Nissens
optimum optimum skrev:
Ja hur svårt kan det vara?
Finns nog en del svagbegåvade som inte ens fattar enkla instruktioner.
De har nog behövt gå på kurs för att sätta på sig munskydd och tvätta händerna.
De som inte ens fattar att munskydd fungerar som ett komplement för att minska smittspridningen.

Kan berätta att jag varit ute och rest i veckan på ställen där det är 100% krav på munskydd. Däremot fattar inte alla här i Sverige att på flygplatsen ska man använda munskydd då man uppmanas till det men folk skiter i det.
Sedan finns det svagbegåvade som följer instruktioner utan att tänka själva. De saknar kritiskt tänkande och går runt i sina dubbla munskydd och tror att de är skyddade…

• Gilla
djac
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Samma sak i Grekland, Bulgarien med flera. Maskerna är bara ett opium för folket. Forskningen är också grymt splittrad.
Nísse. Gå och lägg dig,
Maskerna fungerar men knappast som de används.

Nu äntligen hemma igen och nu blir det social distans igen då skiten ökar på grunde av FHM:s slapphet.
Öppnar upp, slutar med testning osv. Jävla tomtar.

Vi kan köra en sväng med din idol som borde sparkas så långt det går.
Anders Tegnell. Samhällets fiende nr 1,
Från våren 2020 när skiten tog fart.
Jävlar vad jag hatar inkompetenta skitar som leder vår hantering av pandemin.
Nisse, jag tror vi är av samma åsikt, kompetens krävs för att åstadkomma något.
Både du och jag har kämpat för att nå framgång men skitar har fått framgång utan att åstadkomma ett skit.

Artikel i tidning med rubrik om coronavirusfall och porträtt på Anders Tegnell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.dn.se/nyheter/sverige/a...an-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/

optimum
Nissens Nissens skrev:
Sedan finns det svagbegåvade som följer instruktioner utan att tänka själva. De saknar kritiskt tänkande och går runt i sina dubbla munskydd och tror att de är skyddade…
Instämmer. Munskydd är enbart ett komplement.
Tänk själv håller jag fortfarande som högt värde.

P
optimum optimum skrev:
Jo det är enligt mig förslappat.
Termen förslappat innebär att landet en gång inte var slappt. Vad var det som gjorde oss förslappade?

Inse att det inte går att med lagliga medel tvinga folk utan symtom att testa sig. Hur tänker du dig att lagen ska ändras så att det blir möjligt? Vilka lagar behöver ändras?

Rättssäkerhet är mycket viktigt trots att det pågår en pandemi. Kanske t.o.m. just därför.

• Haha
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
P
optimum optimum skrev:
Både du och jag har kämpat för att nå framgång men skitar har fått framgång utan att åstadkomma ett skit.

[bild]
[länk]
Hade du mer och bättre data att gå på vid den tiden? Om du hade det så borde du väl ha delat med dig?

Jag undrar också om Tegnell hade helt fel i citatet. Låg nivån på hemvändande smittade svenskar stabilt eller ökade den närmaste tiden efter uttalandet?

Läs f.ö. gärna artikeln och fundera på vad Tegnell egentligen sa …

• Gilla
  • Älska
djac och 2 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Nísse. Gå och lägg dig,
Maskerna fungerar men knappast som de används.

Nu äntligen hemma igen och nu blir det social distans igen då skiten ökar på grunde av FHM:s slapphet.

[bild]
[länk]
Precis, maskerna fungerar inte bland allmänheten. Därför är det fullständigt meningslöst att gapa efter dem. Detta har FHM insett på ett tidigt stadium. Avstånd är det som gäller.

Själv skall jag åka till Asien på en affärskritisk resa i veckan. Jag har alla tillstånd jag behöver och följer de regler som finns. Det skall bli nice. :)

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Vi kommer aldrig tillrätta med pandemin genom frivilliga åtgärder - - - Gå gärna in på flashback.org och se vad fanskapen anser om vaccin och krav på att hantera detta på ett vuxet sätt. De anser vi är idioter och kommer snart dö på grund av vaccinet. Så jävla sjuka människor det finns.
Ofattbart att det finns sådana i Sverige. Och de är myndiga och har rösträtt.

Länk till där idioter och förståndiga slåss. (nej jag har lämnat dem i sitt förfall)

[länk]
Du behöver inte gå in på Flashback, det finns gott om antivaxxers och folk som blir upprörda av hur hårt staten styr dem med vaccinbevis och annat, redan här på Byggahus. :cry:

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Precis, maskerna fungerar inte bland allmänheten. Därför är det fullständigt meningslöst att gapa efter dem. Detta har FHM insett på ett tidigt stadium. Avstånd är det som gäller.

Själv skall jag åka till Asien på en affärskritisk resa i veckan. Jag har alla tillstånd jag behöver och följer de regler som finns. Det skall bli nice. :)
Ja det en del pyssel att först få reda på vad som gäller på respektive slutdestination och även alla ställen man mellanlandar. Även att ständigt hålla sig uppdaterad på förändringar samt förändringar i flygbolagets regler. Vi fick förändringar under resan med att flygbolaget ville vi skulle ladda upp vaccinationsbevis via en hemsida med en jävla massa saker att fylla. t.ex. när fick man första sprutan och sedan den andra. Som tur var hade jag skrivit in det i min kalender i Outlook.

Sedan att det krävdes ett negativt PCR test tagit max 72 timmar före incheckning gjorde att vi fick sitta 4 timmar extra på Landvetter och vänta på svaret före vi kunde checka in.

Jo masker funkar rätt så bra om alla har dem. De enkla kirurgmaskerna skyddar mest andra och har inte alla sådana är det inte så bra. Jag ha med FFP3 masker vilka även skyddar bäraren bra.

Dock tragiskt att se pandemins negativa effekter med fler som blivit hemlösa i Brasilien.
Nej det fanns inget nice där utan enbart jobb och 30 grader varmt.

Lyckat till med resan och ta med dig ett bra lager med masker.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
optimum
B b8q skrev:
Du behöver inte gå in på Flashback, det finns gott om antivaxxers och folk som blir upprörda av hur hårt staten styr dem med vaccinbevis och annat, redan här på Byggahus. :cry:
Har nog inte träffat på någon sådan här. Visst finns det några som inte vill vaccinera sig men inte några så galna som det finns på Flashback.

BirgitS
optimum optimum skrev:

[bild]
[länk]
Så har du engagerat dig politiskt, t.ex. skrivit till några i riksdagen och bett dem skriva motioner om att ändra smittskyddslagen och grundlagarna?
Om inte, så får du ju skylla dig själv.

Varför så upprörd över den tidningsrubriken?
Det är ju sant eftersom antalet svenskar som smittades utomlands för att sen komma hem (importfall) avtog snart efteråt eftersom folk slutade att resa.

• Gilla
djac
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Instämmer. Munskydd är enbart ett komplement.
Tänk själv håller jag fortfarande som högt värde.
Har du inte insett att de som struntar i restriktionerna och vaccinering är just folk som anser att de tänker själva i stället för att lyda någon annan?
Det betyder ju att du tycker att de gör något bra (tänker själva) fast de kommer fram till motsatsen av vad du har gjort.

• Gilla
djac
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Har du inte märkt vad som skrivs i tråden [länk] ?
Troligen delvis samma personer som häckar på Flashback, i alla fall samma åsikter hämtade från swebbtv etc.
Fast nu har moderatorerna städat bort de värsta.

Redigerat:
optimum optimum skrev:
Jo masker funkar rätt så bra om alla har dem. De enkla kirurgmaskerna skyddar mest andra och har inte alla sådana är det inte så bra. Jag ha med FFP3 masker vilka även skyddar bäraren bra.

Dock tragiskt att se pandemins negativa effekter med fler som blivit hemlösa i Brasilien.
Nej det fanns inget nice där utan enbart jobb och 30 grader varmt.

Lyckat till med resan och ta med dig ett bra lager med masker.
Vilken typ av mask har du? Jag tycker att FFP3 antingen brukar vara lite tröga att andas igenom eller så har de utandningsventil. Då de med ventil bör skydda alla andra omkring bra mycket sämre, så har jag istället använt FFP2 utan ventil eller i undantagsfall kirurg.

B b8q skrev:
Det håller jag med om. Så vad tycker du då Sverige gör mycket bättre än Tyskland och Brasilien?
Jag upprepar frågan utifall @Ulltand missade den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.