404 365 läst ·
5 493 svar
404k läst
5,5k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Det förutsätter att det finns en ständigt aktiv moderering. BH har ju ett extremt lågt antal aktiva moderatorer relativt antal aktiva medlemmar. Även antalet moderatorer i förhållande till den totala medlemsbasen är mycket lågt. Då blir det garanterat ett eftersläp som i grunden bygger på att vi som deltar även anmäler inlägg som OT. Ibland dyker storkvasten upp som vi båda drabbades av nyligen.Bo.Siltberg skrev:
Jag ser ingen annan lösning än att se över bemanningen. Tyvärr har "internet", och även detta forum, utvecklats på ett sätt som kräver en aktiv moderering OM man vill hålla en viss kvalitetsnivå. BH bygger ju upp en kunskapsbas över tiden som är värd att vårda. Sen är det ju också OK att interagera socialt på detta forum, men jag förstår att din frågeställning har inte med det att göra.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 947 inlägg
Jag förstår att det är attraktivt ur ett adminperspektiv, men jag tror att det kan ha stora negativa effekter om användare upplever att de blir hemligt mjutade.Per Eskilsson skrev:
Bättre då om ni kan ha ett standardmeddelande om att man gjort fel och borde skärpa sig. Jag fattar (i alla fall i teorin, jag har lite svårare att ta in hur snarstuckna folk är i praktiken) att vissa inte kan ta en tillsägelse, men jag tror som sagt att mjutningsalternativet också får negativa effekter.
Jag tycker faktiskt allt fungerar väldigt bra som det gör. Visst kan man spontant bli lite irriterad om man lagt tid på något som sedan raderas men på det stora hela taget tycker jag hanteringen är både nyanserad och rimlig.Per Eskilsson skrev:
Fast nu inser jag att jag grovt bryter mot §8 "Synpunkter på moderering skickas via PM och läggs aldrig ut i forumet." 😳 Så läs fort innan detta raderas. 😂
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Jag tror på enkelhet. Kanske att man gör någon retweet-funktion som skapar en kopia med en länk i en ny tråd. Men så fort man börjar lägga till ”kopiera eller flytta”, ”till ny tråd eller befintlig (och vilken i sånt fall)”, ”lämna meddelande eller inte” så blir det för komplext i alla fall för de allra flesta människor, de har då redan tappat intresset.
Men detta är inte ett prioriterat projekt. Vi har just nu fullt upp att få sajten att tuffa på och ha så snabba svarstider som möjligt. Fokus just nu är att bota bottar i grind och ha en sajt som fungerar.
Men detta är inte ett prioriterat projekt. Vi har just nu fullt upp att få sajten att tuffa på och ha så snabba svarstider som möjligt. Fokus just nu är att bota bottar i grind och ha en sajt som fungerar.
Det beror på vad man menar med "måttlig".Nötegårdsgubben skrev:
De steg man behöver göra är.
- Klicka på "Svara" under det inlägg man vill svara på så att man kommer in i inläggseditorn. Skriv en OT-kommentar.
- Skapa en tråd, här kallad "OTråden".
- Klistra in innehållet från inläggseditorn i premiärinlägget i OTråden.
- Lägg in premiärinlägget i OTråden.
- Notera URLen till premiärinlägget i OTråden. Markera texten i kommentaren i ursprungstråden och skriv istället "Jag har skrivit en kommentar i <URL-till-premiärinlägget>".
- Lägg in den korta kommentaren (från steg 5) i ursprungstråden.
Ovanstående går förstås att automatisera. Den som har gott om tid kanske kan försöka sig på att skriva ett Greasemonkeyskript som gör ovanstående.
Redigerat:
Ett hack under tiden,D Dublin skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-nya-sajten-lamnas-har.296893/page-343#post-6041905
Skogsägare
· 21 947 inlägg
Tänkte jag skulle svara på det här och försökte leta upp en tråd jag skapat. Men döm av min förvåning @Per Eskilsson när jag möttes av det här när jag försökte klicka på trådar jag skapat under min profil:P pmd skrev:Det beror på vad man menar med "måttlig".
De steg man behöver göra är.
Då har man länkar framåt och bakåt som går att följa utan att behöva göra sökningar.
- Klicka på "Svara" under det inlägg man vill svara på så att man kommer in i inläggseditorn. Skriv en OT-kommentar.
- Skapa en tråd, här kallad "OTråden".
- Klistra in innehållet från inläggseditorn i premiärinlägget i OTråden.
- Lägg in premiärinlägget i OTråden.
- Notera URLen till premiärinlägget i OTråden. Markera texten i kommentaren i ursprungstråden och skriv istället "Jag har skrivit en kommentar i <URL-till-premiärinlägget>".
- Lägg in den korta kommentaren i ursprungstråden.
Ovanstående går förstås att automatisera. Den som har gott om tid kanske kan försöka sig på att skriva ett Greasemonkeyskript som gör ovanstående.
Är det ett känt fel? Gissar att det hänger ihop med det trasiga forumsöket.
Ja inte av mig i alla fall, jag har alltid varit pinsamt medveten om varför jag fått något raderat.Per Eskilsson skrev:
Ni har aldrig gått över gränsen, det är jag som gjort det.
Ta det som positiv feedback bara ...
Oj, ja det gäller mig också i detta inlägg.Alfredo skrev:
Jaja, nu är det godnatt, nu blir jag bannad ... 😥
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Det är ett känt fel som hänger ihop med forumsöken. Vi har inte hunnit fixa det. Tack för påminnelsen.Nötegårdsgubben skrev:
Använd denna länk så länge
https://www.byggahus.se/sok/?q=&user_id=168223&sort=date
Skogsägare
· 21 947 inlägg
Tack! Det var dock mer för att felrapportera än för att jag behövde funktionen dom jag skrev det.
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Det finns en Dark Mode i Google Chrome också, men den tycks Byggahus sätta ur spel. Lite synd, tycker jag. Visningsteman tycker jag borde vara sådant som man ska kunna välja i sin vävbläddrare.ClasseClas skrev:
(Det finns även flera plugins till Chrome som heter nåt i stil med Dark Mode. De kanske är intolerantare mot webbsidor som försöker sätta den ut spel, men jag har inte provat någon av dem).
Redigerat: