RoTe
Nu är bakåtsyndromet värre än värst! Jag vill fortfarande hävda att det är pga reklamen som nu är konstant BLACK WEEK från Thansen

RoTe
Samma fenomen uppstår för mig på https://www.unt.se/ och det är samma reklam där, just nu Thansen som tar sig förbi mina annonsblockerare och när den laddat krävs det tre klick för att komma tillbaka till föregående sida.

Dark Mode.

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Dark Mode.
Instämmer.
Systembolagsappen lanserade möjligheten precis såg jag idag. 👍

FredrikR FredrikR skrev:
Instämmer.
Systembolagsappen lanserade möjligheten precis såg jag idag. 👍
Ja sitter man i mörkret och läser så får man ha solglasögon på sig.

Mugmaz Mugmaz skrev:
Ja sitter man i mörkret och läser så får man ha solglasögon på sig.
Ljusstyrkan går att justera på mina skärmar. 😉

Alfredo Alfredo skrev:
Ljusstyrkan går att justera på mina skärmar. 😉
Det är ju automatiskt.
Är det mörk omgivning så blir ju skärmen ljusare.
Därför finns dark mode.

Mugmaz Mugmaz skrev:
Är det mörk omgivning så blir ju skärmen ljusare.
De jag har med automatik fungerar i alla fall precis tvärtom. 😉

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Tricket ovan var snyggt! Ny finess?

Purre
Skulle dock behöva till en tun ram eller något för just nu är det svårt att se var länken till det äldre inlägget börjar och slutar.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Jag håller med, ser bara tokigt ut just nu.

Mikael_L
Är det något nytt att skrämma upp teckensnittet till något gigantiskt när man länkar till en annan tråd i forumet?

Alfredo Alfredo skrev:
Tricket ovan var snyggt! Ny finess?
Purre Purre skrev:
Skulle dock behöva till en tun ram eller något för just nu är det svårt att se var länken till det äldre inlägget börjar och slutar.
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag håller med, ser bara tokigt ut just nu.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det något nytt att skrämma upp teckensnittet till något gigantiskt när man länkar till en annan tråd i forumet?
Vad menar nu. Vart ser ni detta?

P pmd skrev:
Då och då (hyfsat ofta) lägger någonting till "\[FONT=-apple-system\]"<inläggstext>"\[/FONT\]" lite här och där i mina inlägg. Inte för hela texten utan för valda(?) delar. Jag brukar redigera och ta bort det eftersom det, åtminstone på min dator, gör att text som är uppmärkt med apple-system blir mindre än övrig text i inlägget.
(Alla \ ska bort ur texten ovan. De är ett försök att hindra forumeditorn att tolka HTML).

Vad kan det vara som gör detta?

Jag kör macOS Sequoia 15.3.1 och Google Chrome Version 142.0.7444.60 (Official Build) (arm64).
Jag har också noterat detta enstaka fall men inte lyckats reproducera felet. Har du en länk och någon teori när det inträffar? Inträffar det till exempel när du klistrar i text från Pages eller Anteckningar eller något annat program? Eller när du redigerar ett inlägg? Inträffar det i desktop, mobilen, ipad eller i appen? Vilken webbläsare?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.