Mikael_L
tveksamt tveksamt skrev:
Räcker det inte att citatet själv är en länk till inlägget och bilden då finns med? Blir lite tårta på tårta att ha en länk i länken så att säga.
För mig räcker det.
Jag har inte riktigt upplevt detta som ett problem ens.
Jag ville bara ge lite input, på en möjlig grej, du och andra kan gärna få avgöra om förslaget var något att hänga i julgranen.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vanligen duger det nog alldeles utmärkt för de flesta. I Nötegårdsgubbens exempel (inlägg #5 441) handlar det dock om ett citat från en tråd som han klippte in i en annan tråd. Det vore trevligt om det fanns en bakåtlänk i sådana fall.

Det är knappast raketkirurgi att åstadkomma det, men det innebär förstås att någon måste lägga tid på det. Tidsprioriteringen för underhållsprogrammering av forumet är svår för oss utomstående att veta något om.

[media]
Jo, jag är med på det, och att det i vissa fall skulle vara trevligt om bilden i inlägget man citerar följde med, men jag förstår nog inte riktigt behovet/värdet av att texten ”[bild]” är en länk till originalinlägget (i en annan tråd) när själva citatet redan är en länk. Vad tillför en andra länk till samma ställe?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
tveksamt tveksamt skrev:
Jo, jag är med på det, och att det i vissa fall skulle vara trevligt om bilden i inlägget man citerar följde med, men jag förstår nog inte riktigt behovet/värdet av att texten ”[bild]” är en länk till originalinlägget (i en annan tråd) när själva citatet redan är en länk. Vad tillför en andra länk till samma ställe?
Jag har nog missförstått beskrivningen av sammanhanget som Nötegårdsgubben beskrev. I hans exempel går det förstås bra att klicka på bakåtlänken för det citerade. Jag uppfattade det som att den inte fanns.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Man kan absolut klicka sig bakåt i mitt exempel. Jag tror bara att så få gör det att det är svårt att hänga med i sammanhanget. Att expandera citatet till max tror jag är så långt de flesta går. Om man därtill tas till en snnan tråd (utan förvarning) när man klickar bakåt på ett citat tror jag få egentligen känner att de hamnat någonstans fär de vill vara. Det är ju då inte bara att scrolla neråt för att komma tillbaka.

Men det är hur som helst ett randfenomen det här. Först ska man ha citerat från en annan tråd, sen ska det finnas en bild i citatet också. Det är nog ett fall på miljonen, så det behöver inte lösas. Ärligt talat är i alla fall jag nöjd med förklaringen att det fanns ett skäl till varför det är som det är även om det är bortglömt.

Upplever man nyttan som betydande även inom en tråd är väl förekomsten iofs. större än en på miljonen inlägg, men fortfarande är det nog rejält ovanligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.