420 623 läst ·
5 723 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Nu känner jag mig grinig, ett riktigt trivialt problem.
Men förut när man citerade ett inlägg för att svara såg det ut såhär:
Men numera ser det ut såhär
Enda skillnaden är att det plötsligt alltid är en radbrytning innan slutquote-taggen.
Jag irriterar mig lite på detta, fast jag håller med om att jag borde skita i det istället.
Men förut när man citerade ett inlägg för att svara såg det ut såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men numera ser det ut såhär
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enda skillnaden är att det plötsligt alltid är en radbrytning innan slutquote-taggen.
Jag irriterar mig lite på detta, fast jag håller med om att jag borde skita i det istället.
Inte jag heller ... 🙄Alfredo skrev:
Men irriterar mig ändå på det ... på något ologiskt vis.
Jag har heller inga problem med att det inte anses vara värt att fixas.
edit:
Vet ni ... (även @Per Eskilsson ) jag kanske bara snurrar till det i nattmössan nu ...
Det kan ha varit bb-code-editor-läget som har ställt till det för mig, att jag där sett något som jag inte trodde mig sett förut.
Vi kanske ska begrava dessa sista inläggen här, i glömskans korridorer ...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 233 inlägg
There is a new app in town…
@Per Eskilsson och jag diskuterar den här: https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-byggahus-appen.572304/
Känns lite ensamt. 😉
@Per Eskilsson och jag diskuterar den här: https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-byggahus-appen.572304/
Känns lite ensamt. 😉
Hej alla
Bakgrund
Jag använder bara Iphone för surf. Har gett upp om Windows och har isolerat min Excel-dator från internet.
På luren har jag Safari som jag undviker att uppdatera då det inte går att göra utan att uppdatera hela luren; vilket i princip aldrig gör något bättre. Chrome via app som jag kan uppdatera.
Byggahus fungerar inte längre i lurens webläsare. Varken på Chrome eller Safari. Kan inte skriva (skriver detta på jobbets dator) och saknar alla genvägar som tidigare låg i en remsa under er banner.
Har vis av skadan min typiska startsida lagrad i anteckningar. Kan komma till "bevakar" genom att gå dit och klicka på länken.
Är detta ett överraskande problem som ingen annan har?
Eller... har ni helt tänkt sluta stödja webbanvändare från lur?
Mvh Findus
Bakgrund
Jag använder bara Iphone för surf. Har gett upp om Windows och har isolerat min Excel-dator från internet.
På luren har jag Safari som jag undviker att uppdatera då det inte går att göra utan att uppdatera hela luren; vilket i princip aldrig gör något bättre. Chrome via app som jag kan uppdatera.
Byggahus fungerar inte längre i lurens webläsare. Varken på Chrome eller Safari. Kan inte skriva (skriver detta på jobbets dator) och saknar alla genvägar som tidigare låg i en remsa under er banner.
Har vis av skadan min typiska startsida lagrad i anteckningar. Kan komma till "bevakar" genom att gå dit och klicka på länken.
Mvh Findus
Har inga problem med att öppna Byggahus.se i min Iphones webläsare. Kanske är fel på din lur?findus42 skrev:
Nu ska jag inte svara på hur Byggahus tänker men rent generellt får du nog räkna med att mer eller mindre allt sakta men säkert slutar fungera om du undviker att uppdatera luren. Kanske aningen överdrivet men du förstår säkert vad jag menar.findus42 skrev:
Har heller inte några bekymmer via Safari på en ajfån.findus42 skrev:
Hej alla
Bakgrund
Mvh Findus
En kompis glömde sitt appleID och efter nått år eller två (ta mig inte på exakta tiden) slutade appar fungera då han inte kunde logga in för uppdatera IOSen eller hur det nu var(10+år sedan), men när bankappen inte längre fungerade utan uppdatering var han ju tvungen att ta tag i det hela
Den har ändrat utseende, men minns inte när eller hur.. mer än att jag reagerade på att det var annorlunda när man kom "hit". MEN, jag har inga problem att nå webbvarianten eller använda den - har aldrig provat appen ens...findus42 skrev:
Hej alla
Bakgrund
Mvh Findus
Dock har jag uppdaterade "apple-produkter", så det kan ju skilja där också..
Fick köpa en ny iPad för nån vecka sedan då min gamla hade problem med uppdateringar och betedde sig märkligt (gick knappt att skriva, för allt laggade i typ 40 sek - mycket frustrerande - fick starta om hela enheten varje dag typ.. vilket bara hänt senaste månaden eller något.. innan dess startade jag bara om nån gång om året).
På nya paddan går det på några sekunder o ladda ner saker och skriva.
.. och ibland håller jag med dig, uppdateringarna gör inte alltid saker och ting bättre (på apple..) men men.. tillslut brukar man få "krypa till korset" ändå :/
(använder bara safari.. på min iPad, Mac o iPhone - har ingen annan webbläsare)
Till er som inte läst vad jag skriver.
Använder Chrome till Byggahus. Det är en app som går att uppdatera utan att alla mina personliga inställningar ändras till default. Det jg har är den senaste versionen.
Efter uppdatering av I-os så aktiveras autofail och sådant samt en massa andra förmodat intuitiva stjälpmedel som Apple tror att jag inaktiverat av en slump. som ficklampor från låst skärm t ex. Samtidigt ändras och utökas menysystemet i inställningar så att det tar mig oprortionerligt lång tid att hitta tillbaka till något som fungerar hjälpligt.
för den som tröttnat på att filma i fickan med belysning kan jag meddela att ficklampa från låst skärm numera döljer sig under fliken touch-id. Kameran har jag inte hittat ännu. så får finna mig att radera dumfilm emellanåt.
omformulerar frågan.
