417 865 läst ·
5 681 svar
418k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 806 inlägg
Ungdomar förstår inte det. I webbens barndom så fanns inga flikar. Man klickade på en länk och backade därifrån. Jag märker att webbsidor idag ofta frångår denna grundläggande princip, men jag är snart för gammal för att bry mig.Alfredo skrev:
...och de enda sidor som hade den här "buggen" var sidor med tveksamt innehåll såsom knäckt programvara eller liknande. När man väl hade "råkat" klicka in sig på en dylik sida så kunde man glömma att backa sig ur, än mindre stänga fönstret eftersom det då "råkade" dyka upp popups. Ett riktigt aber med andra ord!Bo.Siltberg skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 789 inlägg
@Nötegårdsgubben @Alfredo @kashieda @Demmpa @MultiMan @nino @Pysslarn @Krille4 @Nyfniken @Malox @tveksamt @ClasseClas @Thomas59 @Daniel 109 @useless @nevinator @jonaserik @Krilleman @hempularen @Claes Sörmland @tommib @etompau @123abc @Josth @GK100 @elmont @Rikard. @Avemo @Fotografen @Dan_Johansson @Dilato @Kane @cpalm @stigen @Jonatan79 @MathiasS @AndersMalmgren @Frustrator @13ht Marine @Fairlane @mexitegel @pacman42 @Ramnemark @Snigla @KnockOnWood @FredrikR @BirgitS @Mikael_L @Bo.Siltberg @TeroM @Johan Gunverth @cnils @Marlen Eskilsson med flera.Nötegårdsgubben skrev:
Apropå forumsök skulle jag gärna se att allt sparas när man backar tillbaka till det efter att ha gjort en sökning. Försökte tidigare idag söka efter ett inlägg jag visste vem som skrivit och typ när, men inte exakt vad det stod. Det enda som sparades när jag backade var sökordet, vilket ironiskt nog var det enda jag ville byta, medan skribent och tidsspann rensades.
Tog mig kanske tio varv att hitta det jag sökte.
Jag förstår om jag är typ ensam om att använda söket så, men ändå…
Tack för feedback på forumsöken Nötegårdsgubben. Den går såklart att förbättra ännu mer men:
- Nu har vi fixat så att ifyllda fält som författare, tidsperiod, forum och sortering finns kvar i forumsökformuläret när man backar tillbaka.
- Vi skriver även ut antal träffar i sökresultatet och har gjort det enklare att förstå att man kan klicka på sökordet för att komma tillbaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Länk till sökresultatet om ni själva vill testa.
Kände igen det här från ett antal år tillbaks på byggahus (2014-2015), verkade då bara drabba Firefox. Lösningen den gången var tydligen att fixa med annonshanteringen.Per Eskilsson skrev:
För mig funkar det bra nu och har så gjort någon dag, jag har inte ändrat något hos mig.Per Eskilsson skrev:
Det är en association jag fortfarande har. Webbsidor som bryter backfunktionen = sus.Tomtom79 skrev:
...och de enda sidor som hade den här "buggen" var sidor med tveksamt innehåll såsom knäckt programvara eller liknande. När man väl hade "råkat" klicka in sig på en dylik sida så kunde man glömma att backa sig ur, än mindre stänga fönstret eftersom det då "råkade" dyka upp popups. Ett riktigt aber med andra ord!
Webbsidor som jävlas med tangentbordsnavigering = mobilskadade designers
Nu åkte jag på att backa två ggr och det jag såg var att denna annons tagit sig igenom min adblocker...
https://cpm.smoads.com/click?i=HPUvC5PPEEo_0&p=1762337824.219761
https://cpm.smoads.com/click?i=HPUvC5PPEEo_0&p=1762337824.219761
Administrator
· Skåne
· 6 789 inlägg
@mexitegel @kashieda @richardtenggren Detta är fixat.mexitegel skrev:
Vi har bockat ut ”Bevaka denna tråd” som standard när man postar sitt resultat i delforum Quiz.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 048 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 048 inlägg
Hej!
Följer inte den här tråden något regelbundet, så det kanske är känt. Men på sistone får jag ibland tomma kvadrater istället för symboler för framåt och bakåtknapparna för trådars sidnavigering. Chrome på androidtelefon. Tror inte jag har uppdaterat någon av dem nyligen. Inte sett någon systematik om när det funkar eller ej, verkar vara 50/50.
Följer inte den här tråden något regelbundet, så det kanske är känt. Men på sistone får jag ibland tomma kvadrater istället för symboler för framåt och bakåtknapparna för trådars sidnavigering. Chrome på androidtelefon. Tror inte jag har uppdaterat någon av dem nyligen. Inte sett någon systematik om när det funkar eller ej, verkar vara 50/50.