E
snuttjulle snuttjulle skrev:
Så nu är det ok med att det finns en gruppförteckning? Var tog kravet på linjeritning vägen nu då?
All dokumentation skulle ju innehavaren vara tvungen att kunna lämna över.
Du hörde Bo, sluta nu med dina Facebook fasoner!
Vilket krav tänker du på?
Är du fastighetsägare och har anläggningar med centraler utplacerade på olika lokationer och våningsplan krävs givetvis detta, är det din sommarstuga med en central finns det knappast något behov?
Vrider och vänder..
 
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Då är det hempulat. Någonstans framgår det alltid vem som gjort installationen,
Jag upprepar. Var någonstans skall jag leta för att finna installatörens uppgifter?

Bulldoozer
 
E El-Löken66 skrev:
Du hörde Bo, sluta nu med dina Facebook fasoner!
Vilket krav tänker du på?
Är du fastighetsägare och har anläggningar med centraler utplacerade på olika lokationer och våningsplan krävs givetvis detta, är det din sommarstuga med en central finns det knappast något behov?
Vrider och vänder..
Detta forum riktar sig till villaägare och det är trots allt få villor som har flera centraler.
Jag försöker förstå vad för krav som finns på mig som anläggningsägare så min försäkring kommer att gälla och vad som ligger på mig då jag bestämmer mig för att ta in en elfirma för att göra något jobb på mitt ansvarsområde.
 
E El-Löken66 skrev:
Bo var lite mer koncis och det han skriver i sitt sista inlägg är en sammanfattning av vad jag försökt uttrycka.
Jag har inte hållit med dig om något i denna tråd, det är ingen sammanfattning av vad du skrivit utan ett bemötande av dina felaktiga påstående i tråden.
E El-Löken66 skrev:
Är du fastighetsägare och har anläggningar med centraler utplacerade på olika lokationer och våningsplan krävs givetvis detta
Nej det krävs ingen enlinjeschema över elcentralerna i en bostad, men kan ibland vara behövligt. Se #81
 
  • Gilla
Papperskatt och 1 till
  • Laddar…
TS får många fina svar kring kapslingsklasser i denna tråd. :thinking:
 
P
Svaret kom i inlägg #5 efter ett par transitlägren av löken, därefter har tråden spårat ur värre än en gymnasiefest.
 
  • Gilla
  • Haha
Berrabus123 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.