Staffans2000
B b8q skrev:
Svårt att medge att du skrev fel namn? :p
Nejdå. Det är inte första gången heller. Men att tro att kompetens och lämplighet styr valet av generaldirektör, det skulle jag aldrig våga erkänna att jag trodde. :cool:

Staffans
 
BirgitS
P pmd skrev:
(Nu blir det lite meta).

Om man skriver "det är väl så att X gäller." så är det inte en fråga utan ett konstaterande, om än med lite osäkerhet.
Om man skriver "det är väl så att X gäller?" så är det en fråga, med en underton av att man tror att svaret är ja.

Jag tycker att det är ganska vanligt att man får gissa om en punkt efter en mening som innehåller "väl" borde vara ett frågetecken istället, och uppmanar härmed alla skribenter att vara tydliga med om de vill ställa en fråga eller göra ett påstående. (Tydligheten kan med fördel skärpas när man korrekturläser sin text).
Nu var det så att jag först skrev ett konstaterande (mening avslutad med punkt) som innehöll ordet "väl" och därefter skrev en fråga (med frågetecken) utan ordet "väl".
#9111

Annars håller jag med dig om det du skrev.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Staffans2000
A Abies koreana skrev:
Om vi nu tar Bern som exempel och som du menar är helt utan egenintresse
"Utan egenintresse". Där syftade jag på Youtube. Inte Bern.

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nejdå. Det är inte första gången heller. Men att tro att kompetens och lämplighet styr valet av generaldirektör, det skulle jag aldrig våga erkänna att jag trodde. :cool:

Staffans
Okej, vem tycker du är mest lämplig för GD-posten, en infektionsläkare med chefserfarenhet från annan myndighet (som Johan Carlson när han blev utsedd) eller en civilingenjör som ägnat senaste dryga året att på forumet klaga vad Fohm har gjort och skrivit att hen vet bäst vad Fohm borde göra?
Det var väl det som inlägg #9174 slutade med.

Ska jag tolka ditt svarsinlägg till det som att du tror att regeringen anser att forummedlemmen är ett bättre val?
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nejdå. Det är inte första gången heller. Men att tro att kompetens och lämplighet styr valet av generaldirektör, det skulle jag aldrig våga erkänna att jag trodde. :cool:

Staffans
Nej, man borde tillsätta taxichaufförer och frisörer på de mest kompetenskrävande posterna. De yrkeskategorierna verkar kunna det mesta om i stort sett allt.
Alternativt en Stalledräng2k. :rofl:
 
Redigerat:
  • Haha
sysmali och 1 till
  • Laddar…
Nissens
B b8q skrev:
13 kandidater till posten som ny generaldirektör för Folkhälsomyndigheten, skriver DN:
[länk]

Är månne någon av dem med i den här tråden; det finns ju ett antal här som hela tiden vet bättre än Fohm hur arbetet bör bedrivas.

130 000 i månaden är väl inte heller fy skam.
Ja, vilken kompetensinjektion det skulle bli på FHM, och så ljust o vackert allt skulle bli! :):)
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Här påstår Lars Bern att spikproteinerna, inte är de harmlösa nycklar, de påstås vara, utan ena riktiga illbattingar. Vilket gör vaccineringen kontraproduktiv.
Björn Olsen får sig också en känga för att han vill att även barn skall vaccineras. Vilket kanske glädjer en del?:D

[länk]

Staffans
Vad fria spikeproteiner kan ställa till med i kroppen har jag ingen aning om. Tidigare har jag läst om att spikeproteinet skulle innehålla ett protein som är likt ett kroppseget protein och som då skulle ge autoimmunitet och därmed infertilitet, men det är fake news enligt fact check site då det inte är bevisat.

Men det här var för mig andra teorier. Tyvärr så håller inte riktigt resonemanget de för. Tabellen visar koncentration av lipider, inte spikeprotein.

Jag kan väl tycka att både sensationsnyheter och dementier skulle vara lite mer detaljerade.
Är det svammel eller finns det fakta bakom? Är det omöjligt eller bara inte bevisat?

