22 034 läst ·
96 svar
22k läst
96 svar
Elgiganten säljer trasiga vitvaror från Electrolux men bryr sig inte
Köper bara sånt pä EG som jag genast kan lasta in i bilen och ta med. Inga beställningar eller hemtransporter efter en mardröms leverans av ett helt epoq kök och k/f, ugn, dm, häll och köksfläkt som jag skulle montera in i morsans lgh. Dagen då allt enl avtalet skulle levereras kom endast en skokartong med kolfilter till köksfläkten. Brorsan som ställt upp som mottagare då jag var på tj resa trodde inte sina ögon när killen ur jättelastbilens skåp tog ut kartongen och bad om signatur. Ingen förvarning från EG om försening. Omöjligt att få tag på ngn hos EG pet tele. Sen kom k/f, ugn, häll, fläkt och fel dm 2 vkor senare men inget kök. Ingen på EG svarade på varför. Brorsan som kände EG norska vd ringde upp honom och då hittades min redan betalda köksorder och stommsr, lådor och luckor leverades men inte bänkskivor och förmonterad diskho. Gick flera veckor före EG hittade dessa på sin anlitade godscentral där de legat i över en månad. Folk tror att jag skojar när de hör om detta. När dottern bytte kök köpte vi från Balingslöv och när jag bytte kök härom året blev det Puustelli. Båda levererade på dagen enligt avtal. Aldrig mer EG på sånt som ska beställas.Snigla skrev:
Har handlat en hel del vitvaror (och annat) på EG genom åren och det har i de allra flesta fall gått bra.. även när det blivit något fel (så att säga).
MEN.. det betyder inte att jag numer köper allt lika lättvindligt där numer.. för de har blivit en jäkla tredjeparts-skicka-vidare-värre-än-dropship-företag" som vill sälja allt (och lite till)... och det är rent "skit" när de ändrar sin inriktning på det viset.. man märker direkt på både support/köp o leverans när de övergått till något de eg inte behärskar!
Vi har köpt några småsaker hos dem sedan dess.. (inga vitvaror) som typ nått kaffefilter/rengöringsmedel eller liknande och det krävdes att prata med 5 olika chefer 5 olika EG (i olika städer).. många samtal.. hade varit mycket enklare att skita i ordern - men det blev en principsak för att de ljög! Jag är extremt kinkig när det kommer till hur de (alla företag) presenterar sitt lagersaldo t ex.. vad de byter ut och hur.. och när de säger att de har saker i lager som de inte alls har osv. Då kan jag bli lite ettrig.. och det blev jag på den där lilla skitordern (hade nada med pengar o göra).
(Har också slutat handla på CDON och adlibris av liknande skäl - dvs tredjepart... en gång i tiden var de kanonbra.. precis som EG..sedan gick det utför)
Det gäller att hålla koll på företagen och vad de pysslar med (egentligen). Jag handlar en hel del på "rena" tredjepartsställen.. det har jag inga problem med, men de har format sina företag efter det (från början). Man är medveten om det från början och man vet hur det går till och de sköter sina leveranser/åtagande på ett annat sätt.. än dessa "wannabes".
Alltid surt med problem, hoppas det löser sig (även om det inte ser så ljust ut just nu för dig)
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Finns tusen liknande vittnesmål om kök från Elgiganten. Gud förbjude att du skulle behöva en reserv-/utbytesdel.S Sinuhe skrev:Köper bara sånt pä EG som jag genast kan lasta in i bilen och ta med. Inga beställningar eller hemtransporter efter en mardröms leverans av ett helt epoq kök och k/f, ugn, dm, häll och köksfläkt som jag skulle montera in i morsans lgh. Dagen då allt enl avtalet skulle levereras kom endast en skokartong med kolfilter till köksfläkten. Brorsan som ställt upp som mottagare då jag var på tj resa trodde inte sina ögon när killen ur jättelastbilens skåp tog ut kartongen och bad om signatur. Ingen förvarning från EG om försening. Omöjligt att få tag på ngn hos EG pet tele. Sen kom k/f, ugn, häll, fläkt och fel dm 2 vkor senare men inget kök. Ingen på EG svarade på varför. Brorsan som kände EG norska vd ringde upp honom och då hittades min redan betalda köksorder och stommsr, lådor och luckor leverades men inte bänkskivor och förmonterad diskho. Gick flera veckor före EG hittade dessa på sin anlitade godscentral där de legat i över en månad. Folk tror att jag skojar när de hör om detta. När dottern bytte kök köpte vi från Balingslöv och när jag bytte kök härom året blev det Puustelli. Båda levererade på dagen enligt avtal. Aldrig mer EG på sånt som ska beställas.
Och vi som just köpt en Electrolux diskmaskin på El Giganten!R Robert Wegler skrev:NU HAR DET GÅTT FYRA MÅNADER sedan vi fick hem en kyl/frys som var trasig vid leverans. Elgiganten hänvisade till Electrolux som hänvisade till en verkstad. Alla tre med långa telefonköer. Efter två reparationsförsök byttes skåpet ut till ett likadant och lika trasigt (samma fel på det). Sen händer absolut ingenting. Trots åtskilliga telefonsamtal med långa väntetider. Electrolux hänvisar till verkstaden som hänvisar till Electrolux. Elgiganten är totalt ointresserade de också. Tyvärr kollade jag inte Electrolux omdömen på Trust där de lyckats få ihop en hel stjärna. Sämsta man kan få.
En kille på Electrolux skulle be sin chef höra av sig. Han hörs tyvärr dj-t dåligt.
Efter fyra månader har man inte lyckats hitta felet på sitt eget skåp. Ynkligt!
I Halmstad visserligen. Med serviceinriktad personal/kvinnor.
😨
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden