Att bryta med kofot från stege är riskabelt.
Hyr en ställning, kostar inte mycket i det hela, brutna lemmar kostar mera.
http://www.ramirent.se/produkter/stallningar--vaderskydd/lattmetallstallning/

Ställning till ditt projekt kostar max 270:-/dag lätt och smidig, fraktas på släpkärra.
Se till att ha allt hemma, virke, färg, skruv, maskiner du behöver.
Det tar max 2 dagar att göra allt klart, du får flytta ställningen allt eftersom, den står på hjul så inga problem.

Uppskattad totalkostnad max 4000:- och två dagars arbete!
Mvh P-A

Men du får inte ha en snickare som jobbar på ställningen om du monterat den. Sådant kräver utbildning för att en fackman ska vara försäkrad.

Har hyrt en lift. 1200:- för en helg. Kan han ta en dag och sätta dit vindskivorna (fredag) Så kan jag måla i två dagar om jag vill :-)

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har jag fått fel eller funkar dessa också? Tänkte på skårorna i mitten.

j.f.s
Vi har den modellen på vårt hus. Suttit där i fem år snart... :)

Skårorna förhindrar att brädorna slår sig, så det är bara en fördel att de finns där.

Puuuuh, blev måttligt nervös när jag inte såg några skåror på de gamla skivorna. Men då kör jag på dessa. Har dock köpt på mig alldeles för mycket tror jag. Men vi får se. Vad rekomenderar ni för olja för ändarna innan uppsättning sen? Duger någon från t ex Jem o fix?

thomas33 skrev:
Skårorna förhindrar att brädorna slår sig, så det är bara en fördel att de finns där.
Ska skårorna vara inåt eller utåt?

Ganescha skrev:
Har hyrt en lift. 1200:- för en helg. Kan han ta en dag och sätta dit vindskivorna (fredag) Så kan jag måla i två dagar om jag vill :-)
Varför inte måla skivorna på marken före montering?

j.f.s
Henri skrev:
Ska skårorna vara inåt eller utåt?
Mot husväggen.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Fixartanten skrev:
Varför inte måla skivorna på marken före montering?
Tiden finns tyvärr inte. Därför köpte jag grundmålade. Lång historia.

Har mätt min plåt för vattbrädan, den är hela 180 bred, verkar som plåtslagarna har gjort dem. Har letat efter liknande att köpa i handeln men jag hittar inga med dem måtten. Har mätt en del av det jag kommer åt och 170 funkar också, någon som vet vart man kan köpa 170 eller 180 breda plåtar??

Ganescha skrev:
Har mätt min plåt för vattbrädan, den är hela 180 bred, verkar som plåtslagarna har gjort dem. Har letat efter liknande att köpa i handeln men jag hittar inga med dem måtten. Har mätt en del av det jag kommer åt och 170 funkar också, någon som vet vart man kan köpa 170 eller 180 breda plåtar??
Kontakta en plåtslagare så får du samma mått som förut och oftast inte dyrare, än att köpa färdigbockade i standardmått och kortare längder.

thomas33 skrev:
Kontakta en plåtslagare så får du samma mått som förut och oftast inte dyrare, än att köpa färdigbockade i standardmått och kortare längder.
Absolut men han kommer på fredag och byter skivorna, jag är ej hemma förens torsdag så den tiden finns tyvärr inte. Skit. Får kanske köra på standard ändå, 140. Måste gå!

Du vet ju måtten och skulle kunna ringa en plåtslagare som fixar plåten och även kör ut den till dig eller att du hämtar själv på fredag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.