422 965 läst ·
5 793 svar
423k läst
5,8k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag har en Ipad air från 2015 med 16GB minne totalt. Den rymmer inte mer än IOS + webbläsaren numera. Byggahus funkar felfritt på den med Duckduckgo som webbläsare.Tokslut skrev:
Min gen4 iPad från 2010 som svullnade upp nu i vintras kunde jag inte installera nya saker på sedan flera år pga. ålder, IOSen stödde helt enkelt inte det. Hur lyckas du hålla en telefon igång är min fråga? Det logiska är väl kanske att de gör mer för telefonmjukvaran skall fungera då det sålts bra många fler av dom kanske🤔
Grävde fram min 12 år gamla Nexus 5 m. Android 6.0.1 från elektronikkyrkogården och installerade samtliga tillgängliga uppdateringar (vilket tog en evighet).
Surfade sen in på BH och skrev det här inlägget, det går ganska segt men förövrigt ser det precis ut som vanligt.
Chrome 106.0.5249.126
Surfade sen in på BH och skrev det här inlägget, det går ganska segt men förövrigt ser det precis ut som vanligt.
Chrome 106.0.5249.126
Min uppfattning är att alla browsers i Ajfone använder safari under huven.findus42 skrev:
Så om Chrome uppdateras och "förutsätter" att nyare Safari finns kan det säkert bli konstigheter.
Om du uppdaterar telefonen (och safari) till senaste version är chanserna större att det funkar bra.
Men det var länge sen jag läste mig på om apple, så deras ovija att släppa in andra browsers kan ha ändrats.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
Det verkar fortfarande gälla enligt det här:Unikt namn skrev:
Min uppfattning är att alla browsers i Ajfone använder safari under huven.
Så om Chrome uppdateras och "förutsätter" att nyare Safari finns kan det säkert bli konstigheter.
Om du uppdaterar telefonen (och safari) till senaste version är chanserna större att det funkar bra.
Men det var länge sen jag läste mig på om apple, så deras ovija att släppa in andra browsers kan ha ändrats.
"But due to Apple’s rules, every browser on iOS must use WebKit, the same engine Safari uses."
- "Chrome on iPhone is Safari in disguise, just with Google’s interface.
- No real Chrome features like the full V8 JavaScript engine.
- Performance is identical to Safari—not faster, not smoother."
https://forestvpn.com/en/blog/web-browsing/is-chrome-on-ios-actually-safari/
Administrator
· Skåne
· 6 840 inlägg
Jag kan kolla om jag har en modernare iphone än en iphone 11 liggandes i en byrålda. I sånt fall skulle jag kunna skicka den till dig. Men bara om du tror att du kan tänka dig använda den.findus42 skrev:
@Per Eskilsson
På jobbet i dag. Svarar från dator. Urgammal Win med Edge. Fungerar på den.
Min lur: Iphone 6s
Modellnr MN112QN/A
Kört några år med Iphone 11. avskyvärd. Glas runtom och inga knappar. Hopplös med inställningar. Allt tog längre tid med den. Gick tillbaka t 6s efter att ha kastat elvan i sjön...
Javaskript aktivt och har alltid varit det.
Januari 2026 började Youtube dubbas till Tyska. Valt Engelska som språk på luren.
Tålde inte Tyskan så, tog hem Chrome för Youtube. Löste det problemet.
För några veckor sedan ha Byggahus gradvis slutat att fungera. 24 mars kunde jag skriva ett inlägg senast på luren.
mvh Findus
Själv har jag en iphone 16 Pro och jag tycker att alla iphones från och med iphone 12 är okej och iphone 14 bra.
Administrator
· Skåne
· 6 840 inlägg
Vi tror att vi har hittat orsaken till felet och hoppas kunna släppa en buggfix under morgondagen. Om allt går som planerat kommer följande åtgärdas.tveksamt skrev:
1. Fix så att "Citera" visas på markerad text och därmed inte krockar med kontextmenyn
2. Buggfix som gör att cookievarningen inte dyker upp igen var 48h timma
Ja kanske finns det en koppling till hur ofta man använder forumet och då hoppas jag att min kommentar kan ge ett litet bidrag till felsökningen. 😀 Sen fick jag faktiskt frågan idag i appen på iOS så riktigt så enkelt är det tydligen inte...R roli skrev: