83 870 läst ·
66 svar
84k läst
66 svar
Går inte att låsa med låsvredet (Assa 2000)
Ja du måste köpa ett 2002 för att allt ska passa direkt. Fjädern till trycket sitter i låskistan så ett byte kommer lösa ditt problem.G gluecifer skrev:
ASSA 2002 eller ASSA 2000 (classic), du har nog bara ett vanligt ASSA 2002.G gluecifer skrev:
Det blir ett extra moment att lyfta handtaget innan du låser som vanligt.G gluecifer skrev:
En del gillar det andra avskyr det, en smaksak helt enkelt.
Jag tycker också dom har sin funktion framförallt håller dom listtrycket bra istället för de som låser och sedan känner om det är låst så listrycket tas upp av regelkolven istället för tryckesfallkolven.Demmpa skrev:
Du lyfter trycket för att regla sedan låser du som vanligt.G gluecifer skrev:
Du kan inte låsa utan att först lyfta trycket med de låshusen så det är inte antingen eller, om du inte låser kan du öppna med trycket.
Jag körde på vanliga 2002, och det var väldigt enkelt att byta. Tack för era kvicka svar som hjälpte mig att få tummen ur och få det fixat!1 123abc skrev:Jag tycker också dom har sin funktion framförallt håller dom listtrycket bra istället för de som låser och sedan känner om det är låst så listrycket tas upp av regelkolven istället för tryckesfallkolven.
Du lyfter trycket för att regla sedan låser du som vanligt.
Du kan inte låsa utan att först lyfta trycket med de låshusen så det är inte antingen eller, om du inte låser kan du öppna med trycket.