162 213 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 297 inlägg
Men om man sitter på en väldigt hög häst, och påstår att TILL sommaren 2021 är det över, vore det inte lite klädsamt att medge att man hade fel?Ulltand skrev:
Jag menar, det lär ju inte vara över om lite dryga 3 veckor?
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus-sars-cov-2-nyhetstrad.398099/page-166#post-4054018Ulltand skrev:
Till exempel.
Men jag har inte tid att leta igenom tusentals inlägg för att hitta fel. Har bättre saker för mig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Nu skojar du väl ändå?Ulltand skrev:
Du tror väl inte att vi är färdigvaccinerade till sista maj eller plus några veckor?
Då kommer det aldrig att ta slut. Det är normalt att folk dör, och inte måga har dött AV Covid.Ulltand skrev:
Möjligtvis kan man säga att det är över när överdödligheten är borta en längre tid. Men så är det ju under svårare influensaår också.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
I så fall har det ju varit över länge nu eftersom det har varit en liten underdödlighet sen vecka 5 (tror jag det var). Möjliga orsaker kan t.ex. vara vaccination på äldreboenden och inga som dör av influensan.Nissens skrev:
Så man får nog ha andra villkor också som att sjukvården inte påverkas och att restriktioner är borta.
Några dagar senare än till hösten är enligt korrekt svenska en bit in i september.Ulltand skrev:
December är till vintern.
Att du har egna ord för årstiderna är upp till dig.
Om en middagsbjudning är tex 19 till 22 och du säger att du kommer till middagen, menar du att du dyker upp kl 22 då glad i hågen när gästerna går hem? För er skåningar byt ut middag mot kvällsmaten.
Ja men att avkräva allt massa vetenskapliga bevis mmJonatan79 skrev:
Gör du så när du står och pratar med någon t.ex. jobbarkompis?
Alltså när man diskuterar något.
-Har du bevis för det?
-Har du bevis för det?
-Ange vetenskapliga fakta.
-Har du evidens för det?
Och när du säger något så misstror de genast allt du säger.
Jag tycker Essve trallskruv är bra.
-Har du bevis för det?
-Fram med forskarrapport nu annars är det trams du säger
osv.
Detta är ett byggforum med vanligt folk, inga forskare även om en del lägger massor med tid för att bedriva egen forskning i artiklar på nätet.
Jag tror inte det varit speciellt mycket vilda gissningar här i tråden.
Och jantelagen härjar fritt här.
Jag är väldigt stolt över att jag fortfarande efter över ett år är frisk.
Ja då får man givetvis tillbaka
-Har du bevis för det, du kan visst ha varit sjuk osv.
Skrattretande, detta är ett byggforum.
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Nja, det är väl snarare lite lustigt att du påstår att du aldrig fått Covid-19, när alla vet att du inte kan veta det. Det är ju uppenbart att du bara bestämt dig för att det är så för att du vill att det skall vara så.optimum skrev:
Ja men att avkräva allt massa vetenskapliga bevis mm
-Har du bevis för det?
-Har du bevis för det?
-Har du evidens för det?
-Har du bevis för det?
osv.
Detta är ett byggforum med vanligt folk, inga forskare även om en del lägger massor med tid för att bedriva egen forskning i artiklar på nätet.
Skrattretande, detta är ett byggforum.![]()
Det är lite grand som att säga (eftersom vi är på ett husforum):
- Jag har inget radon i mitt hus.
- Hur kan du veta det, har du mätt?
- Nej, men ingen har fått lungcancer.
Men högst troligen har optimum inte haft Covid-19, för nästan alla får ju faktiskt symptom, enligt de senaste rönen.
- Jag har inget radon i mitt hus.
- Hur kan du veta det, har du mätt?
- Nej, men ingen har fått lungcancer.
Men högst troligen har optimum inte haft Covid-19, för nästan alla får ju faktiskt symptom, enligt de senaste rönen.
Jo, men frågan är ju vad de menade med symtom. Rinnande näsa? Huvudvärk? Det framgick inte.B b8q skrev:
Jag har ju sett i verkligheten ett par personer som haft det utan att uppleva att de varit sjuka. Hur vanligt det är vet väl ingen.
Självklart måste man beakta olika påstående på olika sätt. En vän kan ifrågasättas men kanske inte gällande skruvars kvalitet, dock större viktigare saker, politik tex. Vi är nog väldigt olika och inte överens om att det gissas och spekuleras mycket i dessa covidtrådar. Det är samtidigt underhållande men jag kan inte förstå varför man sitter och gissar och häver ur sig prognoser och påståenden som är långt utanför ens kompetens!optimum skrev:
-Har du bevis för det?
-Har du bevis för det?
-Har du evidens för det?
-Har du bevis för det?
osv.
Jo jag kan väl för en gångs skull hålla med dig i det mesta du skriver här, och det är ju roligt. Men då får ju alla anpassa sina inlägg och inte utge sig för att förstå bättre än de utpekade experterna. Vi är ju på ett byggforum. Annars vill jag att alla ämbeten i landet ska fyllas med hempulare. Lite gött snack helt enkelt. Helt ok.optimum skrev:
-Har du bevis för det?
-Har du bevis för det?
-Har du evidens för det?
-Har du bevis för det?
osv.
Det är väl annars samma personer som sitter och tittar på friidrott och vet exakt varför Mondo river...
Så om jag säger att det är farligt att vaccinera sig är det ok, eftersom vi är på ett byggforum med "vanligt folk"?optimum skrev:
-Har du bevis för det?
-Har du bevis för det?
-Har du evidens för det?
-Har du bevis för det?
osv.
Skrattretande, detta är ett byggforum.
Du ser möjligen inte själv en viss skillnad mellan "Jag tycker Essve trallskruv är bra" och "Jag har inte haft Covid-19"?
Kom nyheter nu om att viruset ibland kan spridas i luften under vissa förutsättningar.
Gör munskydd mer intressant och givetvis aldrig utsätta sig för dessa risker om det går.
EN buss låter som ett område och kanske FoHM vetat om detta inför beslutet att ger råd om munskydd i kollektivtrafiken.
Länk
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fhm-kan-spridas-i--luften-i-vissa-fall/
Gör munskydd mer intressant och givetvis aldrig utsätta sig för dessa risker om det går.
EN buss låter som ett område och kanske FoHM vetat om detta inför beslutet att ger råd om munskydd i kollektivtrafiken.
Länk
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fhm-kan-spridas-i--luften-i-vissa-fall/