1 016 324 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jag minns spanska sjukan eftersom min mamma hade en faster som dog i den. Berättelserna om spanska sjukan har gått vidare i släkten och jag har berättat för mina barn hur det var för vår släkt.Nissens skrev:
Imponerande, jag hade ju hört om den i skolan och min Mormor pratade om den någon gång, men hon var ju litet barn när den gick.a.o.f skrev:
Hur som helst så verkar de flesta länder ha glömt den, för inte många hade någon vidare beredskap…
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Två!Staffans2000 skrev:
Dessutom tycker jag historikerna borde rota i tankesättet som ledde fram till att Skyddsmask 90 inte fick användas medans det var fritt fram att inte använda mask alls.
Sedan läste jag en intervju med en militär läkare som kommenterade att röntgenutrustningen i fältdjikhusen var från 80-tslet och absolut inte fick användas. Men att inte ha tillgång till röntgenutrustningen var ok. Nu slapp vi använda fältsjukhusrn men tankesättet är så svenskt. Bättre att dö på rätt sätt än att leva på fel sätt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Frågan ska nog inte vara hur många som mindes den utan hur många som agerade utifrån det minnet, dvs. jobbade politiskt eller på andra sätt för att förbereda Sverige på att något liknande kunde hända igen.Nissens skrev:
Absolut, det var det jag hade i tankarna. Inte många stater kan säga att de var förberedda när Covid-19 kom…BirgitS skrev:
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Nu är väl inte röntgen något man använder hela tiden i covid-vården men det gäller väl att röntgenutrustningen är farlig för personalen. Så menar du att det inte gör något om sjukvårdspersonalen dör av cancer bara det går att röntga patienterna eller hur ska jag tolka det du skrev?A Anders_Nilsson skrev:Sedan läste jag en intervju med en militär läkare som kommenterade att röntgenutrustningen i fältdjikhusen var från 80-tslet och absolut inte fick användas. Men att inte ha tillgång till röntgenutrustningen var ok. Nu slapp vi använda fältsjukhusrn men tankesättet är så svenskt. Bättre att dö på rätt sätt än att leva på fel sätt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 911 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 911 inlägg
Vilken skräll, de 26 forskarna tänjer ordentligt på sanningen igen...BirgitS skrev:
Förutom det som du skriver så kan man titta på hur det ligger till med antalet barn som avlidit, i dagens debattartikel [länk] så har forskargruppen skrivit att 13 barn avlidit, vilket är vad Fohm har rapporterat för gruppen 0-19 år, men enligt dödsorsaksregistret så är det 6 barn under 18 år.
TT via t.ex. [länk]
Här påstår Lars Bern att spikproteinerna, inte är de harmlösa nycklar, de påstås vara, utan ena riktiga illbattingar. Vilket gör vaccineringen kontraproduktiv.
Björn Olsen får sig också en känga för att han vill att även barn skall vaccineras. Vilket kanske glädjer en del?
https://swebbtv.se/w/622e090c-6aa1-4ef6-97d5-7e16e95b1ecc
Staffans
Björn Olsen får sig också en känga för att han vill att även barn skall vaccineras. Vilket kanske glädjer en del?
https://swebbtv.se/w/622e090c-6aa1-4ef6-97d5-7e16e95b1ecc
Staffans
Jag har å yrkets vägnar haft kontakt med myndigheter i många länder. Den erfarenheten säger mig att det inte alls är förvånande att myndigheterna agerade på det viset. Det händer överallt, men vissa verkar tro att Sverige avviker… så är det absolut inte…A Anders_Nilsson skrev:Två!
Dessutom tycker jag historikerna borde rota i tankesättet som ledde fram till att Skyddsmask 90 inte fick användas medans det var fritt fram att inte använda mask alls.
Sedan läste jag en intervju med en militär läkare som kommenterade att röntgenutrustningen i fältdjikhusen var från 80-tslet och absolut inte fick användas. Men att inte ha tillgång till röntgenutrustningen var ok. Nu slapp vi använda fältsjukhusrn men tankesättet är så svenskt. Bättre att dö på rätt sätt än att leva på fel sätt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Att han påstår saker gör dem ju inte mer sanna.Staffans2000 skrev:
Spikproteiner har man gott om i kroppen när man insjuknar i covid, däremot efter vaccinerna har man bara delar av dem så vill man inte ha spikproteiner ska man ju verkligen vaccinera sig så att man inte insjuknar i covid.
Jag drog ingen slutsats av de han sade, utan skrev bara en mycket kort sammanfattning.BirgitS skrev:
Har du lyssnat på programmet?
Staffans
Alltså… som amatör skall man nog undvika att dra egna slutsatser i ämnet.Staffans2000 skrev:
Såvida man inte satsar på att bli soffepidemiolog förstås
Swebbtv, som kastats ut från Youtube pga för mycket spridande av desinformation och Lars Bern, en av många ansedd som ökänd konspirationsteoretiker?Staffans2000 skrev:
Är det såna källor du förlitar dig på är det kanske inte så konstigt att du är skeptisk till vaccin.