Då är proppen testad och, hör och häpna, spisen funkar! Ni anar säkert lättnadens suck som drar förbi både här och hos dottern. Håller tummarna för att det håller i sig och häller upp en whisky.

• Gilla
GK100 och 3 till
  • Laddar…
Bra att det funkar men du bör försöka hitta orsaken om du inte redan vet. Något samband med ditt jobb kan man nog anta. Dumt om det ligger något fel som i värsta fall kan bli farligt. Speciellt när du lagt så mycket möda på att allt skulle bli rätt och bra.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Absolut, börjar med att be vaktmästarn kolla spisen. Den har ett lite utblås från ugnen med hål uppåt. Kan ha kommit in damm från borrningen där. Jag drog fram spisen och kan också ha sträckt den fasta anslutningen. Men det kan ju också varit en "plötsligt händer det" ;)
Däremot tror jag/hoppas jag att jag inte borrat av kabelröret och trådarna sen kopplat ihop sig ^_^

K Kjell_G skrev:
Absolut, börjar med att be vaktmästarn kolla spisen. Den har ett lite utblås från ugnen med hål uppåt. Kan ha kommit in damm från borrningen där. Jag drog fram spisen och kan också ha sträckt den fasta anslutningen. Men det kan ju också varit en "plötsligt händer det" ;)
Däremot tror jag/hoppas jag att jag inte borrat av kabelröret och trådarna sen kopplat ihop sig ^_^
"Nej, men du kan ha skadat trådarna vid borrning och plastpluggen sedan isolerat dem"
I morgon kommer de och mäter upp så får jag ta det därifrån - never ending story?

Punkt. Grönt ljus. Nu kör vi. Plånboken intakt.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.