BirgitS
Drafen Drafen skrev:
2026, såväl som 2026.
?

• Haha
maria01
  • Laddar…
M
N Nucky skrev:
Please - Lägg ner bara.
- Totalt 197 252 svenskar hade drömlönen under 2023, visar siffrorna. Det motsvarar 2,5 procent av svenskarna som hade en inkomst det året.

Om du tror att 2,5% är vanligt så är du helt ute och cyklar.
En person av 40 är väl inte särskilt ovanligt eller? Det är ju inte en på tusen vi pratar om.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
M MaKrBr skrev:
En person av 40 är väl inte särskilt ovanligt eller? Det är ju inte en på tusen vi pratar om.
❤️

Om nu astman var ett så stort problem; Varför investerar man inte i en bra ventilationslösning istället för att lägga 250 000:- på att riva ut befintlig ventilationen och återställa självdrag? Är det ens tillåtet?

• Gilla
hapazard och 7 till
  • Laddar…
Enda programmet någonsin där Gert inte hälsade med flertalet kindpussar. Undrar varför?

useless useless skrev:
Om nu astman var ett så stort problem; Varför investerar man inte i en bra ventilationslösning istället för att lägga 250 000:- på att riva ut befintlig ventilationen och återställa självdrag? Är det ens tillåtet?
Det var lite dumt gjort av dom där att riva ut hela FTX lösningen som förmodligen fanns på plats. Frågan är vad för typ av rör som fanns i lägenheten men de borde kanske ha fokuserat på att dra nytt, mindre skrymmande rör och nyttjat FTX lösningen för bästa luftomsättning. Hade aldrig gått från FTX tills självdrag där dom bor.
H henke71 skrev:
Enda programmet någonsin där Gert inte hälsade med flertalet kindpussar. Undrar varför?
Bra spaning - Vad är det du vill diskutera?

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Något man får lägga in i bedömningen är att kvinnan är influencer och har jobbat med det sen innan barnen föddes. Frugan har följt henne sen dess..

Alla val man gjort måste ju tyvärr inte bara ställas mot barnens behov, utan även behovet av content. Sorgligt, men sant.

Vi får hålla tummarna för att den här familjen är tillräckligt smarta för att inte hamna i samma skatterättsliga bekymmer som familjen Lundell och deras husbygge... 🙄

• Gilla
Aser och 2 till
  • Laddar…
C
N Nucky skrev:
Det var lite dumt gjort av dom där att riva ut hela FTX lösningen som förmodligen fanns på plats.
Efter att ha övervägt en FTX-anläggning i min kontorslokal har jag full förståelse för det. Den tar upp avsevärda installationsutrymmen som man kanske kan offra i en kommersiell lokal, men i en bostad blir det en väldigt stor uppoffring med takhöjd och "fula" installationer.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vi får hålla tummarna för att den här familjen är tillräckligt smarta för att inte hamna i samma skatterättsliga bekymmer som familjen Lundell och deras husbygge... 🙄
Nivån av intelligens är garanterat markant högre här än hos familjen Lundell så liten risk att de gräver samma grop.

• Gilla
Kashew och 5 till
  • Laddar…
C
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har inte sett avsnittet ännu, men är alltså lägenheten en del av hennes influencer-verksamhet?

Vad beträffar Lundell, även om det känns som att utgången varit rätt given, så förstår jag ändå att de vill ta den skattemässiga fajten då de otvivelaktigt faktiskt använt huset i verksamheten i avsevärd utsträckning. Gissar att de inte varit så överraskade av utfallet som man gärna ger sken av i media.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Har inte sett avsnittet ännu, men är alltså lägenheten en del av hennes influencer-verksamhet?

Vad beträffar Lundell, även om det känns som att utgången varit rätt given, så förstår jag ändå att de vill ta den skattemässiga fajten då de otvivelaktigt faktiskt använt huset i verksamheten i avsevärd utsträckning. Gissar att de inte varit så överraskade av utfallet som man gärna ger sken av i media.
Bra fråga, hon har i alla fall lagt upp en hel del content från lägenhetsrenoveringen...

C cpalm skrev:

varje lite firma skriver ju av delar av bostaden på firman

• Haha
  • Wow
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
M maria01 skrev:
Det tror jag inte, det är allmänt känt att reglerna är väldigt restriktiva för bostadsrelaterade avdrag.

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
M maria01 skrev:
Nej, och det är ju stor sannolikhet att man åker dit på det. Finns ju särskilda regler för att stoppa det när det gäller fåmansföretag,

• Gilla
Pin
  • Laddar…
J J00 skrev:
För de pengarna hade jag haft balkong/terass eller åtminstone trevlig utsikt på kravlistan...
För de pengarna hade jag haft en lagom skogsfastighet.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.