Som rubriken låter har min yale doorman klassisk hamnat i ett läge där den inte går att öppna. Den klickar till som vanligt när man vrider om vredet med handtaget "tar" inte. Nödöppnignen går inte då jag inte klarar vrida till 90 grader utan det stoppar vid 45 grader och är helt omöjligt att vrida om mer. Hjälp! Någon som vart med om liknande?

• Elektroniskt dörrlås Yale Doorman monterat på en svart dörr, uppvisar problem enligt beskrivningen, solbelyst fönster och en växt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har givetvis bytt batteri och försökt tryckt in dörren lyft den och brytit lite åt olika håll.

Tar det helt stopp vid 45°? Det gråt normalt lite trögare 45°-90°
Har du testat nödöppning efter installationen?
På vissa doorman versioner så fungerar inte nödöppningen om vredbegränsarbrickan monterats felvänd.

• Gilla
Spirex
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Tar det helt stopp vid 45°? Det gråt normalt lite trögare 45°-90°
Har du testat nödöppning efter installationen?
På vissa doorman versioner så fungerar inte nödöppningen om vredbegränsarbrickan monterats felvänd.
Ja helt stopp. Vi har testat med kraft. Nej aldrid testat. Hur vet jag om den är åt fel håll?

S Spirex skrev:
Ja helt stopp. Vi har testat med kraft. Nej aldrid testat. Hur vet jag om den är åt fel håll?
Det vet man om nödöppningen inte fungerar men det är inte säkert att ditt Doorman har det problemet då det finns många versioner av Doorman: Classic, V2N, V2 osv.
Kontrollera att den inte är låst i bortasäkert läge det har förekommit att användare råkat ut för att doorman ofrivilligt låst sig i bortasäkert läge.
Ibland kan det hjälpa att återställa ett lås och programmera det på nytt vilket Yale ofta rekommenderar men jag brukar monterat bort in och utsidans enhet och testa öppna låshuset manuellt enligt nödöppnings förfarandet.
Om det inte hjälper så rekommenderar jag att ni ringer en låssmed.

Det mest skrämmande är att ni inte testat nödutrymningen tidigare, vet alla i hushållet hur de nödöppnar om de vaknar i panik mitt i natten.

S Spirex skrev:
@abcd
1 123abc skrev:
Det vet man om nödöppningen inte fungerar men det är inte säkert att ditt Doorman har det problemet då det finns många versioner av Doorman: Classic, V2N, V2 osv.
Kontrollera att den inte är låst i bortasäkert läge det har förekommit att användare råkat ut för att doorman ofrivilligt låst sig i bortasäkert läge.
Ibland kan det hjälpa att återställa ett lås och programmera det på nytt vilket Yale ofta rekommenderar men jag brukar monterat bort in och utsidans enhet och testa öppna låshuset manuellt enligt nödöppnings förfarandet.
Om det inte hjälper så rekommenderar jag att ni ringer en låssmed.

Det mest skrämmande är att ni inte testat nödutrymningen tidigare, vet alla i hushållet hur de nödöppnar om de vaknar i panik mitt i natten.
Okej.

Vart finns det instruktioner hur man öppnar det i nödöppningsförfarandet med in och utdel bortmonterande?

S Spirex skrev:
@abcd

Okej.

Vart finns det instruktioner hur man öppnar det i nödöppningsförfarandet med in och utdel bortmonterande?
Det ar samma instruktion bara att du gör det direkt på låshuset alltså påverkar båda roddarna direkt.
Nödöppningen är "manuell" det är därför den fungerar utan batteri.

1 123abc skrev:
Det ar samma instruktion bara att du gör det direkt på låshuset alltså påverkar båda roddarna direkt.
Nödöppningen är "manuell" det är därför den fungerar utan batteri.
Okej. Spelar det någon om vredbegränsarbrickan är monterad fel om in och utsidan är bortmonterade?

S Spirex skrev:
Okej. Spelar det någon om vredbegränsarbrickan är monterad fel om in och utsidan är bortmonterade?
Nej den monteras bort så det bara är låshuset kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.