162 213 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 202 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 202 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
Och vi är färdigvaccinerade till midsommar?Ulltand skrev:
Jag talar inte om leveranserna under våren som iaf tycka bli ungefär som planerat.
Jag talar om hur vi såg på vaccin tidigt förra året.
Och jag hade rätt. Det kom snabbt från många tillverkare och kunde distribueras i stora mängder.
Men vad sas dåförtiden egentligen?
Jo att det skulle förmodligen ta många år att få fram ett vaccin. Och att produktionen ändå skulle ta lång tid att bygga upp. Processen för godkännande skulle också ta lång tid. Och slutligen, vaccinet är inte en viktig del av lösningen på pandemin. Känns det igen?
Fler tokstollar än Swiss Policy Resarch driver obskyra teser om munskydd. Den här liraren försökte också koppla ihop sig med ett universitet.
https://www.voanews.com/covid-19-pa...udy-claiming-masks-worthless-against-covid-19
https://www.voanews.com/covid-19-pa...udy-claiming-masks-worthless-against-covid-19
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 202 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 202 inlägg
Nåja, du har ju skrivit om leveranserna under våren.Ulltand skrev:
I januari:
10-tal leverantörer?Ulltand skrev:
Justeringar på marginalen?
Inte ens under hela detta halvår kan AZ leverera så mycket vaccin som de hade sagt att de skulle leverera under kvartal 1. Vaccinmålet blev tvunget att flyttas framåt i tiden några månader pga. allt strul.
Också i januari:Ulltand skrev:
Mitt svar på det löd:Ulltand skrev:
BirgitS skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Korrekt. Du sa till sommaren vilket då skulle innebära sista maj.Ulltand skrev:
Dessutom sa du att det inte skulle bli några leveransproblem så det fanns ingen anledning att spara spruta två. Det visade sig bli leveransproblem.
Inte konstigt att du tror att du ligger nära 100% rätt i dina spådomar när du "glömmer" de som slår fel, alternativ säger att du bara återberättade vad någon annan sagt. Om du inte accepterar att du hade flel med september 2020 utan hänvisar till att det var någon annan som sa det, så är det inte rimligt att ta åt dig att du hade rätt när den väl kom, eftersom det också var baserat på vad någon annan sagt.
Fairlane skrev:
Lol så kanske det blir eller några veckor senare. Tyvärr kan inte uttala mig om exakt veckonummer om du gått och trott det.
Jag visst ju inte då att vi skulle släppa in ett muterat virus med 50% högre smittsamhet. Men rätt blir det ju iaf.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
Nä, jag tror inte det, det är du som påstod, i november 2020, att till sommaren är det över.Ulltand skrev:
Jag hade fel när jag trodde att vaccinet skulle finnas tillgängligt under till hösten.B b8q skrev:
Det kom några dagar senare i december.
Bra så?
Men det har jag ju redan skrivit i tråden.
Har du något annat exempel så posta det gärna.