424 661 läst ·
5 813 svar
425k läst
5,8k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 859 inlägg
I somras fick jag ett mail från @fredand44 via kontaktformuläret som såg ut så här:
Problemet var att länkarna i "sammanfattningsmailet" inte länkade till inläggen som visades upp i mailet utan till det första olästa vilket ofta kunde vara något helt annat inlägg, vilket skapade förvirring.
Jag vill bara säga att nu är detta fixat. Nu kommer man till det inlägg som syns i sammanfattningsmailet.
Sammanfattningsmailen har så klart stor förbättringspotential (något @fatsuG7 har påtalat mer än en gång) men detta var ändå en bra förändring. Tack för bra feedback @fredand44.
Ett sammanfattningsmail skickas ut max en gång per dag (eller vecka, beroende på vad man valt). Mailet är personligt och innehåller olästa bevakningar och går att aktivera på Inställningar > Notisinställningar.
https://www.byggahus.se/forum/account/alert-preferences
Kom gärna med mer feedback på hur vi kan förbättra sammanfattningsmailet för att göra det mer intressant, relevant, spännande och läsvärt. Nu let's dance.
Det tog ett tag innan jag förstod vad Fredrik menade men efter lite klurande så tror jag att jag förstod vad som var orsaken till felet.Hej, Jag tror jag eventuellt hittat en bugg. Som hängiven medlem får man ju nyhetsbrev, t ex med notiser om händelse i någon tråd. En tråd är ju "Vad har du gjort med ditt hus idag" (tror den heter så). Då kan det i mailet vara en text från ett inlägg. Men då jag klickar på länken kommer jag någon annanstans i tråden och hittar inte det där spännade som det stod om i mailet..varpå man ger upp.
Kan det vara en bugg eller är det min gamla Android som spökar?
Problemet var att länkarna i "sammanfattningsmailet" inte länkade till inläggen som visades upp i mailet utan till det första olästa vilket ofta kunde vara något helt annat inlägg, vilket skapade förvirring.
Jag vill bara säga att nu är detta fixat. Nu kommer man till det inlägg som syns i sammanfattningsmailet.
Sammanfattningsmailen har så klart stor förbättringspotential (något @fatsuG7 har påtalat mer än en gång) men detta var ändå en bra förändring. Tack för bra feedback @fredand44.
Ett sammanfattningsmail skickas ut max en gång per dag (eller vecka, beroende på vad man valt). Mailet är personligt och innehåller olästa bevakningar och går att aktivera på Inställningar > Notisinställningar.
https://www.byggahus.se/forum/account/alert-preferences
Kom gärna med mer feedback på hur vi kan förbättra sammanfattningsmailet för att göra det mer intressant, relevant, spännande och läsvärt. Nu let's dance.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 683 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 683 inlägg
Är sammanfattningsmejlet det som kommer ungefär halv 8 på kvällen och innehåller bevakade trådar med inlägg under senaste dygnet som man inte har läst?
I så fall är det en stor försämring för mig att få en länk till i princip senaste inlägget i stället för första olästa. Jag vill ju fortsätta att läsa tråden där jag var. Jag vill inte söka reda på tråden i forumet och klicka på texten för att komma till första olästa.
I så fall är det en stor försämring för mig att få en länk till i princip senaste inlägget i stället för första olästa. Jag vill ju fortsätta att läsa tråden där jag var. Jag vill inte söka reda på tråden i forumet och klicka på texten för att komma till första olästa.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 683 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 683 inlägg
Men det är ju fortfarande mer manuellt jobb än idag. Normalt ser jag alla trådar jag bevakar på Senaste-sidan, men det händer ju ibland att jag har missat en tråd och då får en påminnelse i mejlet. Idag klickar jag ju då bara på länken i mejlet och kommer direkt dit jag vill.Alfredo skrev:
Bevakningar-sidan brukar jag aldrig använda.
Det är inte första gången det har gjorts förändringar som har lett till en sämre upplevelse och mer manuellt arbete för mig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 683 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 683 inlägg
Samma här!Alfredo skrev:
Feedback funkar ju ofta så, någon som ser något den upplever som negativt påpekar detta. De som är nöja med allt är tysta.BirgitS skrev:
Om den som driftar något får in feedback och den tycker tycker det verkar vettigt/bättre än nuvarande funktion inför man det.
Nog för att en enda åsikt är lite lite kanske, men ändå.
Just den här förändringen är ju något man skulle önska man kunde ställa in, vill man att länkarna i mailet ska gå till sista eller första olästa.
Administrator
· Skåne
· 6 859 inlägg
Det var fler än en person som ogillade hur länkarna i mailet fungerade. Om mailet lästes lite senare än precis när det skickades ut så blev det nästan alltid fel. Och om man klickade på länkarna i ett gammalt mail så blev det alltid fel.
Med det sagt så förstår jag det som att du @BirgitS skulle vilja ha en "/unread-länk" som du kan klicka på för att komma dit du vill. Stämmer det?
Sammanfattningsmailet är populärt, många verkar i varje fall använda det, vissa bevakar bara en forumtråd medan andra bevakar en massa trådar så antalet länkar skiljer sig en hel del för olika användare i mailet.
Med det sagt så förstår jag det som att du @BirgitS skulle vilja ha en "/unread-länk" som du kan klicka på för att komma dit du vill. Stämmer det?
Sammanfattningsmailet är populärt, många verkar i varje fall använda det, vissa bevakar bara en forumtråd medan andra bevakar en massa trådar så antalet länkar skiljer sig en hel del för olika användare i mailet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 683 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 683 inlägg
Det var väl så det fungerade tidigare och det gillar jag mycket mer än att komma till det inlägg som skrevs innan just 19.20 (eller vad det nu är för klockslag).Per Eskilsson skrev:
Med nuvarande lösning ser jag inte riktigt vad jag har för nytta av sammanfattningsmejlet. Då blir det att jag då och då kollar Bevakningar-sidan i stället, men det blir nog betydligt glesare än en gång om dagen.
Klicka här för att svara