Mikael_L
tveksamt tveksamt skrev:
Räcker det inte att citatet själv är en länk till inlägget och bilden då finns med? Blir lite tårta på tårta att ha en länk i länken så att säga.
För mig räcker det.
Jag har inte riktigt upplevt detta som ett problem ens.
Jag ville bara ge lite input, på en möjlig grej, du och andra kan gärna få avgöra om förslaget var något att hänga i julgranen.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vanligen duger det nog alldeles utmärkt för de flesta. I Nötegårdsgubbens exempel (inlägg #5 441) handlar det dock om ett citat från en tråd som han klippte in i en annan tråd. Det vore trevligt om det fanns en bakåtlänk i sådana fall.

Det är knappast raketkirurgi att åstadkomma det, men det innebär förstås att någon måste lägga tid på det. Tidsprioriteringen för underhållsprogrammering av forumet är svår för oss utomstående att veta något om.

[media]
Jo, jag är med på det, och att det i vissa fall skulle vara trevligt om bilden i inlägget man citerar följde med, men jag förstår nog inte riktigt behovet/värdet av att texten ”[bild]” är en länk till originalinlägget (i en annan tråd) när själva citatet redan är en länk. Vad tillför en andra länk till samma ställe?
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
P
tveksamt tveksamt skrev:
Jo, jag är med på det, och att det i vissa fall skulle vara trevligt om bilden i inlägget man citerar följde med, men jag förstår nog inte riktigt behovet/värdet av att texten ”[bild]” är en länk till originalinlägget (i en annan tråd) när själva citatet redan är en länk. Vad tillför en andra länk till samma ställe?
Jag har nog missförstått beskrivningen av sammanhanget som Nötegårdsgubben beskrev. I hans exempel går det förstås bra att klicka på bakåtlänken för det citerade. Jag uppfattade det som att den inte fanns.
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Man kan absolut klicka sig bakåt i mitt exempel. Jag tror bara att så få gör det att det är svårt att hänga med i sammanhanget. Att expandera citatet till max tror jag är så långt de flesta går. Om man därtill tas till en snnan tråd (utan förvarning) när man klickar bakåt på ett citat tror jag få egentligen känner att de hamnat någonstans fär de vill vara. Det är ju då inte bara att scrolla neråt för att komma tillbaka.

Men det är hur som helst ett randfenomen det här. Först ska man ha citerat från en annan tråd, sen ska det finnas en bild i citatet också. Det är nog ett fall på miljonen, så det behöver inte lösas. Ärligt talat är i alla fall jag nöjd med förklaringen att det fanns ett skäl till varför det är som det är även om det är bortglömt.

Upplever man nyttan som betydande även inom en tråd är väl förekomsten iofs. större än en på miljonen inlägg, men fortfarande är det nog rejält ovanligt.
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Startar appen. Väljer meny och forumsök.


Mobilapp med felmeddelande: "Oops! Vänta lite. Något saknas. Du saknar behörighet att se denna sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Startar appen. Väljer meny och forumsök.


[bild]
De har väl kommit fram till vad du är för en filur och begränsat dina behörigheter... 😉
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Startar appen. Väljer meny och forumsök.
[bild]
Nu har vi tagit bort den länken i menyn. Tack för att du sa till.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag skulle vilja föreslå en ny knapp "Citera OT i en ny tråd".
useless useless skrev:
Inte så dumt. Ett annat forum jag hängt på hade en funktion just för att "Skapa ny tråd från inlägg" typ.
Jag förstår inte riktigt vad som ska hända med det ursprungliga inlägget som citeras och den nya tråden som skapas.

Har ni sett hur någon annan gjort? Skicka gärna länk eller ladda upp skärmdump.
 
ClasseClas
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag förstår inte riktigt vad som ska hända med det ursprungliga inlägget som citeras och den nya tråden som skapas.

Har ni sett hur någon annan gjort? Skicka gärna länk eller ladda upp skärmdump.
Istf för att en moderator splittar en tråd i efterhand som går OT så vill Bo kunna citera ett OT-inlägg i en tråd och samtidigt med citeringen skapa en ny tråd i samma manöver. Tror jag,
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
och samtidigt med citeringen skapa en ny tråd i samma manöver.
Jag tror risken är överhängande att det skulle skapas en väldig massa trådar som kanske inte riktigt borde finnas om alla bara med "ett klick" kan hjälpa till att "moderera".
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror risken är överhängande att det skulle skapas en väldig massa trådar som kanske inte riktigt borde finnas om alla bara med "ett klick" kan hjälpa till att "moderera".
Visst är det en risk. Samtidigt är det redan idag så att många trådar "facebookblajjas" så de blir duktigt urvattnade. En OT-citering som skapar en ny tråd kan ju alltid skapas i "Övrigt/OT"-kategorin där de egentligen hör hemma.
 
Det finns nog risk att det snabbt blir oöverskådligt.
Adam skriver ett inlägg i tråden. Bertil svarar på det i en ny off-topic-tråd. Cesar svarar på Adams inlägg i originaltråden. David svarar på Adam och Cesars inlägg i ännu en ny off-topic-tråd utan att veta om att Bertils tråd redan finns. Osv osv.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
tveksamt tveksamt skrev:
Det finns nog risk att det snabbt blir oöverskådligt.
Adam skriver ett inlägg i tråden. Bertil svarar på det i en ny off-topic-tråd. Cesar svarar på Adams inlägg i originaltråden. David svarar på Adam och Cesars inlägg i ännu en ny off-topic-tråd utan att veta om att Bertils tråd redan finns. Osv osv.
Det funkar ju inte utan den citerade OT-kommentaren måste flyttas, ej kopieras, till en annan ny tråd. Detta är ju i praktiken moderatorsjobb och inte ägnat för var och en.

Det är nog bättre att Bo får "förklara sig" istf att jag spekulerar om funktionen.
 
Utan att veta exakt hur @Bo.Siltberg och @useless menar så tänker jag mig att det är något liknande ”Återpublicera” (Retweet) som man kan göra på X.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.