom de är grannen?

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.