60 212 läst ·
79 svar
60k läst
79 svar
Dessa vindskivor! Hur ska man måla dem?
Har tabbat mig! Ringde plåtslagarna och han kunde absolut hjälpa mig. Har mätt ena sidan och dom är 180cm breda. Jag har trott att alla vindskiveplåtar är av samma mått, så är verkligen inte fallet. Han nämnde dessutom att det är troligtvis mindre storlek på andra sidan då dom börjat lägga takpannorna där och dom ligger helt intill läkten/kanten. Alltså mycket mindre än 180. Jag har naturligtvis bara mätt en sida och trott att det är samma över hela. Jag har dessutom åkt ivägoch har ingen möjlighet att mäta förens fredag morgon och då kommer snickarn och plåtis hade ej tid och bocka till på fredag!
Går det att använda de gamla plåtarna trotts att dom är spikade?? Hade hjälp otroligt mycket! Vill inte skjuta på detta då jag bokat lift osv.
Går det att använda de gamla plåtarna trotts att dom är spikade?? Hade hjälp otroligt mycket! Vill inte skjuta på detta då jag bokat lift osv.
Svårt att bedöma allt när man inte ser det på plats. Men helt klart ska det gå att montera tillbaka dom gamla plåtarna. Vanligtvis inga problem alls vill jag påstå. Ofta har spiken t.o.m trängt upp någon centimeter p.g.a väder och vind och lossnar lätt om det är lite ruttet. Annars fixar man det lätt med en kofot. Slå en signal till snickaren som ska byta vindskivorna, garanterat inga bekymmer 
Oroa dig inte så mycket! Svar ja. Pappen som ligger på taket kommer leda vidare vattnet ner i rännan. Dessutom är det vid takutsprånget och därför inte lika hankigt eftersom det inte är direkt in i huset. Föreslår ändå att du ringer snickaren och tar upp all funderingar du har. Är det en vettig jävel löser han dina problem 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden