P
Hörni pajkastare... kan ni inte skafffa en egen tråd så TS kanske får lite mer normala svar än dessa sandlådelekar. Vissa av er är hela tiden inblandade i pajkastning. Konstigt att moderatorerna låter er vara kvar och sabba trådar.

Ericc
MiaSthlm skrev:
Startade en tråd tidigare med olika fog men nu vet jag varför det är olika fog.

Skall snart flytta in i lägenhet, helt nybyggd. När vi var där härom veckan så blev vi konfunderade över varför ett duschrum hade mörk fog medan det över allt annars var mellangrå fog.

Nu vet jag varför !

Govlet var rätt dåligt lagt (mörkgrå klinker) t ex då var hörnbitar kapade i helt fel storlek d v s för små med mkt breda fogar. Så därför har man använt mörk fog för at dölja detta fog = klinker samma färg.

Vill ha tips vad vi kan begära för åtgärder?

För övrigt så var kaklet inte snyggt satt fula oacceptabla avslut mot golvet. Går det att ta bort kakelplattor och sätta tillbaka dem utan att skada tätskikt.

Tacksam för alla tips m m eftersom vi skall delta i slutbesiktningen snart och vill veta vilka krav som skall ställas än om det inte är vi som är beställaren.
Så fort du kan / får så kan du ta några bilder och lägga ut så kanske alla "proffs" här har lättare att bedömma.
Som du märkt så blir det lätt cirkus när alla ska bedömma utan att ha så pass bra underlag som bilder trots allt är.

Imorgon skall jag besöka de omdiskuterade badrummen + tvättstugan.
Och har ni tur så kommer jag ihåg kameran och låter er njuta av lite bilder.
Sedan vill jag att ni håller tummarna för att vi och besiktningsmannen har samma åsikt!

Ericc
MiaSthlm skrev:
Imorgon skall jag besöka de omdiskuterade badrummen + tvättstugan.
Och har ni tur så kommer jag ihåg kameran och låter er njuta av lite bilder.
Sedan vill jag att ni håller tummarna för att vi och besiktningsmannen har samma åsikt!
Ja vi ser fram emot några smaskiga bilder!d^_^b

Ericc
MiaSthlm skrev:
Hade tyvärr ingen kamera med när jag sist var i lägenheten. Men vid besiktningen den 23 skall jag vara förberedd men bra kamera!

Vill vara förberedd vid besiktningen därför frågor redan nu.

Byggherren anlitar oberoende besiktningsman eftersom det är de som är beställare (inte vi) men man vet ju inte vems parti de tar.

Lite annat var att t ex 3 under skåp lampor i köket gick med dimmern medan den 4:e hade egen icke dimbar strömbrytare.
Hur gick det med besiktningen?
Hela ELITkåren här väntar på att få frossa!!;)

Antar oxå att gammelgäddan ligger och lurar i vassen och väntar på att få hugga något.:D. Måste vara hungrig nu efter detta stiltje, så håll kroppsdelarna ovanför ytan gott folk:D

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.