20 582 läst ·
108 svar
21k läst
108 svar
Flydde ångest och köpte kontorslokal för 12,7 miljoner – Husdrömmar
En person av 40 är väl inte särskilt ovanligt eller? Det är ju inte en på tusen vi pratar om.N Nucky skrev:
Om nu astman var ett så stort problem; Varför investerar man inte i en bra ventilationslösning istället för att lägga 250 000:- på att riva ut befintlig ventilationen och återställa självdrag? Är det ens tillåtet?
Det var lite dumt gjort av dom där att riva ut hela FTX lösningen som förmodligen fanns på plats. Frågan är vad för typ av rör som fanns i lägenheten men de borde kanske ha fokuserat på att dra nytt, mindre skrymmande rör och nyttjat FTX lösningen för bästa luftomsättning. Hade aldrig gått från FTX tills självdrag där dom bor.useless skrev:
Bra spaning - Vad är det du vill diskutera?H henke71 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Något man får lägga in i bedömningen är att kvinnan är influencer och har jobbat med det sen innan barnen föddes. Frugan har följt henne sen dess..useless skrev:
Alla val man gjort måste ju tyvärr inte bara ställas mot barnens behov, utan även behovet av content. Sorgligt, men sant.
Vi får hålla tummarna för att den här familjen är tillräckligt smarta för att inte hamna i samma skatterättsliga bekymmer som familjen Lundell och deras husbygge... 🙄
Efter att ha övervägt en FTX-anläggning i min kontorslokal har jag full förståelse för det. Den tar upp avsevärda installationsutrymmen som man kanske kan offra i en kommersiell lokal, men i en bostad blir det en väldigt stor uppoffring med takhöjd och "fula" installationer.N Nucky skrev:
Nivån av intelligens är garanterat markant högre här än hos familjen Lundell så liten risk att de gräver samma grop.Dan_Johansson skrev:
Har inte sett avsnittet ännu, men är alltså lägenheten en del av hennes influencer-verksamhet?Dan_Johansson skrev:
Vad beträffar Lundell, även om det känns som att utgången varit rätt given, så förstår jag ändå att de vill ta den skattemässiga fajten då de otvivelaktigt faktiskt använt huset i verksamheten i avsevärd utsträckning. Gissar att de inte varit så överraskade av utfallet som man gärna ger sken av i media.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Bra fråga, hon har i alla fall lagt upp en hel del content från lägenhetsrenoveringen...C cpalm skrev:Har inte sett avsnittet ännu, men är alltså lägenheten en del av hennes influencer-verksamhet?
Vad beträffar Lundell, även om det känns som att utgången varit rätt given, så förstår jag ändå att de vill ta den skattemässiga fajten då de otvivelaktigt faktiskt använt huset i verksamheten i avsevärd utsträckning. Gissar att de inte varit så överraskade av utfallet som man gärna ger sken av i media.
varje lite firma skriver ju av delar av bostaden på firmanC cpalm skrev:Har inte sett avsnittet ännu, men är alltså lägenheten en del av hennes influencer-verksamhet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg