Nu har vi äntligen släppt en ny appuppdatering.

Vi tror att vi har fixat buggen som gjorde att appen ibland kraschade.
Vi upplever själva också att den nya flyter på mycket bättre än den gamla.

Men vi behöver er hjälp med att ladda ner den nya appen och testa den.
Den nya appen går att ladda ner här:
Lämna gärna feedback i denna forumtråd.

Den nya versionen heter 3.11.
Versionsnumret hittar du högst upp i högra hörnet när du klickat på "Meny".

• Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om detchär blivit värre med nya appen (problemet har funnits tidigare med) men citatknappen krockar med Apples funktionsknappar när man vill citera ett utdrag.

Markering och meny med alternativen "Kopiera", "Slå upp" och "Översätt" över texten "Lämna gärna feedback i denna forumtråd".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Textmarkering i ett forum med texten "Lämna gärna feedback i denna forumtråd." och menyn med alternativen "Kopiera", "Slå upp", "Översätt".
Skapa konto

I fall två har jag precis precision nog att lyckas. Fall 1 är omöjligt.

I övrigt håller jag tummarna för att grejerna blir stabilare.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Jag har redan råkat ut för mitt standardfel, att det inte händer något när jag klickar på skickaknappen. Som vanligt funkade det dock när jag stängde ner appen, startade den igen och gick tillbaka till inlägget.

Det som brukar föregå det felet (och gjorde nu med) är att jag citerar någon och delar upp citatet i flera delar successivt (genom att ställa mig inne i citatet och trycka enter).

I det här fallet var det det här inlägget.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
citatknappen krockar med Apples funktionsknappar
Inte för att det är en permanent lösning, men jag har märkt att man kan komma runt Applefunktionerna genom att klicka på Översätt, men stänga ner det istället för att gå vidare. Då kommer man åt citatknappen.
En iPhone-skärm som visar en popup om översättning och integritet, med alternativet att fortsätta, över en diskussionstråd om app-problem.
Skapa konto

Mer ett tips för andra drabbade än en ursäkt för att inte lösa konflikten förstås.

Hmm, har inte märkt av uppdateringen, undrar om det är positivt eller negativt… 🤔

Samma här, har uppdaterat utan att jag märkt det, och det enda jag noterat är citat-problemet som beskrivs ovan, men det gick att klicka bort apple-menyn. I övrigt känns det ungefär som vanligt...:)

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Inte för att det är en permanent lösning, men jag har märkt att man kan komma runt Applefunktionerna genom att klicka på Översätt, men stänga ner det istället för att gå vidare. Då kommer man åt citatknappen.
[bild]

Mer ett tips för andra drabbade än en ursäkt för att inte lösa konflikten förstås.
Det går att klicka högerpil i apple menyn och sedan klicka bredvid utan att citatet försvinner.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
j.f.s
Börjar bli redigt trött på att få godkänna cookies var och varannan dag. Jag jag har tagit bort appen och installerat den igen.

iOS 26.5
App 3.11

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Version 3.13 är ute nu.
Problemet med att cookiebannern kommer tillbaka varannan dag ska vara löst nu.
Citatknappen är också flyttad så att den inte krockar med Apples kontextmeny.

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Version 3.14 är nu släppt.

I den här versionen har vi lagt till stöd för inloggning med Apple, Google och Facebook.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vad i h-e är detta?

1779889141146.jpeg
Skapa konto

• Wow
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Lugn. Jag har försökt ta reda på mer.

Denna popup dyker bara upp för den som har Android och som inte tidigare gått igenom den så kallade "on-boarding processen" där man bland annat loggar in. I iOS kan systemet läsa av huruvida du tidigare har tillåtit notiser eller ej men i Android så kan vi inte göra det av någon anledning.

Budskapet är lite klumpigt formulerat. Du kan lugnt klicka på "Tillåt notiser" där, inget kommer att hända, det är i nästa skärm där du kan välja "Tillåt inte". Det borde stå typ "Vi vill att du ska tillåta notiser så att du kan… Tillåt gärna notiser på nästa sida".

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tack Per,
Jag loggade ut och in och nu fungerar det.
(Jag fick visserligen denna popup när jag försökte logga ut men nu verkar den vara borta)

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Några teorier om detta inlägg.

[länk]

[bild]

Varför ser det ut som jag citerat @maria01?
Citatet hade blivit fel. Jag har nu laget felet men ska kolla med @cnils om vi kan undvika att det uppstår igen.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.