useless useless skrev:
Det är det inbyggda intelligenstestet för att få använda byggahus.se. Var glad att du klarade det till slut med lite hjälp.... ❤️
Tur att man blev medlem innan kraven blev så höga 😜
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag fattar inte ens varför den knappen finns...
Den är ju jättebra ... någon gång då och då ...
Sist jag körde i BB-code-editorn så var det för att jag ville göra en striketrough, så jag fetmarkerade (eller italic eller underline) det jag ville ha som strikethrough, sen slå på BB-code-läge, byta taggarna / b mot / s, för att få till det.

Sen är det ju såklart irriterande nästan gång jag ska skriva något, för då är editorn kvar i detta läge, och inget fungerar som man vill, och det tar en tid innan man kommer på varför (ungefär som det var för Snigla).
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
P
Jag har som regel att, innan jag klickar på "skicka", byta tillbaka till "standardeditorn" efter att ha kört i BB-läge (heter det så? Det är en variant av html, ser det ut som. Båda kanske omfattas av SGML? /ej markup expert).
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan
Jag använder båda lägena omväxlande så så länge båda finns kvar och jag kan göra det jag vill kvittar det mig i vilket läge det startar i.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Intressant att man kan redigera sitt inlägg 2min innan man skickade det.
Något verkar ju tokigt med tidsstämplarna när man redigerar.
Skärmdump av diskussionstråd på Byggahus.se, där användaren karkka svarar på inlägg om elinstallation och redigeringstider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Intressant att man kan redigera sitt inlägg 2min innan man skickade det.
Något verkar ju tokigt med tidsstämplarna när man redigerar.
[bild]
Jag är djävligt snabb. Fråga min fru....
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
MultiMan
Jag vet inte när "Markera som läst"-pricken till höger i Notisöversikten dök upp, men jag gillar det! Tack!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Något verkar ju tokigt med tidsstämplarna när man redigerar.
Om PHP är inblandat så har jag ett förslag på vad vi ska skylla på.
 
  • Haha
  • Älska
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
En undran, som väcktes igår när jag öppnat en ny tråd.

Vad hände med notifikationerna för inlägg i tråden? 😳🤔

Jag såg EN notifikation .. men när jag gick in i tråden hade ett par till skrivit i tråden (efter den som jag ”sett”) - utan att ha hamnat på notifikationslistan?

- - -

Notifikationslista med olika interaktioner och tidpunkter från ett diskussionsforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Diskussionstråd på Byggahus.se om elverk och vattenpumpar, med flera inlägg och kommentarer från medlemmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


- - -

Som synes.. så fick jag andra notifikationer.. från andra trådar ”under den tiden” .. men inte de två nya ”svaren” i min tråd? 😳

(bifogade bild där klockslagen på svaren syntes.. samt översikt tid på notislistan)

Lite nyfiken på varför de ”försvunnit” från listan (eller ja, aldrig funnits) - det får mig att undra om jag missat något annat!

Nån tanke? Förklaring? 🤔
 
Tror bara man får en notis per tråd enligt modellen "då vet du att någon skrivit något". Om nu @cpalm är jättetråkig och @Avemo levererar en nivå på inlägg du alltid vill läsa är det kanske inte tillfyllest, men jag skulle oavsett tro att det är förklaringen.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tror bara man får en notis per tråd enligt modellen "då vet du att någon skrivit något". Om nu @cpalm är jättetråkig och @Avemo levererar en nivå på inlägg du alltid vill läsa är det kanske inte tillfyllest, men jag skulle oavsett tro att det är förklaringen.
Ah ok.. låter väl inte orimligt - men känns som det inte varit så förut?

🤔
 
Vet inte. Jag följer bara ändrade trådar genom bevakningar. Notiser har jag bara för personlig apostrofering.
 
Snigla Snigla skrev:
En undran, som väcktes igår när jag öppnat en ny tråd.

Vad hände med notifikationerna för inlägg i tråden? 😳🤔

Jag såg EN notifikation .. men när jag gick in i tråden hade ett par till skrivit i tråden (efter den som jag ”sett”) - utan att ha hamnat på notifikationslistan?

- - -

[bild]

[bild]

- - -

Som synes.. så fick jag andra notifikationer.. från andra trådar ”under den tiden” .. men inte de två nya ”svaren” i min tråd? 😳

(bifogade bild där klockslagen på svaren syntes.. samt översikt tid på notislistan)

Lite nyfiken på varför de ”försvunnit” från listan (eller ja, aldrig funnits) - det får mig att undra om jag missat något annat!

Nån tanke? Förklaring? 🤔
Kolla vad du har för meddelandefrekvens på de berörda trådarna. Du kan ha olika frekvens för olika trådar. Vilken frekvens du har ser du hur klockorna ser ut.

Skärmdump av byggforum på Byggahus.se med sektionen "Bevakade trådar", med olika diskussionstrådar och notifieringssymboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om du klickar på klockan så kan du byta frekvens.

Popup-fönster på Byggahus.se-mobilapp visar alternativ för meddelandefrekvens: Alltid, Ibland (rekommenderas) och Aldrig, med spar- och avbryt-knappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kolla vad du har för meddelandefrekvens på de berörda trådarna. Du kan ha olika frekvens för olika trådar. Vilken frekvens du har ser du hur klockorna ser ut.

[bild]

Om du klickar på klockan så kan du byta frekvens.

[bild]
Har aldrig aktivt valt något på den, så jag antar alla står på samma? (man får det som är rekommenderat kanske? som standard?).

Det är dock första gången jag märkte det, alltså att jag inte fick notis om alla som postat ett svar.

Har heller inte tänkt på om "de andra gångerna".. när jag faktiskt sett alla svaren.. att de kanske hade citerat/replyat mitt inlägg.. och därför hamnat på mina notiser? 🤔
 
Snigla Snigla skrev:
Har aldrig aktivt valt något på den, så jag antar alla står på samma?
Varför anta när du lätt kan kontrollera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.