420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Nope.Per Eskilsson skrev:
Windows 10. Firefox 145.0.2 (senaste).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Däremot blir det korrekt i MS Edge på samma dator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul kul...
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Det verkar alltså bli fel i Firefox. Hittade detta svar:ClasseClas skrev:
"To decouple Firefox display language from the regional format used for dates, time, etc., just set the flag intl.regional_prefs.use_os_locales to true.
To do this, open a new tab in Firefox, type about:config in the address bar and hit enter, proceed to agree to the warning message and use the search bar to find intl.regional_prefs.use_os_locales. Toggle the flag value to true and restart the browser…"
https://superuser.com/questions/175...-firefox-without-changing-the-language-in-fir
GULDSVAR!Per Eskilsson skrev:
Det verkar alltså bli fel i Firefox. Hittade detta svar:
"To decouple Firefox display language from the regional format used for dates, time, etc., just set the flag intl.regional_prefs.use_os_locales to true.
To do this, open a new tab in Firefox, type about:config in the address bar and hit enter, proceed to agree to the warning message and use the search bar to find intl.regional_prefs.use_os_locales. Toggle the flag value to true and restart the browser…"
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det funkade. Tack!
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
@Purre @tveksamt @ClasseClas @Mikael_L @Alfredo @13th MarineMikael_L skrev:
Nu har vi raderat alla "EMBED content=" och fixat så att de inte kommer tillbaka automatiskt.
Nej, inte än. Jag kan lämna det utan åtgärd nån gång när det inträffar så att du får ett inlägg att dissekera. (Jag brukar annars redigera bort det när det inträffar eftersom det ser lite fult ut med blandade typsnitt).Per Eskilsson skrev:
Om du kommer på något som jag kan testa, så gör jag gärna det.
Det tror jag inte. Jag brukar inte klistra in text speciellt ofta. Jag förstår vad du fiskar efter: att metadata i form av fontinformation skulle följa med på något vis, men jag tvivlar på att det handlar om det.Jag ska tänka på det i fortsättningen.Per Eskilsson skrev:
Det händer ibland när jag redigerar ett inlägg efter att jag har skickat in det, men även när jag skickar in det första gången.Per Eskilsson skrev:
Macbook Pro M4, macOS 15.3.1, Google Chrome 143.0.7499.40
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
@Per Eskilsson, vore tacksam om du ville fundera på denna önskan?Bo.Siltberg skrev:
Jag vill inte ha fler inlägg raderade där man bemöter folk på fel fot.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Finns det något skäl att bilder inte kommer med i citat? Normalt sett bryr jag mig inte då man oftast citerar i rimligt nära anslutning till det citerade, men nu norpade jag nedanstående från en tråd och publicerade i en annan och då kändes det lite dåligt.
Kan man fuska och lägga iin en bild i ett citat ”manuellt”? Jag provar det senare i version två här.
Edit: Nej, gick inte att få med en bild i citat ens med fusk. Tycker mig ha sett sådana, men då ligger de kanske först.
Kan man fuska och lägga iin en bild i ett citat ”manuellt”? Jag provar det senare i version två här.
FredrikR skrev:
Och så samma bild som sist igen:FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: Nej, gick inte att få med en bild i citat ens med fusk. Tycker mig ha sett sådana, men då ligger de kanske först.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Ja fast jag kommer inte ihåg vad skälet var. Om det var prestanda, att det ibland blev fult, om det berodde på merarbete när bilder gick sönder eller behövde redigeras bort eller seo. Bilder och länkar byts ut i citat.Nötegårdsgubben skrev:
Finns det något skäl att bilder inte kommer med i citat? Normalt sett bryr jag mig inte då man oftast citerar i rimligt nära anslutning till det citerade, men nu norpade jag nedanstående från en tråd och publicerade i en annan och då kändes det lite dåligt.
Kan man fuska och lägga iin en bild i ett citat ”manuellt”? Jag provar det senare i version två här.
Och så samma bild som sist igen:
[bild]
Edit: Nej, gick inte att få med en bild i citat ens med fusk. Tycker mig ha sett sådana, men då ligger de kanske först.
Vanligen duger det nog alldeles utmärkt för de flesta. I Nötegårdsgubbens exempel (inlägg #5 441) handlar det dock om ett citat från en tråd som han klippte in i en annan tråd. Det vore trevligt om det fanns en bakåtlänk i sådana fall.tveksamt skrev:
Det är knappast raketkirurgi att åstadkomma det, men det innebär förstås att någon måste lägga tid på det. Tidsprioriteringen för underhållsprogrammering av forumet är svår för oss utomstående att veta något om.
Redigerat:






