20 364 läst ·
111 svar
20k läst
111 svar
En vanlig dag som elektriker.
Ja, plåten kallas "dosplåt" och kläms fast på sidan av kabelstegen. Sen kan man montera lite vad man vill på denna, vanligast är nog dosor eller uttag, men jag har även satt upp mindre transformatorer, mätomvandlare, siox-enheter och div annat.L Lovan83 skrev:
Så stegen hänger inte i dosplåten, utan tvärtom, dosplåten hänger i kabelstegen.
Ja, den hänger i kablarna, både uppåt och åt sidan.L Lovan83 skrev:
Plåten satt allra troligast på en kabelstege som nu har demonterats. Och jag har en misstanke om att det ska bytas till kabelränna (som är mycket snyggare, men annars bara nackdelar).
Jag gör inte el på det här jobbet, utan bara "styr", så jag har ingen koll på vad de där elektrikerna gör, och ska göra.
Redigerat:
Den snabba rundan med lite nya lysrör tog lite längre tid. Blev ett armaturbyte.
Lite mer industriellt än byggahusrelaterat, men här tyckte jag lite synd om mig:
En forcerad motorkylning behövde bytas ut till en frekstyrd motor. Det ”roliga” här är att pumpen cirkulerar varmt fett, det är mellan 40-50 grader varmt i rummet, och det sitter gallerdurk ovanför pumpen= trångt o jävligt, allt är kladdigt av djurfett! Fick dessutom bygga om levererade grejer och anpassa på plats, tog över en timme på plats i rummet.
Av naturliga skäl stannade jag inte för att ta fler bilder.
Sen kommer gårdagens sista processfel.
Efter lite felsökning utan att hittat nåt uppenbart så löste det sig med en norsk reset av spänningsmatningen. Felet kommer nog tillbaka nästa vecka.
(Den här industrin producerar djurfoder till våra djurhållande lantbrukare, så det finns mycket gammalt och nytt blandat)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mer industriellt än byggahusrelaterat, men här tyckte jag lite synd om mig:
En forcerad motorkylning behövde bytas ut till en frekstyrd motor. Det ”roliga” här är att pumpen cirkulerar varmt fett, det är mellan 40-50 grader varmt i rummet, och det sitter gallerdurk ovanför pumpen= trångt o jävligt, allt är kladdigt av djurfett! Fick dessutom bygga om levererade grejer och anpassa på plats, tog över en timme på plats i rummet.
Logga in
Skapa konto
Sen kommer gårdagens sista processfel.
Efter lite felsökning utan att hittat nåt uppenbart så löste det sig med en norsk reset av spänningsmatningen. Felet kommer nog tillbaka nästa vecka.
Logga in
Skapa konto
(Den här industrin producerar djurfoder till våra djurhållande lantbrukare, så det finns mycket gammalt och nytt blandat)
Vanliga dagar som elektriker det kan man se i youtubefilmer från Mogges El. Jag hittade den här
och blev intresserad eftersom han resonerar högt med sig själv om olika lösningar och har sedan sett hans andra filmer med olika eluppdrag.
Ja usch...Totte_S skrev:
Det ”roliga” här är att pumpen cirkulerar varmt fett, det är mellan 40-50 grader varmt i rummet, och det sitter gallerdurk ovanför pumpen= trångt o jävligt, allt är kladdigt av djurfett! Fick dessutom bygga om levererade grejer och anpassa på plats, tog över en timme på plats i rummet.
Det borde kanske startas en tråd om "Eljobbet på värsta ställena".
Jag skulle kunna bidra med några...
Krypa på utåt oisolerade vindar under värsta sommar hettan, arbete i stället där man förut utfört suspekta obduktioner på människor (läskig miljö), stället på SVA där precis alla verktyg man använt skulle sändas för destruktion.
Avloppspumpar, ställen det stinker satan osv osv
Bra materialkomboMikael_L skrev:
Jo, men inte samtidigt.
De har fram tills nu haft en rejäl grendosa där, inte så kul och bra när man håller på och slaskar med vatten ibland och ska städa av ibland.
Det står mikro, kaffebryggare troligen vattenkokare och sen någon annan mindre effektkrävande maskin där. De har garanterat koll på att de effektkrävande sakerna måste köras en i taget.
De ville bara städa bort grendosa och lösa sladdar så mycket som möjligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden