Suvi5700
Redaktionen Redaktionen skrev:
När Nadja och Lambert bygger om en sekelskifteslokal på Kungsholmen till ett tryggt hem för sina tre barn med astma, ställer ventilationen till med problem.

Du kan läsa artikeln här: Flydde ångest och köpte kontorslokal för 12,7 miljoner – Husdrömmar
Jag får ångest bara av att se prislappen 12,7 miljoner 😱

• Gilla
  • Wow
  • Haha
MinimalistWannabe och 21 till
  • Laddar…
Suvi5700
Hoppas hon står fast vid sin idé med ljuskrona och inte lyssnar på Gert.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ett fyndpris med den ytan på den adressen. Troligen hög månadsavgift.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det får man mycket fin skog för istället för att ackumelera i ett boende.

• Gilla
  • Haha
Lived och 8 till
  • Laddar…
Om en av anledningarna till detta projekt var barnens astma så fattar jag i ärlighetens namn inte varför dom överhuvudtaget stannar i innerstan. Vågar knappt tänka på vad månadsavgiften är 😮 Med den budgeten så hade dom kunnat få något mycket trevligt utanför stan, något som dom dessutom äger.

Men men, smaken är som baken och detta projekt kanske primärt är en förmodad bra affär precis som en del tidigare husdrömmarprojekt. Jag sätter i.a.f. en liten slant på att lgh. ligger ute till försäljning inom 12 månader.

• Gilla
MinimalistWannabe och 23 till
  • Laddar…
4774
Till alla tvivlare 😉. En människa med astma kan må betydligt bättre i en storstad än på landet. Detta pga att astma förvärras av pollen och inte avgaser i samma utsträckning. Så, under vår och sommar gäller så lite växtlighet som möjligt = stad.
När bönderna hsr sin skördeperiod kan jag inte annat än att önska att jag bodde någonstans där permsfrost alltid råder. Helst tolv minusgrader, klar hög luft utan fukt och pollen.

• Gilla
  • Arg
Hullefar och 24 till
  • Laddar…
Suvi5700
4774 4774 skrev:
Till alla tvivlare 😉. En människa med astma kan må betydligt bättre i en storstad än på landet. Detta pga att astma förvärras av pollen och inte avgaser i samma utsträckning. Så, under vår och sommar gäller så lite växtlighet som möjligt = stad.
När bönderna hsr sin skördeperiod kan jag inte annat än att önska att jag bodde någonstans där permsfrost alltid råder. Helst tolv minusgrader, klar hög luft utan fukt och pollen.
Tänk vilket fantastiskt hus fom kunde fått på landet för dom pengarna.
Men absolut, man kan ha astmabesvär både i stan och på landet.

• Gilla
  • Haha
mats.3 och 5 till
  • Laddar…
Det jag är mest imponerad är att dom fick 3 badrum och ett kök i budgeten om än spräng men inom 3,1 miljoner.

Var ju någon nyligen som fick badrummet bagdadspecial renoverat för ynka 600k så tänker att 3 badrum och kök borde ju minst varit 2,5 millar

• Gilla
  • Haha
LinneaBee och 8 till
  • Laddar…
Avgiften ligger runtomkring 12000kr/mån för den bostaden på 190kvm - En rimlig och helt okej summa för den storleken på bostad.

Säljer dom bostaden lär dom få ut en summa runtomkring 20-25mkr så en bra affär har dom gjort oavsett vad de väljer att göra.

• Gilla
  • Wow
claym och 8 till
  • Laddar…
Suvi5700
N Nucky skrev:
Avgiften ligger runtomkring 12000kr/mån för den bostaden på 190kvm - En rimlig och helt okej summa för den storleken på bostad.

Säljer dom bostaden lär dom få ut en summa runtomkring 20-25mkr så en bra affär har dom gjort oavsett vad de väljer att göra.
12000 i månaden. Sen har dom kanske lika mycket i lån?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
12000 i månaden. Sen har dom kanske lika mycket i lån?
Det vet man ju förstås inte. De kanske har haft ett stort kapital som de gått in med. Det enda jag kan säga är att de har en rimlig och vettig månadskostnad för den bostadsytan.

• Gilla
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
N Nucky skrev:

Stämmer det verkligen? Det är ovanligt med så höga avgifter i innerstan, men kanske om det är en nybildad förening med höga lån. Äldre föreningar har oftast låga lån och intäkter från hyresgäster som medför låg avgift.

K klimt skrev:
intäkter från hyresgäster som medför låg avgift.
Nu försvann väl en välbetalande hyresgäst förmodligen.

• Gilla
pelle plåttak och 1 till
  • Laddar…
K klimt skrev:
Stämmer det verkligen? Det är ovanligt med så höga avgifter i innerstan, men kanske om det är en nybildad förening med höga lån. Äldre föreningar har oftast låga lån och intäkter från hyresgäster som medför låg avgift.
Det är inte så mycket för 190 m2. Hade det varit en etta på drygt 30 m2 hade det varit 2000 kr,

• Gilla
Alti och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.