Jag roade mig med att Google översätta lite från det Japanska dokumentet
1. Abstract.
BNT162b2 (BioNTech code number: BNT162, Pfizer code number: PF-07302048) is a modified nucleoside mRNA (S protein) that encodes the full-length spike sugar protein (S protein) of severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2). It is a modRNA) and is being developed as the essence of an mRNA vaccine against infections caused by SARS-CoV-2. In formulating BNT162b2, two functional lipids, ALC-03 15 (aminolipid) and ALC-0159 (PEG lipid), and two structural lipids, DSPC (1,2-distearoyl-sn-glycero-3-) By mixing with phosphocholine) and cholesterol, lipid nanograins (LNP) that encapsulate BNT162b2 are formed (hereinafter, “BNT 162b2-encapsulated LNP”). To assess the nonclinical pharmacokinetics of BNT 162b2-encapsulated LNP, in vitro and in vitro studies assessing absorption (PK), metabolism and excretion of ALC-0315 and ALC-0 159 contained in LNP and BNT 162b2 In vitro distribution studies using luciferase or radiolabeled lipids as alternative reporters were performed.
...
Som jag tolkar tabellen så stannar 25% av vaccinet på injektionsstället och 16% hamnar i levern. Sen kan man hitta så mängder av vaccin (eller iaf fettet som omger vaccinet) på andra ställen i kroppen. 0,095% hamnar i äggstockarna och 0,07% i testiklarna och 0,001% i ryggmärgen.

Om det är farligt får någon annan avgöra.
Dessutom gäller detta möss.
 
  • Wow
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
"Utan egenintresse". Där syftade jag på Youtube. Inte Bern.
Det är väl en s.k. "no-brainer" att klura ut huruvida ett kommersiellt bolag har ett egenintresse eller inte?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Det är väl en s.k. "no-brainer" att klura ut huruvida ett kommersiellt bolag har ett egenintresse eller inte?
Ja. Precis. Och att då ha som bevis på att om en youtubanvändare blir avstängd, så är det ett bevis på att denne levererar falska uppgifter, är mer än lovligt korkat.

Staffans
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja. Precis. Och att då ha som bevis på att om en youtubanvändare blir avstängd, så är det ett bevis på att denne levererar falska uppgifter, är mer än lovligt korkat.

Staffans
Du har fortfarande inte insett att vaccin granskas av något annat än företag och regering?
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Du har fortfarande inte insett att vaccin granskas av något annat än företag och regering?
Vad vet du om det. Ingenting, som vanligt?


Staffan
 
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag drog ingen slutsats av de han sade, utan skrev bara en mycket kort sammanfattning.
Har du lyssnat på programmet?
Nu har jag lyssnat på det. Hur kommer det sig att du inte lyckades dra några slutsatser? Det är ju helt uppenbart att det är ren och skär dynga.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
T tanaris skrev:
Nu har jag lyssnat på det. Hur kommer det sig att du inte lyckades dra några slutsatser? Det är ju helt uppenbart att det är ren och skär dynga.[/QUbOTE]
Vad bra!
Kan du någolunda detaljerat motivera din slutsats? Eller har du inte en aning?
Jag frågar, eftersom jag inte vet och du verkar inte heller veta, annars hade du säkert styrkt ditt påståenden med lite fakta. Inte sant?

Staffans
 
T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vad bra!
Kan du någolunda detaljerat motivera din slutsats? Eller har du inte en aning?
Självklart kan jag det. Bern hänvisar till en snubbe som heter Byram Bridle. Här är en sida som avfärdar det mesta han säger, komplett med ett dusintal länkar till relevanta vetenskapliga rapporter och andra källor. Alltså ganska långt ifrån den viskningslek som du deltar i:

https://byrambridle.com/

Är det tillräckligt detaljerat, tror du?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
T tanaris skrev:
viskningslek som du deltar i:
Vad är det för lek. Något jag missat?

Staffans
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.