Fairlane Fairlane skrev:
Tanken är helt enkelt att få byggherren till förhandlingsbordet.
Har du något förslag på ett annat sätt att få byggherren att reagera?
Eller ska man bara acceptera att folk beter sig som idioter?
Men du vet... ... Du uppträder själv som idiot... Frågan äf spelar du bara eller??

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det kan väl mycket väl vara en framkomlig väg att få till förhandlingar på. Att alla grannar får leva med mångfallt värre problem än grannens relativt korta blockader av vägen får de väl ta!
Så du tror att en människa som inte har någon skyldighet att informera skulle bli sugen på att komma till förhandling och vara så tacksam att han gärna går med på allt man säger.

Varför inte föreslå ett snack i lugn och ro Innan man börjar med barnsliga hämndaktioner?
Vi vet inte hur ts har försökt.med grannen

Nej, det tror jag inte, varför det inte heller var vad jag skrev.

Nej, det tror jag inte, varför det inte heller var vad jag skrev.
Vad är du inte tror vad har du inte föreslagit?
Att man kommer längre om man beter sig som en idiot? Än om man försöker att sträcka fram handen? Är för att det är roligare.att jävlas

Bananskalare Bananskalare skrev:
Vad är du inte tror vad har du inte föreslagit?
Att man kommer längre om man beter sig som en idiot? Än om man försöker att sträcka fram handen? Är för att det är roligare.att jävlas
Dina förslag — att TS ska gå fram till grannen, vända sig om, dra ner sina brallor och böja sig fram — är nog inte så konstruktiva heller. ;)

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
Om du inte orkar läsa om det du missförstått så skrev jag:
  • att hinder kan tänkas få grannen till förhandlingsbordet, inte att grannen skulle tycka om det, och
  • att det är en dålig idé, eftersom att TS felparkerade bil utöver att vara ett hinder för grannen ifråga också skulle vara ett hinder för alla andra grannar, därtill över längre tid än de hindras nu.

Mina övriga inlägg torde också visa att jag inte tycker att det här är en lämplig väg att gå, men det hindrar inte att jag ser att det skulle kunna vara ett sätt att få grannen till förhandlingsbordet.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Om du inte orkar läsa om det du missförstått så skrev jag:
  • att hinder kan tänkas få grannen till förhandlingsbordet, inte att grannen skulle tycka om det, och
  • att det är en dålig idé, eftersom att TS felparkerade bil utöver att vara ett hinder för grannen ifråga också skulle vara ett hinder för alla andra grannar, därtill över längre tid än de hindras nu.

Mina övriga inlägg torde också visa att jag inte tycker att det här är en lämplig väg att gå, men det hindrar inte att jag ser att det skulle kunna vara ett sätt att få grannen till förhandlingsbordet.
Eskalationer är väldigt farliga att råda någon till. Det kräver dels att TS förstår grannen men också förstår och kan kontrollera sig själv och till slut att TS inte först kliver för mycket utanför lagen under färden.

Detta är inte en kommentar om moraliskheten i att ge igen utan att TS kan skada sig själv långt mer än det är värt.

Vad gör till exempel TS om hen parkerar bilen som föreslaget och "någon" flyttar på den samt gör åverkan på den utan att TS har bevis nog att få polisen att ingripa? Det är då ännu svårare att bara "ge sig" och låta saken bero.

Låt för fan de som är utbildade i dylik konflikthantering sköta saken. Alltså polisen.

Om polisen tycker det är en för liten sak att lösa så är det min rekommendation att TS inte eskalerar det.

Många upprepade klagomål från andra grannar och hemtjänstens personal ökar drastiskt chansen att farbror blå åker och pratar med grannen, alternativt lappar lastbilen om den är olagligt stannad i korsningen vid tillfället, om de är i närheten.

P
P polaris78 skrev:
Jag är inte helt säker på att det har att göra med "tjurskallighet" hos byggargrannen.. Ts förmedlar den bilden men vi vet egentligen inte då vi bara har en sida av storyn och man får troligen en annan bild från den andra parten..
Som vanligt när någon ber om råd i en forumtråd hävdar jag man bör utgå från att TS beskrivning av sitt problem är korrekt, tills annat bevisats. Annars finns det ingen mening med att svara i tråden och den kan lika gärna stängas innan den öppnades.

• Gilla
Leifur och 3 till
  • Laddar…
P
E elmont skrev:
Och skulle nu TS komma en halv timme för sent till skolan och jobbet en dag eller två under byggtiden så stannar inte jorden för det. Troligen bryr sig ingen utom just TS.
Samma sak gäller väl i så fall för byggargrannen? Världen går inte under om han får vänta en stund på sin leverans.

P
Undrar om det är en vinnande taktik?
Har du testat förut? Att tvinga någon till förhandlingen..Genom att jävlas,
Jag är nyfiken på hur stor framgång det....
Oavsett om byggargrannen börjar förhandla eller inte så är det en vinnande taktik för TS.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Du har för många bokstäver
jag kan fortsätta med resten som det krävs behörighet på

Jetkokos Jetkokos skrev:
Dina förslag — att TS ska gå fram till grannen, vända sig om, dra ner sina brallor och böja sig fram — är nog inte så konstruktiva heller. ;)
Hur du du kan tolka det jag skrivit om att dra ner byxorna så kanske det mer handlar om dig

P pmd skrev:
Oavsett om byggargrannen börjar förhandla eller inte så är det en vinnande taktik för TS.
Nu får du gärna hur ts kan vara vinnare?

P pmd skrev:
Som vanligt när någon ber om råd i en forumtråd hävdar jag man bör utgå från att TS beskrivning av sitt problem är korrekt, tills annat bevisats. Annars finns det ingen mening med att svara i tråden och den kan lika gärna stängas innan den öppnades.
Om man ger råd i en tråd borde man absolut inte ge korkade råd som att blockera grannen eller lastbilen. Med bilen Såna råd är inget som hör hemma i ett seriöst forum.

Unikt namn
Nu får du gärna hur ts kan vara vinnare?
Han står upp emot översittaren. :strong:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.