I absolut senaste versionen av Chromeapp på Iphone är Byggahus onavigerbar för mig. Finns inga knappar eller genvägar. Typiskt numera är:
Jag går in via min sparade genväg i anteckningar till "Bevakar".
Klickar på något.
Får se en sida och övriga olästa får jag inte se. Vet att det är så för att dialogrutan svara saknas i bottern.
Backar med pilen tillbaka till Bevakar för att kunna klicka på tråden en gång till. Backar för att genväg saknas. Går fortare än att använda min sparade gnväg.
Om och om igen tills dialogrutan visas och konstaterar att den är död. Inget händer när jag försöker.
Frågan:
Är detta en bug eller medvetet?
Hälsar Findus
PS. Är inte teknikfientlig i grunden. Tvärtom pionjär på att använda datorer inom mitt yrke. Den senare utvecklingen med mer och mer (dys)funktionalitet som försöker tvinga fram beteenden som det går att ta betalt för och förvandlande av sådant man tidigare kunde köpa till prenumerationer så är jag numera pionjär åt andra hållet. Manuella system är numera enklare och snabbare på sådant jag tidigare datoriserat. De saker jag fortsätter att använda fungerar bara om jag gör dem i isolerad miljö utan internet. Har excel på några gamla maskiner. Tranporterar pdf-er till en Chromebook med USB-sticka som bara skickar mejl. Inget annat. Har varit stabilt än så länge.DS
Använder Chrome till Byggahus. Det är en app som går att uppdatera utan att alla mina personliga inställningar ändras till default. Det jg har är den senaste versionen.
Efter uppdatering av I-os så aktiveras autofail och sådant samt en massa andra förmodat intuitiva stjälpmedel som Apple tror att jag inaktiverat av en slump. som ficklampor från låst skärm t ex. Samtidigt ändras och utökas menysystemet i inställningar så att det tar mig oprortionerligt lång tid att hitta tillbaka till något som fungerar hjälpligt.
för den som tröttnat på att filma i fickan med belysning kan jag meddela att ficklampa från låst skärm numera döljer sig under fliken touch-id. Kameran har jag inte hittat ännu. så får finna mig att radera dumfilm emellanåt.
omformulerar frågan.
I absolut senaste versionen av Chromeapp på Iphone är Byggahus onavigerbar för mig. Finns inga knappar eller genvägar. Typiskt numera är:
Jag går in via min sparade genväg i anteckningar till "Bevakar".
Klickar på något.
Får se en sida och övriga olästa får jag inte se. Vet att det är så för att dialogrutan svara saknas i bottern.
Backar med pilen tillbaka till Bevakar för att kunna klicka på tråden en gång till. Backar för att genväg saknas. Går fortare än att använda min sparade gnväg.
Om och om igen tills dialogrutan visas och konstaterar att den är död. Inget händer när jag försöker.
Frågan:
Är detta en bug eller medvetet?
Hälsar Findus
PS. Är inte teknikfientlig i grunden. Tvärtom pionjär på att använda datorer inom mitt yrke. Den senare utvecklingen med mer och mer (dys)funktionalitet som försöker tvinga fram beteenden som det går att ta betalt för och förvandlande av sådant man tidigare kunde köpa till prenumerationer så är jag numera pionjär åt andra hållet. Manuella system är numera enklare och snabbare på sådant jag tidigare datoriserat. De saker jag fortsätter att använda fungerar bara om jag gör dem i isolerad miljö utan internet. Har excel på några gamla maskiner. Tranporterar pdf-er till en Chromebook med USB-sticka som bara skickar mejl. Inget annat. Har varit stabilt än så länge.DS
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
@findus42 Vi tror att felen du beskriver beror på att du medvetet eller omedvetet råkar ha inaktiverat JavaScript. Stämmer det?
Många sajter t.ex. Google fungerar tyvärr inte alls längre utan javascript. Byggahus.se är ett mellanting, man kan enkelt säga att den fungerar dåligt utan javascript. Inloggning, notiser, navigering, menyer, snabbsvar, rapportering, redigering, inställningar, sökfunktion, infinite scroll och paginering är bara några exempel.
Vänligen aktivera javascript och berätta om det fungerar då. Annars får vi börja felsöka mer noggrant men då behöver vi uppgifter om modell på din iPhone.
Så här aktiverar du javascript i Safari i din iPhone (Chrome har slutat stödja möjligheten att inaktivera javascript i mobiler):
Inställningar > Appar > Safari > Avancerat > JavaScript
Många sajter t.ex. Google fungerar tyvärr inte alls längre utan javascript. Byggahus.se är ett mellanting, man kan enkelt säga att den fungerar dåligt utan javascript. Inloggning, notiser, navigering, menyer, snabbsvar, rapportering, redigering, inställningar, sökfunktion, infinite scroll och paginering är bara några exempel.
Vänligen aktivera javascript och berätta om det fungerar då. Annars får vi börja felsöka mer noggrant men då behöver vi uppgifter om modell på din iPhone.
Så här aktiverar du javascript i Safari i din iPhone (Chrome har slutat stödja möjligheten att inaktivera javascript i mobiler):
Inställningar > Appar > Safari > Avancerat > JavaScript