P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja. Precis. Och att då ha som bevis på att om en youtubanvändare blir avstängd, så är det ett bevis på att denne levererar falska uppgifter, är mer än lovligt korkat.
En del bolag har något som kallas "Corporate Social Responsibility Policy".
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
En del bolag har något som kallas "Corporate Social Responsibility Policy".
Japp. Jag vet. Den riktiga förkortningen är:

Staffans
 
P
Dick Parry i sitt esse! (y)
 
Staffans2000
P pmd skrev:
Dick Parry i sitt esse! (y)
Japp!

Staffans wright
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vad vet du om det. Ingenting, som vanligt?


Staffan
Jag går på fakta istället för att hitta på egna konspirationsteorier…
Du vet inte mer än någon annan men tror dig veta mer ändå. Varningsflagg på det…
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Jag går på fakta istället för att hitta på egna konspirationsteorier…
Du vet inte mer än någon annan men tror dig veta mer ändå. Varningsflagg på det…
Fakta. Du:D! Har du kommit fram till de slutsatserna genom att ringa den här killen, eller?

Äldre man med grått hår och glasögon mot otydlig bakgrund.

Staffans
 
P pmd skrev:
En del bolag har något som kallas "Corporate Social Responsibility Policy".
Sådana policy brukar ju låta vackert men i praktiken tillämpas på ett politiskt styrt sätt. Därmed inte sagt att det inte finns stollar på internet
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
I Storbritannien är det många som är oroade för ökat antal bekräftade och ökat antal som skrivs in och ligger på sjukhus, fast det sker från en låg nivå. Mer än 3/4-delar av befolkningen har vaccinerats.
Enligt experter verkar den indiska virusvarianten vara mer än 50 procent mera smittsam än den brittiska varianten - som i sin tur är mera smittsam än tidigare varianter.
Av de positiva tester som har sekvenserats (analys av virusets hela arvsmassa) den senaste veckan är 79 procent av den indiska varianten, skriver BBC.
...kan hota den sista utfasningen av restriktioner den 21 juni. Allt fler röster höjs nu för att avvakta.
– Vaccinationerna fungerar bra även mot den här varianten, framför allt ger två doser ett väldigt bra skydd.
https://www.dn.se/varlden/indiska-v...rbritannien-krav-pa-att-lattnader-skjuts-upp/

Med varje ny variant som är mer smittsam stiger antalet som måste vara immuna (genomgången sjukdom eller vaccination) för att smittspridningen ska avta, dvs. för flockimmunitet.

@Nissens Var det du som hade bekanta som tyckte att det räckte med en vaccindos?
För flera av dessa nya varianter behövs det två doser för att få ett bra skydd.
 
optimum
P pmd skrev:
Katastrofen med ålderdomshemmen beror mest på försummelser under flera decennier. Outbildad personal och alltför slimmade organisationer är delförklaringar. Tyvärr tror jag inte att våra folkvalda kommer att dra tillräckliga lärdomar av utfallet.
Håller med om det du skriver men när pandemin startade hade man behövt se till att snabbt öka skyddet för de äldre. De visste med stor säkerhet om förhållanden för de äldre och att smittan skulle sprida sig bland dem är inget otroligt svårt att förstå.
Återigen så framstår lögnen Lena Hallengren var tvingad att dra om att Sveriges beredskap var bra. Jag har funderat på vad som egentligen skulle kunna vara bra beredskap men knappast inom äldrevården och vi har sett resultatet. Inte ens till våg 2 drog igång i höstas hade man fixat säkerheten och ändå öppnar man upp äldreboenden för besök.

Jag tycker Lena Hallengren är en klok och förståndig person och därför tror jag det inte var hennes påhitt att ljuga för Svenska folket.
 
optimum optimum skrev:
Jag tycker Lena Hallengren är en klok och förståndig person och därför tror jag det inte var hennes påhitt att ljuga för Svenska folket.
Du insinuerar alltså att någon tvingade en minister att stå och ljuga. Det är ju inte omöjligt, men jag tror snarare att hon inte hade koll. Ju högre chef, desto mindre koll brukar de ha om hur det ser ute nere på ”verkstadsgolvet” (eller vårdboendena, i det här fallet).
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, vem tycker du är mest lämplig för GD-posten, en infektionsläkare med chefserfarenhet från annan myndighet (som Johan Carlson när han blev utsedd) eller en civilingenjör som ägnat senaste dryga året att på forumet klaga vad Fohm har gjort och skrivit att hen vet bäst vad Fohm borde göra?
Det var väl det som inlägg #9174 slutade med.

Ska jag tolka ditt svarsinlägg till det som att du tror att regeringen anser att forummedlemmen är ett bättre val?
Nu svarar jag på ett typiskt Birgit-vis.
-Du menar altså att DAN Eliasson är synnerligen kompetent, uppskattad och därför varit det självklara valet för varje ny post han tillträtt. Är det så jag skall tolka det du skriver:D?

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nu svarar jag på ett typiskt Birgit-vis.
-Du menar altså att DAN Eliasson är synnerligen kompetent, uppskattad och därför varit det självklara valet för varje ny post han tillträtt. Är det så jag skall tolka det du skriver:D?

Staffans
Nej
Du får läsa #9174 igen för där nämns ingen Eliasson.
 
optimum
B b8q skrev:
Du insinuerar alltså att någon tvingade en minister att stå och ljuga. Det är ju inte omöjligt, men jag tror snarare att hon inte hade koll. Ju högre chef, desto mindre koll brukar de ha om hur det ser ute nere på ”verkstadsgolvet” (eller vårdboendena, i det här fallet).
Är det hon som hittat på att hon skulle säga så är det mycket allvarligt.
Men nu tycker jag om henne som minister för hon verkar förståndig men jag kan ju ha helt fel.
Jag anser att det hon då sade var i nivå med Per-Albin Hanssons lögn om att vår militära beredskap var god 1939.
Kanske blev hon helt felinformerad om läget eller totalt blind.
Februari 2020.
Dock hade nog folk sämre möjligheter att syna bluffen 1939. Min far som då gjorde lumpen fick träna med bössor helt i trä och skrika "PANG" när de sköt. Så vissa insåg nog den bluffen.

Troligen har KU betydligt allvarligare saker att gräva i för egentligen är lögnen om vår beredskap rätt så ofarlig då de flesta visste att det inte var sant. Dock har det sedan framkommit hur jäkla dålig beredskapen var. Den var inte dålig, den var MYCKET dålig.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nej
Du får läsa #9174 igen för där nämns ingen Eliasson.
Nej. Just det!

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nej. Just det!

Staffans
Vad menar du med det?
Har du något att säga om inlägg #9174 eller inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.