Svart postlåda och elskåp på trottoaren vid sidan av en asfalterad väg nära ett hus med gräsmatta och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

GK100 GK100 skrev:
Om naikon lägger in några bilder eller annat som visar både vad det rör sig om och läget ökar ju chanserna att svaren blir bättre anpassade. Ett kabelskåp borde knappast göra det omöjligt att lägga mur etc förbi på något sätt.
Bild i inlägget ovan. Jag skulle antingen vilja renovera muren som är gammal och håller på att spricka, eller markavjämna och ha en garageuppfart där skåpet står.

A AndersS skrev:
Jag hade också några frågor i inlägg #68 till ts som kan vara av intresse.
Sorry missade att svara.
Ja vi har bott där i 30 år och det har säkert stått där under hela tiden, vad jag minns. Men det är iaf utbytt till en nyare modell på senare dagar.
Men som sagt så verkar det inte finnas något servitut eller ledningsrätt för den i alla fall

N naikon skrev:
Sorry missade att svara.
Ja vi har bott där i 30 år och det har säkert stått där under hela tiden, vad jag minns. Men det är iaf utbytt till en nyare modell på senare dagar.
Men som sagt så verkar det inte finnas något servitut eller ledningsrätt för den i alla fall
När etablerades el i området, är det från den tiden, årtal?
Är ni första ägare till fastighet eller har skåpet tillkommit tidigare med annan ägare?

Det har väl sannolikt stått där sen området byggdes.......Lär väl mata flera av husen runt omkring där så det är ju inte "bara" att flytta heller.
Sen lär man väl inte komma så långt med att det saknas servitut och sådant? Det är ju en väg där och utmed sådana så plöjs det väl ner kabel mest överallt utan att de för den sakens skulle söks servitut för varenda kvadratmillimeter. Det skulle ju bli väldigt omständigt.......

N naikon skrev:
[bild]
Är du helt säker på att skåpet står på tomten? Står ju lite lyktstolpar också, en bit in på gräset. Kan ju vara så att tomtgränsen faktiskt är längre in och att de boende, som vanligt är, har flyttat ut gränsen med åren... kanske ska kollas så ni inte väcker björnen

• Gilla
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.