Säkert dum fråga, men tänkte måla elskåpet i samma färg som huset. Hur gör jag med den där lilla "runda grejen" som sitter på utsidan nedtill på höger sida? Kan jag måla över den också?

• 20260407_112147.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en kabelgenomföring för en antenn.
Den används inte på ditt skåp så det är bara att måla.

• Gilla
Vetlotta
  • Laddar…
H HSP skrev:
Det är en kabelgenomföring för en antenn.
Den används inte på ditt skåp så det är bara att måla.
Tack!👍

V Vetlotta skrev:
Säkert dum fråga, men tänkte måla elskåpet i samma färg som huset. Hur gör jag med den där lilla "runda grejen" som sitter på utsidan nedtill på höger sida? Kan jag måla över den också?
Hej!

Hur blev resultatet? Jag står inför samma sak, har exakt samma gråa plåtskåp som jag vill måla svart i samma färg som vårt hus.

Hur gick du tillväga?
Slipade du skåpet först?
Körde du samma färg som huset eller köpte du en specifik metallfärg i samma kulör?

Mvh

V Vetlotta skrev:
Är du inte medlem längre i denna grupp?

F
Vad är bäst tillvägagångsätt? En i kvarteret målade sitt men ser jättetråkigt ut med färgsläpp.

Jag målade mitt med Biltemas sprayfärg. Färgen har nu suttit bra i åtminstone några år. Inga långtidsresultat dock.

Totte_S
Mitt skåp var matt av solen. Tvättade med t-röd och penselmålade med fasadfärgen, utan grundning, - alkydoljefärg. Sitter lika bra som på huset efter +10 år. Blir slätare med sprayfärg, men svårare med kulöranpassning och massa merjobb. (På ett nyare hus med räta vinklar och modern design kanske man vill ha allt perfekt, men sånt slipper jag bry mig om 😊)

Både dörren och ramen skall gå att ta loss utan problem om det är korrekt monterat, om man vill göra jobbet noga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.