114 472 läst ·
700 svar
114k läst
700 svar
Granne blockerar räddningsväg och utfart
Juu men du verkar inte kunna......skoge skrev:
skoge skrev:
P polaris78 skrev:Jag har läst...
Har du läst och förstått vad jag skrivit?
man har fortfarande inget lagkrav att meddela dom grannar som bor innanför att vägen blir blockerad en liten stund vid lossning av varor. det kan vara bra men det är inget man kan kräva med lagstöd.. utan ibland är vägen blockerad av sånt och det är en naturlig del av livet , även om
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 145 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 145 inlägg
Fast man får ju inte stanna i en korsning, inte ens en liten stund för lossning.P polaris78 skrev:Jag har läst...
Har du läst och förstått vad jag skrivit?
man har fortfarande inget lagkrav att meddela dom grannar som bor innanför att vägen blir blockerad en liten stund vid lossning av varor. det kan vara bra men det är inget man kan kräva med lagstöd.. utan ibland är vägen blockerad av sånt och det är en naturlig del av livet , även om det kan vara irreterande
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 642 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 642 inlägg
JO om det är absolut enda sättet. om du tror nåt annat prova ring polisen .. dom kommer inte kunna göra nåt om det är i samband med lastning och lossning. Finns timmertransporter som gör detta varje dag och folk får stå och vänta tills dom är klara. lossning och lastning är inte som att parkera.Düsseldorff skrev:
Man får blockera tillfälligt i samband med lossning och lastning där man normalt sett inte ens for parkera
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 145 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 145 inlägg
Varför ska jag ringa polisen? Det är fullt tillräckligt att läsa trafikförordningen där det med all önskvärd tydlighet framgår att det inte är tillåtet att parkera eller stanna i korsning. Det finns ett undantag dock men det avser inte lastning och lossning utan skolskjuts och linjetrafik under vissa förutsättningar.P polaris78 skrev:JO om det är absolut enda sättet. om du tror nåt annat prova ring polisen .. dom kommer inte kunna göra nåt om det är i samband med lastning och lossning. Finns timmertransporter som gör detta varje dag och folk får stå och vänta tills dom är klara. lossning och lastning är inte som att parkera.
Man får blockera tillfälligt i samband med lossning och lastning där man normalt sett inte ens for parkera
Det behöver du inte... Han hör till samma grupp... Stolpskott....Düsseldorff skrev:
Varför ska jag ringa polisen? Det är fullt tillräckligt att läsa trafikförordningen där det med all önskvärd tydlighet framgår att det inte är tillåtet att parkera eller stanna i korsning. Det finns ett undantag dock men det avser inte lastning och lossning utan skolskjuts och linjetrafik under vissa förutsättningar.