90 925 läst ·
318 svar
91k läst
318 svar
Gjuta mindre pool i vattentät betong
Lycka till! Tycker riopool har varit bra att ha att göra med och svarat snabbt på alla frågor. Så dom kan jag rekommendera.F Freddy_ skrev:
Mitt viktigaste generella tips är att inte köpa filter med bollar. Jag köpte tyvärr ett filter utan backspolning, med bollar, så det blir att köpa nytt filter till våren. Kommer att köra glas som i lilla badet.
Rekordtidig vår uynytjas. Nästa etapp blir en stenlag gång och en trapp som knyter ihop huset och pooldäcket. Gången ska beläggas med oregelbunden skiffer och jag ramar in det med överbliven kantsten i granit.
Nästa steg blir att gjuta en låg balk på utsidan innan jag fyller under blivande gången.
Nästa steg blir att gjuta en låg balk på utsidan innan jag fyller under blivande gången.
Då var gång och landningsyta för trapp färdigt. Nästa steg är själva trappen som binder ihop hus med pooldäck.
I dag blev trappen som knyter ihop hus med pooldäck färdig. Det blir ett stort lyft att kunna röra sig mellan utan skor. Passade också på att ta bort vintertäckning och starta cirkulationen. Värme får vänta lite till då det ska bli kallare väder i gen. Nytt för i år att glas I filtret i stället för äckliga bollar. Backspolning är en väldigt liten insats jämfört med att ta ut och tvätta bollarna. Förstår inte varför någon använder sådana.
Allt ser ut att ha klarat sig under vintern.
Allt ser ut att ha klarat sig under vintern.
Klicka här för att svara