1 016 324 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Nu var det så att jag först skrev ett konstaterande (mening avslutad med punkt) som innehöll ordet "väl" och därefter skrev en fråga (med frågetecken) utan ordet "väl".P pmd skrev:(Nu blir det lite meta).
Om man skriver "det är väl så att X gäller." så är det inte en fråga utan ett konstaterande, om än med lite osäkerhet.
Om man skriver "det är väl så att X gäller?" så är det en fråga, med en underton av att man tror att svaret är ja.
Jag tycker att det är ganska vanligt att man får gissa om en punkt efter en mening som innehåller "väl" borde vara ett frågetecken istället, och uppmanar härmed alla skribenter att vara tydliga med om de vill ställa en fråga eller göra ett påstående. (Tydligheten kan med fördel skärpas när man korrekturläser sin text).
Annars håller jag med dig om det du skrev.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Okej, vem tycker du är mest lämplig för GD-posten, en infektionsläkare med chefserfarenhet från annan myndighet (som Johan Carlson när han blev utsedd) eller en civilingenjör som ägnat senaste dryga året att på forumet klaga vad Fohm har gjort och skrivit att hen vet bäst vad Fohm borde göra?Staffans2000 skrev:
Det var väl det som inlägg #9174 slutade med.
Ska jag tolka ditt svarsinlägg till det som att du tror att regeringen anser att forummedlemmen är ett bättre val?
Nej, man borde tillsätta taxichaufförer och frisörer på de mest kompetenskrävande posterna. De yrkeskategorierna verkar kunna det mesta om i stort sett allt.Staffans2000 skrev:
Alternativt en Stalledräng2k.
Redigerat:
Ja, vilken kompetensinjektion det skulle bli på FHM, och så ljust o vackert allt skulle bli!B b8q skrev:
Vad fria spikeproteiner kan ställa till med i kroppen har jag ingen aning om. Tidigare har jag läst om att spikeproteinet skulle innehålla ett protein som är likt ett kroppseget protein och som då skulle ge autoimmunitet och därmed infertilitet, men det är fake news enligt fact check site då det inte är bevisat.Staffans2000 skrev:
Men det här var för mig andra teorier. Tyvärr så håller inte riktigt resonemanget de för. Tabellen visar koncentration av lipider, inte spikeprotein.
Jag kan väl tycka att både sensationsnyheter och dementier skulle vara lite mer detaljerade.
Är det svammel eller finns det fakta bakom? Är det omöjligt eller bara inte bevisat?
Jag roade mig med att Google översätta lite från det Japanska dokumentet
Som jag tolkar tabellen så stannar 25% av vaccinet på injektionsstället och 16% hamnar i levern. Sen kan man hitta så mängder av vaccin (eller iaf fettet som omger vaccinet) på andra ställen i kroppen. 0,095% hamnar i äggstockarna och 0,07% i testiklarna och 0,001% i ryggmärgen.1. Abstract.
BNT162b2 (BioNTech code number: BNT162, Pfizer code number: PF-07302048) is a modified nucleoside mRNA (S protein) that encodes the full-length spike sugar protein (S protein) of severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2). It is a modRNA) and is being developed as the essence of an mRNA vaccine against infections caused by SARS-CoV-2. In formulating BNT162b2, two functional lipids, ALC-03 15 (aminolipid) and ALC-0159 (PEG lipid), and two structural lipids, DSPC (1,2-distearoyl-sn-glycero-3-) By mixing with phosphocholine) and cholesterol, lipid nanograins (LNP) that encapsulate BNT162b2 are formed (hereinafter, “BNT 162b2-encapsulated LNP”). To assess the nonclinical pharmacokinetics of BNT 162b2-encapsulated LNP, in vitro and in vitro studies assessing absorption (PK), metabolism and excretion of ALC-0315 and ALC-0 159 contained in LNP and BNT 162b2 In vitro distribution studies using luciferase or radiolabeled lipids as alternative reporters were performed.
...
Om det är farligt får någon annan avgöra.
Dessutom gäller detta möss.
T tanaris skrev:Nu har jag lyssnat på det. Hur kommer det sig att du inte lyckades dra några slutsatser? Det är ju helt uppenbart att det är ren och skär dynga.[/QUbOTE]
Vad bra!
Kan du någolunda detaljerat motivera din slutsats? Eller har du inte en aning?
Jag frågar, eftersom jag inte vet och du verkar inte heller veta, annars hade du säkert styrkt ditt påståenden med lite fakta. Inte sant?
Staffans
Självklart kan jag det. Bern hänvisar till en snubbe som heter Byram Bridle. Här är en sida som avfärdar det mesta han säger, komplett med ett dusintal länkar till relevanta vetenskapliga rapporter och andra källor. Alltså ganska långt ifrån den viskningslek som du deltar i:Staffans2000 skrev:
https://byrambridle.com/
Är det tillräckligt detaljerat, tror du?