BirgitS BirgitS skrev:
Jag kan ju kontra med en jag känner som inte hade några mätbara nivåer av antikroppar 10 dagar efter vaccineringen.

Visst och en del får det förmodligen aldrig.

Saknar dock helt betydelse för resonemanget,

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Visst och en del får det förmodligen aldrig.

Saknar dock helt betydelse för resonemanget,
Och jag skulle gärna se fler detaljer i hur du kommer fram till 60 % för immunitet om en vecka för att kunna förstå hur du har tänkt.

Ulltand Ulltand skrev:
Jag talar inte om leveranserna under våren som iaf tycka bli ungefär som planerat.

Jag talar om hur vi såg på vaccin tidigt förra året.

Och jag hade rätt. Det kom snabbt från många tillverkare och kunde distribueras i stora mängder.

Men vad sas dåförtiden egentligen?

Jo att det skulle förmodligen ta många år att få fram ett vaccin. Och att produktionen ändå skulle ta lång tid att bygga upp. Processen för godkännande skulle också ta lång tid. Och slutligen, vaccinet är inte en viktig del av lösningen på pandemin. Känns det igen?
Och vi är färdigvaccinerade till midsommar?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och vi är färdigvaccinerade till midsommar?
Ingen aning. Du måste ha blandat ihop mig med Richard Bergström.

• Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ja just det, du skrev ju att till sommaren är det över......fel av mig.....

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Jag talar inte om leveranserna under våren som iaf tycka bli ungefär som planerat.
Nåja, du har ju skrivit om leveranserna under våren.
I januari:
Ulltand Ulltand skrev:
Ja det gick ju så mycket snabbare än det någonsin gjort att både utveckla och producera vaccin! Och från 10-tal leverantörer!
Att det blir några justeringar av leveranser på marginalen är inget konstigt.
10-tal leverantörer?
Justeringar på marginalen?
Inte ens under hela detta halvår kan AZ leverera så mycket vaccin som de hade sagt att de skulle leverera under kvartal 1. Vaccinmålet blev tvunget att flyttas framåt i tiden några månader pga. allt strul.

Ulltand Ulltand skrev:
Också i januari:
Ulltand Ulltand skrev:
Verkligheten är att vi ha tre godkända vaccin av tre möjliga som alla levererar och att vi är färdigvaccinerade till sommaren.
Mitt svar på det löd:
BirgitS BirgitS skrev:
När vi verkligen kommer att bli färdigvaccinerade i Sverige vet vi inte eftersom ingen vet hur det går med kommande leveranser. Det är alltså ingen verklighet att vi är färdigvaccinerade till sommaren och den verkligheten finns inte förrän det inträffar.

Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Korrekt. Du sa till sommaren vilket då skulle innebära sista maj.
Dessutom sa du att det inte skulle bli några leveransproblem så det fanns ingen anledning att spara spruta två. Det visade sig bli leveransproblem.

Inte konstigt att du tror att du ligger nära 100% rätt i dina spådomar när du "glömmer" de som slår fel, alternativ säger att du bara återberättade vad någon annan sagt. Om du inte accepterar att du hade flel med september 2020 utan hänvisar till att det var någon annan som sa det, så är det inte rimligt att ta åt dig att du hade rätt när den väl kom, eftersom det också var baserat på vad någon annan sagt.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Ja just det, du skrev ju att till sommaren är det över......fel av mig.....

Ja fel av dig. Du kanske tror att det är över när alla är vaccinerade?

Det är över när folk inte dör längre och patienterna på IVA inte domineras av Covid19 sjuka.

Det sker innan alla är vaccinerade.

Fairlane Fairlane skrev:
Korrekt. Du sa till sommaren vilket då skulle innebära sista maj.

Lol så kanske det blir eller några veckor senare. Tyvärr kan inte uttala mig om exakt veckonummer om du gått och trott det.

Jag visst ju inte då att vi skulle släppa in ett muterat virus med 50% högre smittsamhet. Men rätt blir det ju iaf.

Vet ni vad jag tror? Om bara Ulltand kunde medge när han har fel, så skulle han inte bli så påhoppad av alla andra.

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ja fel av dig. Du kanske tror att det är över när alla är vaccinerade?

Det är över när folk inte dör längre och patienterna på IVA inte domineras av Covid19 sjuka.

Det sker innan alla är vaccinerade.
Nä, jag tror inte det, det är du som påstod, i november 2020, att till sommaren är det över.

B b8q skrev:
Vet ni vad jag tror? Om bara Ulltand kunde medge när han har fel, så skulle han inte bli så påhoppad av alla andra.
Jag hade fel när jag trodde att vaccinet skulle finnas tillgängligt under till hösten.

Det kom några dagar senare i december.

Bra så?

Men det har jag ju redan skrivit i tråden.

Har du något annat exempel så posta det gärna.

Nä, jag tror inte det, det är du som påstod, i november 2020, att till sommaren är det över.

Ja det är det.

Men du måste väl förstå att ett sådant uttalande inte betyder ett visst veckonummer?

Du kanske är ett orakel trots allt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.