20 371 läst ·
111 svar
20k läst
111 svar
En vanlig dag som elektriker.
Jo tjena ... tack för denna
Men det var inte hemskt eller jobbigt, i det här huset är det mest svart och vit nolla, men på en del ställen har de busat till det lite.
Men vadå, det är ju åtminstone 2 olika färger som är skilda genom funktion.
Värre var dosan jag öppnade för flera år sedan som var proppfull med röda ledare, ALLA var röda, och gömde det sig både fas, nolla, skyddsjord och en tändtråd där.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det var inte hemskt eller jobbigt, i det här huset är det mest svart och vit nolla, men på en del ställen har de busat till det lite.
Värre var dosan jag öppnade för flera år sedan som var proppfull med röda ledare, ALLA var röda, och gömde det sig både fas, nolla, skyddsjord och en tändtråd där.
Kabelstegen från helvetet...
Lite lätt överlastad...
Håller på med rivning, ska väl bort med typ 15 kablar som ligger lite här och var i denna bunt, ihopstripat här och där, 25 meter stege, även två genomgångar i väggar.
Jodå, detta kommer att ta några fler timmar än det borde göra...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite lätt överlastad...
Håller på med rivning, ska väl bort med typ 15 kablar som ligger lite här och var i denna bunt, ihopstripat här och där, 25 meter stege, även två genomgångar i väggar.
Jodå, detta kommer att ta några fler timmar än det borde göra...
Klipp allt och riv bort bara, det är nog inget viktigt… 😎Mikael_L skrev:
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 516 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 516 inlägg
Suck, been there done that.Mikael_L skrev:
Helt hopplöst när allt ligger tvinnat om vartannat och ihopbuntat sporadiskt.
Den som inte går in för att göra en installation bättre än så måste anse att den har världens tråkigaste jobb och noll yrkesstolthet.
Jag var i en lägenhet i vasastan i Stockholm för några år sen. Där var allt blått. Allt. Även matningar från central. Men en hel del var faktiskt uppmärkt. På polska. Förstår jag polska? Nä.Mikael_L skrev:
Jo tjena ... tack för denna
[bild]