Fairlane
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nu får du gärna hur ts kan vara vinnare?
Han kan komma iväg när han vill?
Undrar om det är en vinnande taktik?
Har du testat förut? Att tvinga någon till förhandlingen..Genom att jävlas,
Jag är nyfiken på hur stor framgång det....
Vi kan vända på frågan, har du lyckats få till en förhandling med någon som inte vill förhandla, genom att inte göra någonting?

Vad är din lösning på problemet? Att TS och övriga grannar som blir inparkerade bara förlorar ris och pengar utan att göra något alls?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Han står upp emot översittaren. :strong:
Okej.
På vilket sätt gör han det? Genom att blockera någons bil? De är verkligen ett moget.
Man måste verkligen känna sig stolt över det!
Det är modig!

Fairlane Fairlane skrev:
Han kan komma iväg när han vill?

Vi kan vända på frågan, har du lyckats få till en förhandling med någon som inte vill förhandla, genom att inte göra någonting?

Vad är din lösning på problemet? Att TS och övriga grannar som blir inparkerade bara förlorar ris och pengar utan att göra något alls?
Jag har inte ens funderat på att blockera grannen för att komma en förhandling. Kanske för att jag vet bättre än så.

Problemet är, hur lätt är det att förhandla.med.någon som är förbannad?

Vad man gör är att bearbeta grannen. Men ibland går det inte..

Visst testa och tvinga grannen. Så kan vi se hur bra det blev.

Undrar om det var värt det sedan när bygget är över och du har skaffat sig en fiende som granne

Fairlane
Jag har inte ens funderat på att blockera grannen för att komma en förhandling. Kanske för att jag vet bättre än så.

Problemet är, hur lätt är det att förhandla.med.någon som är förbannad?

Vad man gör är att bearbeta grannen. Men ibland går det inte..
Dvs, du har inget förslag? Bearbeta grannen, vad innebär det utöver att man tjata varje gång man blir inblockerad? Det kommer väl också rendera en förbannad granne?

Visst testa och tvinga grannen. Så kan vi se hur bra det blev.
Varför ska jag testa? Kan du inte testa och bearbeta grannen själv? Eller är det kanske mest rimligt att TS och hans grannar är de som gör något?

Undrar om det var värt det sedan när bygget är över och du har skaffat sig en fiende som granne
Återigen kan man vända på det. Hur kul är det för byggaren som skaffat sig en massa fiender när han är klar?
Skulle jag vara i TS läge så skulle jag skita fullständigt i byggherren efter detta, oavsett om jag agerade eller inte. Byggherren har ju redan visat att han är en idiot, så varför skulle jag ångra om han var sur på mig efteråt?

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
Okej.
På vilket sätt gör han det? Genom att blockera någons bil? De är verkligen ett moget.
Man måste verkligen känna sig stolt över det!
Det är modig!
"Svarar i ämnet: Granne blockerar räddningsväg och utfart"
"[...]Han blockerar dessutom vår enda utfart med bilen när dessa leveranser kommer och rycker bara på axlarna åt det.[...]"

Vem är det som blockar vem, och vem är modigast i stan?

"Svarar i ämnet: Granne blockerar räddningsväg och utfart"
"[...]Han blockerar dessutom vår enda utfart med bilen när dessa leveranser kommer och rycker bara på axlarna åt det.[...]"

Vem är det som blockar vem, och vem är modigast i stan?
Det kommer en lastbil hur ofta vet ingen den tvingas stå parkerad så att den blockerar.men ts är din hjälte för att han ellet hon skrivet några anonyma inlägg. Där han frågar vad han kan göra. Så om det gör ts till hjälte för att han vågade anonymt vad han skulle göra så borde jag också vara din hjälte. Jag har också frågat anonymt här på bh.
Eller menade att han gick och försökte prata med grannen? Inte heller det någon sak som gör honom till hjälte

Fairlane Fairlane skrev:
Dvs, du har inget förslag? Bearbeta grannen, vad innebär det utöver att man tjata varje gång man blir inblockerad? Det kommer väl också rendera en förbannad granne?

Varför ska jag testa? Kan du inte testa och bearbeta grannen själv? Eller är det kanske mest rimligt att TS och hans grannar är de som gör något?

Återigen kan man vända på det. Hur kul är det för byggaren som skaffat sig en massa fiender när han är klar?
Skulle jag vara i TS läge så skulle jag skita fullständigt i byggherren efter detta, oavsett om jag agerade eller inte. Byggherren har ju redan visat att han är en idiot, så varför skulle jag ångra om han var sur på mig efteråt?
Tja fortsätt och parkera in bilarna som en barnunge. Sälj in din idé till de Om jobbar med att medla. De blir säkert riktigt imponerande.Har du tur betalar de riktigt bra!

Fairlane
Tja fortsätt och parkera in bilarna som en barnunge. Sälj in din idé till de Om jobbar med att medla. De blir säkert riktigt imponerande.Har du tur betalar de riktigt bra!
Du har alltså inte förstått att det inte är jag personligen som är drabbad?

Och det var ditt eget förslag på vad man ska göra? Dvs inget alls?
Du kanske ska sälja in ditt förslag till de som arbetar med medling? "Jag gör ingenting när någon behandlar mig illa": Om de blir imponerade eller inte vet jag inte, men du skulle säkert underlätta deras jobb...

Tja mitt sätt är det normala.
Fairlane Fairlane skrev:
Du har alltså inte förstått att det inte är jag personligen som är drabbad?

Och det var ditt eget förslag på vad man ska göra? Dvs inget alls?
Du kanske ska sälja in ditt förslag till de som arbetar med medling? "Jag gör ingenting när någon behandlar mig illa": Om de blir imponerade eller inte vet jag inte, men du skulle säkert underlätta deras jobb...
Mitt sätt som du säger är det normala. Får du till ett möte så är större chans än om man följer ditt tips. Får du honom på plats så får du börja med att försöka lugna ner honom.
Men det verkar vara svårt för dig att förstå att utpressning inte fungerar i längden.

Fairlane
Tja mitt sätt är det normala.

Mitt sätt som du säger är det normala. Får du till ett möte så är större chans än om man följer ditt tips. Får du honom på plats så får du börja med att försöka lugna ner honom.
Men det verkar vara svårt för dig att förstå att utpressning inte fungerar i längden.
Jaha, du har missat att TS redan har pratat med byggherren och att denne rycker på axlarna. Ja, har du missat det så förstår jag att du tycker det är första steget. Det tycker jag också är steg 1. Nu är steg 1 genomfört utan resultat, så vad blir då steg 2?

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Det kommer en lastbil hur ofta vet ingen
Hur var det nu, var det iiiiiingen som visste när transporterna kommer? :thinking:

Det är lätt att känna sympati för en som får dagens planering kraschad av felparkerande idioter. Jag tror de flesta som inte själva identifierar sig med felparkeraren kan göra det.

Grannen beskrivs och andra sidan som en sociopat som inte kan föra sig bland folk. Varför är han din hjälte? Är det igenkänningsfaktorn kanske.:poop:

• Gilla
Pin
  • Laddar…
P
Om man ger råd i en tråd borde man absolut inte ge korkade råd som att blockera grannen eller lastbilen. Med bilen Såna råd är inget som hör hemma i ett seriöst forum.
Framförallt bör man inte ge råd baserade på spekulationer om vad TS inte har skrivit.

• Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
Att ge råd som ts inte bett om, ska man inte göra. Men att ge tips om att blockera med bilen det är okej. Undrar om han bad om det rådet? Jag tolkade som att han ville veta om det fanns någon lag att fundera på.
Så vitt jag finns det ingen paragraf som föreslår att man ska parkera in bilar.

Redigerat:
Hur var det nu, var det iiiiiingen som visste när transporterna kommer? :thinking:

Det är lätt att känna sympati för en som får dagens planering kraschad av felparkerande idioter. Jag tror de flesta som inte själva identifierar sig med felparkeraren kan göra det.

Grannen beskrivs och andra sidan som en sociopat som inte kan föra sig bland folk. Varför är han din hjälte? Är det igenkänningsfaktorn kanske.:poop:
Ajdå... Jag träffade visst rätt....

Fairlane Fairlane skrev:
Jaha, du har missat att TS redan har pratat med byggherren och att denne rycker på axlarna. Ja, har du missat det så förstår jag att du tycker det är första steget. Det tycker jag också är steg 1. Nu är steg 1 genomfört utan resultat, så vad blir då steg 2?
Steg 2 blir inte att blockera grannen med bilar.
Steg 2 blir till försöka prata grannen igen.
Eftersom över 10st boende blir drabbade så finns det andra som kan prata med grannen.
Ett smart sätt. De kanske skurit sig mellan ts och grannen. Eftersom det flera som kan försöka så bör man utnyttja det. Det som ger lite motvind är grannen inte är skyldig att ge infon. Det är inte några större krav som ställs på grannen. Det är lika lågt att inte gå med på ts krav som det är att blockera in grannen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.