MultiMan
Snigla Snigla skrev:
Har aldrig aktivt valt något på den, så jag antar alla står på samma? (man får det som är rekommenderat kanske? som standard?).

Det är dock första gången jag märkte det, alltså att jag inte fick notis om alla som postat ett svar.

Har heller inte tänkt på om "de andra gångerna".. när jag faktiskt sett alla svaren.. att de kanske hade citerat/replyat mitt inlägg.. och därför hamnat på mina notiser? 🤔
Vi som varit med ett tag kan drabbas av att väldigt gamla bevakade trådar automatiskt hamnade i mellannivå på bevakningen (antagligen standard då), medan nyare har "alltid" (möjligen för att jag valt det i någon övergripande inställning som kanske inte fanns från början). Det händer mig fortfarande hyfsat ofta när gamla trådar väcks till liv.

Beror säkert på hur man har valt inställningar genom åren också (där det varit möjligt), men alla mina väldigt gamla trådar har bara haft bevakningen på "ibland".

Bara ett tips om tänkbar förklaring till att det kan skilja.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför anta när du lätt kan kontrollera?
Jag har kollat på de senaste såklart, men jag har faktiskt annat för mig (även om man inte kan tro det ibland) än att kolla alla bevakningar och trådar jag skapat under 20 år här.

Så att jag antog en sak, betydde inte att jag inte kontrollerat den jag frågade om (inkl några andra). Men jag kan bara anta.. när det kommer till resten av "mina miljoner" tidigare inlägg/trådar/bevakningar.

Jag verkar ha "mellanläge" på alla jag klickat upp iaf 🤓 oavsett vad nu det innebär i praktiken!

Har fått mig att fundera på om jag någonsin valt något aktivt i bevakningsanda.. 🤔 kan det vara som så att man får inläggen man svarar i automatiskt på bevakning?

BirgitS
Snigla Snigla skrev:
Har fått mig att fundera på om jag någonsin valt något aktivt i bevakningsanda.. 🤔 kan det vara som så att man får inläggen man svarar i automatiskt på bevakning?
Ja, så kan man ha det inställt.

Inställningsmeny för notiser med alternativ för att bevaka trådar, välja meddelandemetod och hur ofta man vill få notiser.

BirgitS BirgitS skrev:
Ja, så kan man ha det inställt.

[bild]
Ha.. hittade den "fliken" :) (på mig själv)

Inställningar för notiser på ett forum med val för att bevaka trådar och få meddelanden och sammanfattningar. Inställningar inkluderar "Ibland" och "Nej tack".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

👍

Stämmer nog bra att jag aldrig valt något "aktivt" då.. det har fixat sig själv :)

Jag skulle gärna se två förbättringar:

- att vid sista posten i en tråd finns samma trådnavigeringsfunktioner som i toppen dvs symboler för nästa,sista,första sida.
- att vid sista posten i en tråd finns en länk till TS senaste post i tråden.

//

B
J jonte0 skrev:
Jag skulle gärna se två förbättringar:

- att vid sista posten i en tråd finns samma trådnavigeringsfunktioner som i toppen dvs symboler för nästa,sista,första sida.
- att vid sista posten i en tråd finns en länk till TS senaste post i tråden.

//
En diskussionstråd på Byggahus.se där en användare föreslår förbättringar för trådnavigeringsfunktioner och länk till senaste inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B breakman skrev:
[bild]
Det beror på om man har "oändlig scroll" på eller av, standardinställningen är på.

B
Demmpa Demmpa skrev:
Det beror på om man har "oändlig scroll" på eller av, standardinställningen är på.
Just ja, den där som man stänger av så snabbt man kan...

Den är bra. Att behöva trycka på en framårtknapp var 15:e inlägg (som ett djur) verkar outhärdligt.

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Tvärtom, man sätter den på "på" och inte "standard (på)" just för att slippa klicka "nästa" hela tiden.

Tycker det borde finnas i båda moden.

//

B breakman skrev:
Oändlig scroll är väl jättebra? Däremot stänger man av den värdelösa funktionen som byter till ett annat ämne när tråden är slut.
Finns det verkligen någon som över huvud taget önskar den funktionen?

• Gilla
Dheri och 2 till
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Den är bra. Att behöva trycka på en framårtknapp var 15:e inlägg (som ett djur) verkar outhärdligt.
Det tycker jag också, men det är bra att valmöjligheten finns för de som vill vara djuriska.

Går det att ordna så trådar man har på bevakning inte markeras som att det finns olästa inlägg om inlägget/inläggen i tråden bara är gjort av personer som man har blockerat? Finns det fler inlägg av personer som man inte har blockat ska det så klart dyka upp som oläst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.