Åker knappen upp per automatik när du låser upp?

Visserligen ASSA2500.

tveksamt tveksamt skrev:
Man skulle kunna tro det, men icke. Oavsett hur den står tar det stopp.
Om du har ett äldre ASSA 2002 låshus så var det vanligt att de gick sönder och då byter du låshus, de nya låshusen lider inte av de problem som de äldre låshusen led av.
Ibland så kunde man se att knappen trillade ner men inte alltid.

Demmpa Demmpa skrev:
Åker knappen upp per automatik när du låser upp?

[video]
Visserligen ASSA2500.
Jepp!
1 123abc skrev:
Om du har ett äldre ASSA 2002 låshus så var det vanligt att de gick sönder och då byter du låshus, de nya låshusen lider inte av de problem som de äldre låshusen led av.
Ibland så kunde man se att knappen trillade ner men inte alltid.
Förmodligen det som hänt har då.
Har planer på att byta till ett Nimly touch pro relativt snart, vad jag förstår så ska det passa att bryta till mer eller mindre rakt av(?) så då ordnar det sig. Går fint med nyckeln så länge. 🙃

tveksamt tveksamt skrev:
Jepp!

Förmodligen det som hänt har då.
Har planer på att byta till ett Nimly touch pro relativt snart, vad jag förstår så ska det passa att bryta till mer eller mindre rakt av(?) så då ordnar det sig. Går fint med nyckeln så länge. 🙃
ASSA 2000 passar rakt av, ASSA 2002 kräver att man byter slutbleck, det finns olika plösmått kanske det medföljande slutblecket passar men det kan även vara så att du måste köpa till slutbleck med rätt plösmått.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
1 123abc skrev:
ASSA 2000 passar rakt av, ASSA 2002 kräver att man byter slutbleck, det finns olika plösmått kanske det medföljande slutblecket passar men det kan även vara så att du måste köpa till slutbleck med rätt plösmått.
Jag har idag assa 1487-3, men det behöver sannolikt bytas då?

tveksamt tveksamt skrev:
Jag har idag assa 1487-3, men det behöver sannolikt bytas då?
Då ska du ha ett 1887-3 slutbleck om du byter till ett nimly.

1 123abc skrev:
Då ska du ha ett 1887-3 slutbleck om du byter till ett nimly.
Stort tack!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.