RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Inget svar på frågan men varför backa? Jag öppnar de trådar jag vill läsa i nya flikar istället.
Jag vill inte öppna i ny flik ok? Jag har redan 13 öppna i det fönstret jag har Byggahus i...

RoTe RoTe skrev:
Jag vill inte öppna i ny flik ok?
Då tycker jag du låter bli. Jag gav bara ett förslag på ett sätt som jag tycker fungerar bra.

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Då tycker jag du låter bli. Jag gav bara ett förslag på ett sätt som jag tycker fungerar bra.
Det fungerade även perfekt att trycka bakåt förut, så som på en normal webbsida.

Alfredo Alfredo skrev:
Inget svar på frågan men varför backa? Jag öppnar de trådar jag vill läsa i nya flikar istället.
Ungdomar förstår inte det. I webbens barndom så fanns inga flikar. Man klickade på en länk och backade därifrån. Jag märker att webbsidor idag ofta frångår denna grundläggande princip, men jag är snart för gammal för att bry mig.

• Ledsen
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ungdomar förstår inte det. I webbens barndom så fanns inga flikar. Man klickade på en länk och backade därifrån. Jag märker att webbsidor idag ofta frångår denna grundläggande princip, men jag är snart för gammal för att bry mig.
...och de enda sidor som hade den här "buggen" var sidor med tveksamt innehåll såsom knäckt programvara eller liknande. När man väl hade "råkat" klicka in sig på en dylik sida så kunde man glömma att backa sig ur, än mindre stänga fönstret eftersom det då "råkade" dyka upp popups. Ett riktigt aber med andra ord!

• Gilla
  • Wow
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Samma sak händer här. Har ingenting med någon sökning att göra i mitt fall heller, går in via Senaste och läser olika trådar. Med en nystartad Chrome och en tråd läst á 2 sidor ser min historik ut så här. Trååååkigt att backa sig tillbara till Senaste igen

[bild]
Vi lyckas inte reproducera felet och undrar om det kan finnas något tillägg i Chrome som gör att problemet uppstår? Finns det fler användare än @Tomtom79 och @RoTe som har problem med att backa?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Apropå forumsök skulle jag gärna se att allt sparas när man backar tillbaka till det efter att ha gjort en sökning. Försökte tidigare idag söka efter ett inlägg jag visste vem som skrivit och typ när, men inte exakt vad det stod. Det enda som sparades när jag backade var sökordet, vilket ironiskt nog var det enda jag ville byta, medan skribent och tidsspann rensades.

Tog mig kanske tio varv att hitta det jag sökte.

Jag förstår om jag är typ ensam om att använda söket så, men ändå…
@Nötegårdsgubben @Alfredo @kashieda @Demmpa @MultiMan @nino @Pysslarn @Krille4 @Nyfniken @Malox @tveksamt @ClasseClas @Thomas59 @Daniel 109 @useless @nevinator @jonaserik @Krilleman @hempularen @Claes Sörmland @tommib @etompau @123abc @Josth @GK100 @elmont @Rikard. @Avemo @Fotografen @Dan_Johansson @Dilato @Kane @cpalm @stigen @Jonatan79 @MathiasS @AndersMalmgren @Frustrator @13ht Marine @Fairlane @mexitegel @pacman42 @Ramnemark @Snigla @KnockOnWood @FredrikR @BirgitS @Mikael_L @Bo.Siltberg @TeroM @Johan Gunverth @cnils @Marlen Eskilsson med flera.

Tack för feedback på forumsöken Nötegårdsgubben. Den går såklart att förbättra ännu mer men:
  1. Nu har vi fixat så att ifyllda fält som författare, tidsperiod, forum och sortering finns kvar i forumsökformuläret när man backar tillbaka.
  2. Vi skriver även ut antal träffar i sökresultatet och har gjort det enklare att förstå att man kan klicka på sökordet för att komma tillbaka.
Så här ser sökresultatet ut nu:
Sökresultat för "äktenskapsförord -fru giftorätt" visar relevanta diskussionstrådar inom juridikforumet, med två träffar om lösa frågor och arv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Länk till sökresultatet om ni själva vill testa.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 15 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi lyckas inte reproducera felet och undrar om det kan finnas något tillägg i Chrome som gör att problemet uppstår?
Kände igen det här från ett antal år tillbaks på byggahus (2014-2015), verkade då bara drabba Firefox. Lösningen den gången var tydligen att fixa med annonshanteringen.

RoTe
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi lyckas inte reproducera felet och undrar om det kan finnas något tillägg i Chrome som gör att problemet uppstår? Finns det fler användare än @Tomtom79 och @RoTe som har problem med att backa?
För mig funkar det bra nu och har så gjort någon dag, jag har inte ändrat något hos mig.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
...och de enda sidor som hade den här "buggen" var sidor med tveksamt innehåll såsom knäckt programvara eller liknande. När man väl hade "råkat" klicka in sig på en dylik sida så kunde man glömma att backa sig ur, än mindre stänga fönstret eftersom det då "råkade" dyka upp popups. Ett riktigt aber med andra ord!
Det är en association jag fortfarande har. Webbsidor som bryter backfunktionen = sus.

Webbsidor som jävlas med tangentbordsnavigering = mobilskadade designers

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Det är en association jag fortfarande har. Webbsidor som bryter backfunktionen = sus.

Webbsidor som jävlas med tangentbordsnavigering = mobilskadade designers
Har nu inga problem med back- eller tangentbordsnavigationen i byggahus, bara för att förtydliga.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Lite av ett i-landsproblem, men det vore smutt om det gick att lösa så man inte automatiskt får bevakning på diskussionstråden när man postar sitt svar på en quiz. De där trådarna är inte så diskussionsintensiva 😀.
@mexitegel @kashieda @richardtenggren Detta är fixat.

Vi har bockat ut ”Bevaka denna tråd” som standard när man postar sitt resultat i delforum Quiz.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
Karrock
Hej!
Följer inte den här tråden något regelbundet, så det kanske är känt. Men på sistone får jag ibland tomma kvadrater istället för symboler för framåt och bakåtknapparna för trådars sidnavigering. Chrome på androidtelefon. Tror inte jag har uppdaterat någon av dem nyligen. Inte sett någon systematik om när det funkar eller ej, verkar vara 50/50.

Oldboy Oldboy skrev:
Var har länken till kommentarer på artiklar tagit vägen?
Förut fanns en sådan och ledde till kommentar #1. Nu måste man välja en av de tre senaste kommentarerna och får sedan scrolla tillbaka till #1.
@Oldboy @useless @pmd
Nu finns det en ”Visa alla kommentarer”-länk under kommentarerna så att man enklare förstår hur man kommer till första kommentaren.

Skärmdump av kommentarsektion om luft vatten värmepumpar med 57 kommentarer, tre synliga meddelanden, och en länk för att visa alla kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
useless och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.