8 872 läst ·
51 svar
9k läst
51 svar
En fråga angående skyddsjord och jorfelsbrytare
På tal om att kasta sten i glashus..E elmont skrev:
E elmont skrev:
E elmont skrev:
E elmont skrev:
Misslyckas man med Phasen 1 av fem stavas felet sbs. GOD kväll.E elmont skrev:
El_Löken66
Nu hänger jag inte riktigt med? Men det spelar knappast någon roll för det är ju rätt många som har lite svårt att hänga med i dina svängar.
Och att Phasen funkar i 80-90% av fallen är väl rätt bra. Men långt under vad jag kräver utav ett riktigt bra instrument.
Och att det inte finns eller funnits någon bra gds handbok för elinstallationer är väl allmänt känt, dom som finns räcker knappt till det mest basala. Det ser man bla på den kunskapsnivå alla nyutbildade elektriker har.
Men som sagt jag förstår inte riktigt vad du menar?
Nu hänger jag inte riktigt med? Men det spelar knappast någon roll för det är ju rätt många som har lite svårt att hänga med i dina svängar.
Och att Phasen funkar i 80-90% av fallen är väl rätt bra. Men långt under vad jag kräver utav ett riktigt bra instrument.
Och att det inte finns eller funnits någon bra gds handbok för elinstallationer är väl allmänt känt, dom som finns räcker knappt till det mest basala. Det ser man bla på den kunskapsnivå alla nyutbildade elektriker har.
Men som sagt jag förstår inte riktigt vad du menar?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 859 inlägg
Det finns bilder på JFB, Dvärgbrytare och PSAer här: https://www.byggahus.se/el/bruksanvisning-elcentral#sida-3I impendill skrev:
Där ser du vad märkningen betyder.
Vad någon skrivit på en lapp under kan stämma, men...
Klicka här för att svara